Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

N16 się dławi, POMOCY


Guest Dolmjo
 Share

Recommended Posts

Witam niestety problem z dławieniem w mojej N16 nadal istnieje, pomimo wymiany świec i filtra powietrza.

Zauważyłem że silnik dławi się tylko w przedziale od 2000 do 3000 obrotów i tylko gdy jest ciepły.

Gdy silnik jest zimny wszystko jest ok. Zachowuje się podobnie na gazie jak i na benzynie.

Jeżeli mieliście taki przypadek lub wiecie co to za cholerstwo to proszę o pomoc.

Pozdrawiam :cry:

Link to comment
Share on other sites

zastanawiam sie czy to nie przypadkiem cos z czujnikiem temperatury spalin... ale moge sie mylic. podaj wiecej szczegoolow a postaramy sie pomoc :) wyraznie to ma wplyw na temperature ale wykluczyc przeplywomierza powietrza tez nie mozna. ten problem moze byc zlozony.

Link to comment
Share on other sites

zastanawiam sie czy to nie przypadkiem cos z czujnikiem temperatury spalin... ale moge sie mylic. podaj wiecej szczegoolow a postaramy sie pomoc :) wyraznie to ma wplyw na temperature ale wykluczyc przeplywomierza powietrza tez nie mozna. ten problem moze byc zlozony.
hmm a tam jest takowy czujnik? bo mnie sie zdaje ze niema.
Link to comment
Share on other sites

Witam

Jutro jadę podłączyć moją N16 pod komputer i zobaczymy co za cholera w nim dżemie.

Jak coś będę coś wiedział to oczywiście się pochwale.

Pozdrawiam

:lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

dlatego napisalem ze nie jestem pewien.mialem na mysli co innego, mianowicie lambde - tylko ze ja tez wykluczylbym bo ona przeciez bada sklad spalin 8) . nie mialem zamiaru nikogo w blad wprowadzac. nie mam przed soba manuala zeby stwierdzic co tam naprawde jest ;)

Link to comment
Share on other sites

Witam

Właśnie wróciłem od mechanika, ale podłączenie pod komputer nic nie dało bo nie wykrył żadnego błędu.

Ale mam parę nowych informacji. Zauważyłem że jak wyłączyłem klime, wiatrak, radio i co tylko jeszcze mogłem, to dławił się jakby trochę mniej. A co do temperatury to przecież po rozgrzaniu silnika włączają się wentylatory przy chłodnicy, które też pożerają prąd. Więc problem może tkwi w elektryce. Ale czy to możliwe?

Jeżeli macie jakiś pomysły to piszcie bo ja już całkiem zgłupiałem,

Pozdrawiam

](*,)

Link to comment
Share on other sites

dziwne jest to co piszesz :(

to powinno byc wrecz odwrotnie. objawy problemu z zaplonem i przygasaniem powinienes miec raczej kiedy wszystkie odbiorniki pradu masz wlaczone a nie odwrotnie.

nie wiem czy to moze miec jakis zwiazek.nie wiem co o tym myslec. pzdr

Link to comment
Share on other sites

dziwne jest to co piszesz :(

to powinno byc wrecz odwrotnie. objawy problemu z zaplonem i przygasaniem powinienes miec raczej kiedy wszystkie odbiorniki pradu masz wlaczone a nie odwrotnie.

nie wiem czy to moze miec jakis zwiazek.nie wiem co o tym myslec. pzdr

 

Właśnie jest tak jak piszesz. Gdy mam włączone urządzenia elektryczne, to się dławi, a gdy je wyłączę to tak jakby mniej.

Link to comment
Share on other sites

Jest w tym reguła. Gdy włączasz zewnętrzne odbiorniki mocy jest to dodatkowe obciążenie dla silnika. Wówczas jest podawana większa dawka paliwa (zwiększenie obrotów silnika). Może po prostu masz za ubogą mieszankę. Jakie obroty wskazuje Ci obrotomierz na biegu jałowym, gdy silnik jest nagrzany?

Moim zdaniem będziesz musiał przeprowadzić regulację obrotów w twoim silniku.

Link to comment
Share on other sites

Jest w tym reguła. Gdy włączasz zewnętrzne odbiorniki mocy jest to dodatkowe obciążenie dla silnika. Wówczas jest podawana większa dawka paliwa (zwiększenie obrotów silnika). Może po prostu masz za ubogą mieszankę. Jakie obroty wskazuje Ci obrotomierz na biegu jałowym, gdy silnik jest nagrzany?

Moim zdaniem będziesz musiał przeprowadzić regulację obrotów w twoim silniku.

Obroty na jałowym biegu przy ciepłym silniku są w okolicach 700 obr/min, to chyba dobrze

Link to comment
Share on other sites

A wie ktoś ile powinna palić Almerka N16 1,5 z gazem IV gen?

Bo jak na razie to u mnie wychodzi 9-10L gazu na trasie a w mieście ok. 13L

To chyba troche zadużo jak na instalacje IV generacji?

Może to też ma jakiś wpływ na to dławienie?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

no to teraz dopiero piszesz ze masz gaz ;) ja myslalem ze masz benzyne tylko hehe. to oproocz sprawdzenia komputera i wymiany swiec i filtru powinni ci sprawdzic przewody zaplonowe. mozliwe jest tez ze masz podawane za malo paliwa na biegu jalowym - mieszanka jest zbyt uboga. poszukaj tez innego topicu na forum, powinienes tam znalezc wiecej na ten temat. poza tym chyba odwiedzil bym innego gazownika ;)

Link to comment
Share on other sites

Witam

Nareszcie moja Almerka została zrobiona. A główną pczyczną wszelkich problemów była wada fabryczna czujnika położenia wału korbowego. Naszczęście serwis T&T Zaborowski poradził sobie z tym problemem w ciągu godziny i to za zupełną darmoche :D:D . Oby to był koniec problemów.

Pozdrawiam

:lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

no i konkret a wymienili ci do dlatego gratisowo bo twooj samochood byl objety akcja serwisowa nissana, a ten czujnik to typowa usterka n-16. no teraz sobie posmigasz bez problemu :)

Link to comment
Share on other sites

pczyczną wszelkich problemów była wada fabryczna czujnika położenia wału korbowego

 

I tak masz szczęście że ci nagle nie stanąl (o przepraszam - zgasl :oops: ) w najmniej odpowiednim momencie.

pozdro :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...