Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

N16 się dławi, POMOCY


Gość Dolmjo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam niestety problem z dławieniem w mojej N16 nadal istnieje, pomimo wymiany świec i filtra powietrza.

Zauważyłem że silnik dławi się tylko w przedziale od 2000 do 3000 obrotów i tylko gdy jest ciepły.

Gdy silnik jest zimny wszystko jest ok. Zachowuje się podobnie na gazie jak i na benzynie.

Jeżeli mieliście taki przypadek lub wiecie co to za cholerstwo to proszę o pomoc.

Pozdrawiam :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam sie czy to nie przypadkiem cos z czujnikiem temperatury spalin... ale moge sie mylic. podaj wiecej szczegoolow a postaramy sie pomoc :) wyraznie to ma wplyw na temperature ale wykluczyc przeplywomierza powietrza tez nie mozna. ten problem moze byc zlozony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam sie czy to nie przypadkiem cos z czujnikiem temperatury spalin... ale moge sie mylic. podaj wiecej szczegoolow a postaramy sie pomoc :) wyraznie to ma wplyw na temperature ale wykluczyc przeplywomierza powietrza tez nie mozna. ten problem moze byc zlozony.
hmm a tam jest takowy czujnik? bo mnie sie zdaje ze niema.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego napisalem ze nie jestem pewien.mialem na mysli co innego, mianowicie lambde - tylko ze ja tez wykluczylbym bo ona przeciez bada sklad spalin 8) . nie mialem zamiaru nikogo w blad wprowadzac. nie mam przed soba manuala zeby stwierdzic co tam naprawde jest ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Właśnie wróciłem od mechanika, ale podłączenie pod komputer nic nie dało bo nie wykrył żadnego błędu.

Ale mam parę nowych informacji. Zauważyłem że jak wyłączyłem klime, wiatrak, radio i co tylko jeszcze mogłem, to dławił się jakby trochę mniej. A co do temperatury to przecież po rozgrzaniu silnika włączają się wentylatory przy chłodnicy, które też pożerają prąd. Więc problem może tkwi w elektryce. Ale czy to możliwe?

Jeżeli macie jakiś pomysły to piszcie bo ja już całkiem zgłupiałem,

Pozdrawiam

](*,)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne jest to co piszesz :(

to powinno byc wrecz odwrotnie. objawy problemu z zaplonem i przygasaniem powinienes miec raczej kiedy wszystkie odbiorniki pradu masz wlaczone a nie odwrotnie.

nie wiem czy to moze miec jakis zwiazek.nie wiem co o tym myslec. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne jest to co piszesz :(

to powinno byc wrecz odwrotnie. objawy problemu z zaplonem i przygasaniem powinienes miec raczej kiedy wszystkie odbiorniki pradu masz wlaczone a nie odwrotnie.

nie wiem czy to moze miec jakis zwiazek.nie wiem co o tym myslec. pzdr

 

Właśnie jest tak jak piszesz. Gdy mam włączone urządzenia elektryczne, to się dławi, a gdy je wyłączę to tak jakby mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest w tym reguła. Gdy włączasz zewnętrzne odbiorniki mocy jest to dodatkowe obciążenie dla silnika. Wówczas jest podawana większa dawka paliwa (zwiększenie obrotów silnika). Może po prostu masz za ubogą mieszankę. Jakie obroty wskazuje Ci obrotomierz na biegu jałowym, gdy silnik jest nagrzany?

Moim zdaniem będziesz musiał przeprowadzić regulację obrotów w twoim silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest w tym reguła. Gdy włączasz zewnętrzne odbiorniki mocy jest to dodatkowe obciążenie dla silnika. Wówczas jest podawana większa dawka paliwa (zwiększenie obrotów silnika). Może po prostu masz za ubogą mieszankę. Jakie obroty wskazuje Ci obrotomierz na biegu jałowym, gdy silnik jest nagrzany?

Moim zdaniem będziesz musiał przeprowadzić regulację obrotów w twoim silniku.

Obroty na jałowym biegu przy ciepłym silniku są w okolicach 700 obr/min, to chyba dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wie ktoś ile powinna palić Almerka N16 1,5 z gazem IV gen?

Bo jak na razie to u mnie wychodzi 9-10L gazu na trasie a w mieście ok. 13L

To chyba troche zadużo jak na instalacje IV generacji?

Może to też ma jakiś wpływ na to dławienie?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to teraz dopiero piszesz ze masz gaz ;) ja myslalem ze masz benzyne tylko hehe. to oproocz sprawdzenia komputera i wymiany swiec i filtru powinni ci sprawdzic przewody zaplonowe. mozliwe jest tez ze masz podawane za malo paliwa na biegu jalowym - mieszanka jest zbyt uboga. poszukaj tez innego topicu na forum, powinienes tam znalezc wiecej na ten temat. poza tym chyba odwiedzil bym innego gazownika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nareszcie moja Almerka została zrobiona. A główną pczyczną wszelkich problemów była wada fabryczna czujnika położenia wału korbowego. Naszczęście serwis T&T Zaborowski poradził sobie z tym problemem w ciągu godziny i to za zupełną darmoche :D:D . Oby to był koniec problemów.

Pozdrawiam

:lol::lol::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pczyczną wszelkich problemów była wada fabryczna czujnika położenia wału korbowego

 

I tak masz szczęście że ci nagle nie stanąl (o przepraszam - zgasl :oops: ) w najmniej odpowiednim momencie.

pozdro :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...