Gość mateusz0167 Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 Witam. Niestety na forum nie znalazłem odpowiedzi na mój problem, więc zwracam się z pytaniem do Was. A więc tak, posiadam mavericka 2,7 TD `95 LONG-a. Wracająć do domu, po zjeździe na drogę w kierunku domu, na skrzyżowaniu włożyłem 3 bieg i puściłem sprzegło, jak zawsze, chwilę po tym coś zgrzytnęło i samochód przestał przyspieszac : / . na luzie doleciałem do domu ok 250metrów. wszystkie biegi wchodzą bez problemu, dźwignia reduktora też płynnie. po odpuszczeniu sprzęgła, słychać taki głuchy dźwięk ze skrzyni jakby coś ocierało i nic więcej. silnik nie zwalnia obrotów wg, wał do tylniego mostu lekko drga jedynie( tak stwierdził brat obserwując). Więcej nic nie wiem. Przed awarią napęd nie stwarzał żadnych problemów, napędy sprawne. Nie wiem co mogło się stać. Macie jakieś typy? Co sprawdzic? to skrzynia czy moze tylko reduktor padł? Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 Wygląda na sprzęgło, Jeżeli nie sprzęgło to reduktor a czy w 4x4 jedzie ? Jeżeli to reduktor to jak wrzucasz 1 potem 5 i puszczasz sprzęgło to przy tych samych obrotach silnika powinieneś słyszeć szybsze buczenie/szum ze skrzyni na wyższym biegu, no zawsze będzie odrobinę słychać. jak na 1 i 5 słyszysz ten sam dźwięk to potwierdza sprzęgło, jak szybszy na 5 to reduktor bo słyszysz skrzynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mateusz0167 Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 Dziękuję za odpowiedzi, no właśnie na żadnym biegu ani drgnie. Tak, potwierdzam, im wyższy bieg tym jest głośniej pod podłogą, biegi płynnie wchodzą i reduktor też. Czy do wymiany sprzęgła wystarczy po odpieciu wałów itd skrzynie do tyłu odsunąć czy trzeba ją opuszczać? ewentulanie co sprawdzić przy wymianie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 o skrzyni to mamy cały watek, jak coraz głośniej to tak jakby skrzynia chodziła czyli pewnie reduktor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mateusz0167 Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 (edytowane) A jak sprawdzić reduktor? Jedynie organoleptycznie? A czy przy uszkodzonym reduktorze prędkościomierz będzie wskazywał jakieś wartości? Bo nie zaobserwowałem aby wskazywał coś. Edytowane 10 Listopada 2013 przez mateusz0167 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 to specjalnie nie ma dużego znaczenia co padło i tak w zasadzie taka sama robota czeka z rozkręcaniem wszystkiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mateusz0167 Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 No robota ta sama, a jak już bd na wierzchu wszytsko to można się pokusić o wymianę sprzęgła, zależy w jakim stanie będzie, ale na cuda nie liczę. Tak po prostu chciałem się zorientować w kosztach, gdyż studencki budżet nie zachwyca. Gdzię szukać części w miarę tanio? Sprzęgło myślałem żeby AISIN , czy jakieś inne?samochód posiadam już ok roku i nie zawiódł mnie jeszcze aż do dzisiaj, chciałbym aby był pewny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 poczytaj wątek o sprzęgle.. oj stypendium za parę miesięcy pójdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mateusz0167 Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 Robota będzie własnymi łapkami:D także już trochę taniej, nastomiast na sprzęglę nie chce oszczędzać. Czy do wymiany reduktora będą potrzebne jakieś specjalne narzędzia? Jak będzie ze stypendium jeszcze nie wiem, decyzja bedzie na koniec miesiaca, a studia zaoczne... także z $$ nie ma szału. Czy reduktor jedynie od wersji 2.7 TD podejdzie? Czy np z wersji 2.4 też będzie pasować? Wyczytałem że skrzynia z 2.7 TDi jest już 2 cm dłuższa, czy to prawda? Mieszkam w małej wiosce i w pobliżu nie mam szrotu zadnego z czesciami do 4x4. i nie chciałbym zakupić czegoś co nie spasuje. Jutro auto na kanał i jazda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 tak od tdi jest inna skrzynia, o il ei wiadomo reduktory sa te same, w intercarsie jest wyprz na sprzęgła do 27, już pisaliśmy wielokrotnie o tym wszystkim poszukaj kolego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mateusz0167 Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 Cały czas czytam na forum. Jutro jeśli się wyrobię rozebrać to się okaże co nawaliło. I wtedy zakupię części. Wolałbym żeby to sprzęgło było szczerze powiedziawszy, ale obawiam się, że to reduktor. "Kolego" hugh_h ( o ile wypada mi tak się zwracać) dziękuję za pomoc i odpowiedzi na moje pytania. Przyda się informacja o promocji na sprzęgła;D(o ile to sprzęgło). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 10 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2013 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/92394-sprzeg%C5%82o/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 wydaje mi się że awaria reduktora była by tańsza do ogarnięcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakula81 Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 A jak sprawdzić reduktor? Jedynie organoleptycznie? A czy przy uszkodzonym reduktorze prędkościomierz będzie wskazywał jakieś wartości? Bo nie zaobserwowałem aby wskazywał coś. miałem taki sam objaw... łańcuch w reduktorze wyzionął ducha. Rozciągnął się i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 nie wiem czy gra jest warta świeczki, jeśli to faktycznie reduktor rozejrzyj się za drugim, z przedziału 300-800 na pewno da się coś wybrać...14 śrub chyba do odkręcenia, zapinasz drugi i jedziesz, pół dnia roboty i bez poprawek ja dostałem red. gratis od gościa przy okazji kupna skrzyni, bo one się zazwyczaj nie psują...skrzynie w terrano to biznes nie do przerobienia - klientów mnóstwo...ale reduktory gościu odkręca tylko ze względu na wagę, na priva dam ci namiary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mateusz0167 Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 Więc reduktor zrzucony, i na 3,4,5 biegu kręcąc za wieloklin na wałku wychodzącym ze skrzyni na reduktor, są takie przeskoki (puk,puk,puk)i wałęk się obraca z oporem. Podczas obracania tym wałkiem, koło pasowe silnika stoi w miejscu, ani drgnie. pokręcając tym kołem wałek wychodzący ze skrzyni wykonuje obrót ale można go zatrzymać ręką. Na pozostałych przełożeniach tj 1,2,R, wałka nie uda się ruszyc ręką, stawia opór nie obraca się. Olej ze skrzyni czysty, ładny, ale na korku dużo opiłków. Auto jest z 94 roku a rej w 5. i na skrzyni jest oznacznie jakieś 94 i na dosciku sprzęgła również 94. sprzęgło valeo. Czy to możliwe aby to było oryginalne sprzęgło? Jak zdiagnozować skrzynię? rozebrać ją? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 czy jesteś pewien że dasz radę? http://beergarage.com/PathTransmission1Remove.aspx trochę dziwnych narzędzi może być potrzebnych i części nie chcę cię zniechęcać ale ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 http://www.hcd-customdevices.pl/index.php/how-to/76-remont-generalny-skrzyni-biegow-fs71 podobnie albo i taniej wychodzi kupić używaną niż tą zrobić tą, a już na pewno szybciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mateusz0167 Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 http://www.hcd-customdevices.pl/index.php/how-to/76-remont-generalny-skrzyni-biegow-fs71 podobnie albo i taniej wychodzi kupić używaną niż tą zrobić tą, a już na pewno szybciej Dzięki to pomoże napewno, wymontowanie skrzyni również wg twojego "poradnika". No szybciej napewno i taniej, i taki jest plan, tylko chce się upewnić ze to skrzynia siadła. Czy te objawy już są prawie pewne? czy jesteś pewien że dasz radę? http://beergarage.com/PathTransmission1Remove.aspx trochę dziwnych narzędzi może być potrzebnych i części nie chcę cię zniechęcać ale ... ...ale człowiek uczy się całe życie. Właśnie z tymi narzędziami może być problem, ale chce ją rozebrać jedynie po to aby zaspokoić swoją ciekawość. Wymiana mnie nie ominie. A co sądzicie o skrzyni regenerowanej z gwar na 100 tyś km? ( o ile dobrze zrozumiałem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 z tymin narzędziami to nie taka tragedia, jeden klucz musiałem dorobić, poza tym ściągacze i trochę rurek. problemem są raczej dostęp do części zamiennych i zrobienie tego dobrze, bo niestety sama serwisówka nie gwarantuje powodzenia .. używane elementy pracują już inaczej. kwestia co to znaczy regenerowana i jaka ta gwarancja .. ale chyba wolałbym dostać taką nie robioną, niż żeby tak zregenerowali jak moją ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stratusome Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 Zerknij na ten wątek o objawach sprzęgła: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/91864-dziwne-dzwi%C4%99ki-przy-wysprzeglaniu-zrywajaca-si%C4%99-linak-sprzeg%C5%82a/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mateusz0167 Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i pomoc:) Autko już jeździ, ale sprzęgło się ślizga : / ... Gdyby było zapowietrzone to bym biegu nie mógł włożyć (tak sądzę) biegi wchodzą normalnie ale na trzecim biegu od dwoch tyś obr się ślizga:/. Macie pomysły co z tym zrobić? Dodam, ze sprzęgło jest nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Sprawdzałeś regulacje cięgien przy pedale sprzęgła i wysprzęgliku? Sprawdź drożność przewodu elastycznego przy wysprzęgliku może zbyt zagięty,czsami puchną w środku lub sie rozwarstwi blokując powrót płynu do zbiornika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mateusz0167 Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 A przy wysprzęgliku tez jest jakas regulacja? Jak sprawdzić przepływ tego przewodu? W jakim położeniu pedału powinno brać sprzęgło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 całe jest nowe czy tylko tarcza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.