Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

napęd, skrzynia, problem 2.7 TD


Gość mateusz0167
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sprzęgło - znaczy sama tarcza , czy docisk i łożysko ? Sprawdź (nie wiem gdzie w nysce  :whistle: ) czy łapa docisku jest luźna , może przy montażu coś nie tak poszło...  Wygląda ,to jakby sprzęgło było wyciśnięte non stop, czyli jeśli łożysko (może słychać) jest dociśnięte , to przyczyna tkwi w przestrzeni od łapy w górę czyli do pedału . Jeśli łapa jest luźna ,to docisk nie trzyma- czyli rozbieramy i skrzynia w dół :devil: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mateusz0167

Nowy jest cały kpl: tarcza. docisk, sprzegło. Dopiero na 3 uslizguje. jeszcze ten przewod wymienić się postaram.  i zobaczymy. Nie mam juz nerwow do tego samochodu... kto Kupi? :D . Jak miałem BMW to tylko czesci eksploatacyjne i płyny. ehhh. ALe teraz moge patrzec na innych z góry:D.( mały OT) a co  z regulacją przy wysprzegliku? wolałbym jednak kolejny raz tej skrzyni nie wyjmować... chociaż doszliśmy z ojcem do wprawy:D 2,5 godziny i skrzynia out. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teraz se przypominam że terano nie ma regulacji przy wysprzęgliku, ale jak piszą wyżej spróbuj przesunąć łape w strone wysprzęglika, jak da się troszkę przesunąć to coś skopane ze sprzęgłem, ale nie bądźmy pesymistami spróbuj jeszcze zrobić większy luz na samym pedale i jak to już nie pomoże to zrób tak, wskakujesz do auta dymasz na sprzęgło z 10 razy wskakujesz pod auto luzujesz odpowietrznik na wysprzęgliku jak płyn poleci pod ciśnieniem to masz niedrożny przewód. Nic się nie martw początki są zawsze trudne po zakupie nowego :whistle:

Edytowane przez fikolek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mateusz0167

Dzięki za pomoc, jutro to sprawdzę(na dzisiaj mam go dość). Ogolnie auto mam od stycznia od tego czasu juz troszkę zrobiłem w nim. Oponki, wszystkie tuleje(polibusze), sworznie, łączniki stab, przewódy hamulcowe przód, łożyska przód, teraz sprzegło i reduktor. Mam juz kupione końcówki drązków kierowniczych, i powolutku do przodu. Troszke mnie, już to wkurza. Ale uczy pokory ten sprzet. Gdyby nie forum(WY) poddałbym się i oddał auto w ręce partaczy(czytaj "mechaników"). Dzięki wszystkim. pozdro
Mam nadzieję, ze z waszą dalszą pomocą go ogarnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początek zdecydowanie trzeba zwiększyć luz na popychaczu przy sprzęgle, pompka nie spuszcza ciśnienia jeżeli tłoczek nie cofnie się do końca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mateusz0167

Byłem pod samochodem, i wysprzeglik nie cofa się do końca,napierając na łapę, gdy cofnę go ręką to znów częściowo się wysuwa. Ta regulacja przy pedale sprzęgła wygląda tak: tłoczek jest wkręcony w element przy pedale jedynie na tyle że równa się z powierzchnią tej blaszki. Gdy wykręcę tę śrubę aby było jej więcej ze strony sprzęgła, to pedału nie da się podniesć do góry do końca, tzn nie dochodzi do ogranicznika. 

Gdy cofnę tłoczek reką to po tym pierwsze wcisnięcie pedału sprzęgła wygląda tak, że pedał wpada w podłogę mięciutko i już nie wraca, gdy cofnę go nogą kolejne naciśnięcie i już pedał wraca ale nie jest tak sztywny jak powinien być.

Trochę chaotycznie piszę, ale mam nadzieję, że wiecie o co chodzi.

Edytowane przez mateusz0167
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dobrze zrozumiałem coś z tego chaosu :-) to wygląda mi to na przewód, spróbuj procedury z odpowietrznikiem

Edytowane przez fikolek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mateusz0167

Próbowałem i troszkę poleciało. przewód od tico będę mieć po południu. Dzięki 

 

 

Przewód wymieniony. Jest chyba lepiej ale nie jest idealnie. Na jedynce na asfalcie nie uślizgnie się koło, natomiast w orance na drugim biegu(4H) auto się dusi i sprzęgło chyba trzyma dobrze. Jak sprawdzić to sprzęgło? 

Nurtuje mnie natomiast dlaczego pedał po postoju ok 15-20 minut, przy pierwszym wciśnięciu zostaje w podłodze. Po podniesieniu już wraca przy kolejnych naciśnięciach. ale jest taki "miękki".

Jak go poprawnie odpowietrzyć?

 

Sterowanie sprzęgła jest ok. Łapa sprzęgła po puszczeniu pedału jest(luźna) tak więc napewno łożysko nie napiera na słoneczko. Co więc może być problemem, ze to sprzęgło się ślizga? 4 i 5 bieg i się ślizga. naprawdę nie mam pojęcia co jest nie tak. Ma ktoś jakiś pomysł?

Edytowane przez mateusz0167
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wymontuj pompke sprzęgła rozbierz ją i sprawdź uszczelnieniacz na tłoczku , możliwe że jest poszarpany i pierwsze naciśnięci powoduje wpadanie pedału a potem jakieś kawałki blokują odpływ,co z kolei powoduje wzrost ciśnienia w układzie i ślizganie. Metalowy przewód sprawdzony na drożność? To narazie nic nie kosztuje tylko twoja praca.

I co wymodziłeś już to sprzęgło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...