Marq4x4 Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Sprzęgło - znaczy sama tarcza , czy docisk i łożysko ? Sprawdź (nie wiem gdzie w nysce ) czy łapa docisku jest luźna , może przy montażu coś nie tak poszło... Wygląda ,to jakby sprzęgło było wyciśnięte non stop, czyli jeśli łożysko (może słychać) jest dociśnięte , to przyczyna tkwi w przestrzeni od łapy w górę czyli do pedału . Jeśli łapa jest luźna ,to docisk nie trzyma- czyli rozbieramy i skrzynia w dół . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mateusz0167 Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Nowy jest cały kpl: tarcza. docisk, sprzegło. Dopiero na 3 uslizguje. jeszcze ten przewod wymienić się postaram. i zobaczymy. Nie mam juz nerwow do tego samochodu... kto Kupi? . Jak miałem BMW to tylko czesci eksploatacyjne i płyny. ehhh. ALe teraz moge patrzec na innych z góry:D.( mały OT) a co z regulacją przy wysprzegliku? wolałbym jednak kolejny raz tej skrzyni nie wyjmować... chociaż doszliśmy z ojcem do wprawy:D 2,5 godziny i skrzynia out. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 (edytowane) No teraz se przypominam że terano nie ma regulacji przy wysprzęgliku, ale jak piszą wyżej spróbuj przesunąć łape w strone wysprzęglika, jak da się troszkę przesunąć to coś skopane ze sprzęgłem, ale nie bądźmy pesymistami spróbuj jeszcze zrobić większy luz na samym pedale i jak to już nie pomoże to zrób tak, wskakujesz do auta dymasz na sprzęgło z 10 razy wskakujesz pod auto luzujesz odpowietrznik na wysprzęgliku jak płyn poleci pod ciśnieniem to masz niedrożny przewód. Nic się nie martw początki są zawsze trudne po zakupie nowego Edytowane 26 Listopada 2013 przez fikolek2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mateusz0167 Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Dzięki za pomoc, jutro to sprawdzę(na dzisiaj mam go dość). Ogolnie auto mam od stycznia od tego czasu juz troszkę zrobiłem w nim. Oponki, wszystkie tuleje(polibusze), sworznie, łączniki stab, przewódy hamulcowe przód, łożyska przód, teraz sprzegło i reduktor. Mam juz kupione końcówki drązków kierowniczych, i powolutku do przodu. Troszke mnie, już to wkurza. Ale uczy pokory ten sprzet. Gdyby nie forum(WY) poddałbym się i oddał auto w ręce partaczy(czytaj "mechaników"). Dzięki wszystkim. pozdroMam nadzieję, ze z waszą dalszą pomocą go ogarnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 na początek zdecydowanie trzeba zwiększyć luz na popychaczu przy sprzęgle, pompka nie spuszcza ciśnienia jeżeli tłoczek nie cofnie się do końca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mateusz0167 Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 (edytowane) Byłem pod samochodem, i wysprzeglik nie cofa się do końca,napierając na łapę, gdy cofnę go ręką to znów częściowo się wysuwa. Ta regulacja przy pedale sprzęgła wygląda tak: tłoczek jest wkręcony w element przy pedale jedynie na tyle że równa się z powierzchnią tej blaszki. Gdy wykręcę tę śrubę aby było jej więcej ze strony sprzęgła, to pedału nie da się podniesć do góry do końca, tzn nie dochodzi do ogranicznika. Gdy cofnę tłoczek reką to po tym pierwsze wcisnięcie pedału sprzęgła wygląda tak, że pedał wpada w podłogę mięciutko i już nie wraca, gdy cofnę go nogą kolejne naciśnięcie i już pedał wraca ale nie jest tak sztywny jak powinien być.Trochę chaotycznie piszę, ale mam nadzieję, że wiecie o co chodzi. Edytowane 27 Listopada 2013 przez mateusz0167 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 (edytowane) Jeżeli dobrze zrozumiałem coś z tego chaosu :-) to wygląda mi to na przewód, spróbuj procedury z odpowietrznikiem Edytowane 27 Listopada 2013 przez fikolek2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mateusz0167 Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 (edytowane) Próbowałem i troszkę poleciało. przewód od tico będę mieć po południu. Dzięki Przewód wymieniony. Jest chyba lepiej ale nie jest idealnie. Na jedynce na asfalcie nie uślizgnie się koło, natomiast w orance na drugim biegu(4H) auto się dusi i sprzęgło chyba trzyma dobrze. Jak sprawdzić to sprzęgło? Nurtuje mnie natomiast dlaczego pedał po postoju ok 15-20 minut, przy pierwszym wciśnięciu zostaje w podłodze. Po podniesieniu już wraca przy kolejnych naciśnięciach. ale jest taki "miękki". Jak go poprawnie odpowietrzyć? Sterowanie sprzęgła jest ok. Łapa sprzęgła po puszczeniu pedału jest(luźna) tak więc napewno łożysko nie napiera na słoneczko. Co więc może być problemem, ze to sprzęgło się ślizga? 4 i 5 bieg i się ślizga. naprawdę nie mam pojęcia co jest nie tak. Ma ktoś jakiś pomysł? Edytowane 29 Listopada 2013 przez mateusz0167 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 może brudne zostało założone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 Wymontuj pompke sprzęgła rozbierz ją i sprawdź uszczelnieniacz na tłoczku , możliwe że jest poszarpany i pierwsze naciśnięci powoduje wpadanie pedału a potem jakieś kawałki blokują odpływ,co z kolei powoduje wzrost ciśnienia w układzie i ślizganie. Metalowy przewód sprawdzony na drożność? To narazie nic nie kosztuje tylko twoja praca. I co wymodziłeś już to sprzęgło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.