Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T30] 2,2 Di/Dci ciężko zapala


wysoki_tomas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A zawór scv w pompie sprawdzałeś ?   Skoro masz di to powinien być chyba jeden i uszkodzenie może powodować trudy z odpalaniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 90% gdzieś jest zasysane powietrze w układzie zasilania.

przewody sprawdzone do zbiornika ,zaworki nic nie dały ogólnie silnik zlustrowany .powoli zaczynam być przekonany że coś nie tak z pompą chociaż korci mnie zerknąć na podstawę filtra z tą pompką .może tam zasysa powoli powietrze .sam już nie wiem  :|

A zawór scv w pompie sprawdzałeś ?   Skoro masz di to powinien być chyba jeden i uszkodzenie może powodować trudy z odpalaniem. 

są dwa bodajże zielony i czerwony ,nie ruszałem jeszcze pompy ,zostawiłem ją na koniec jak już wszystko zawiedzie. :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powietrza nie zasysa bo by Ci przerywał pod obciążeniem,

 

generalnie jak zapala na plaka to jest coś albo z dawką rozruchową - może wtryski są padnięte. To że je sprawdzono jak piszesz na specjalnym sprzęcie nie oznacza że są ok. niestety nie ma w Polsce firmy która to potrafi, jedynie podmiana na sprawne da Ci pełen obraz.

 

Albo silnik nie ma kompresji. Zrób sprawdzenie sprężania na zimnym i ciepłym z próbą olejową.

 

Pompę wtryskową zostaw w spokoju - jak już cię korci to mogą to być zawory SCV, są dwa, nie idzie ich sprawdzić, komp też nie pokaże ich uszkodzenia, czasem się zdarza że jak jest któryś uszkodzony to ciśnienie na szynie CR jest bardzo wysokie (600-800 bar zamiast 300-400).

Edytowane przez zeshky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bardzo rozumiem co kolega ma na myśli ?

tu sorki pomyliłem z maloxxem i jego problemami z ucieczką prądu. Za dużo na raz odpowiadałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powietrza nie zasysa bo by Ci przerywał pod obciążeniem,

 

generalnie jak zapala na plaka to jest coś albo z dawką rozruchową - może wtryski są padnięte. To że je sprawdzono jak piszesz na specjalnym sprzęcie nie oznacza że są ok. niestety nie ma w Polsce firmy która to potrafi, jedynie podmiana na sprawne da Ci pełen obraz.

 

Albo silnik nie ma kompresji. Zrób sprawdzenie sprężania na zimnym i ciepłym z próbą olejową.

 

Pompę wtryskową zostaw w spokoju - jak już cię korci to mogą to być zawory SCV, są dwa, nie idzie ich sprawdzić, komp też nie pokaże ich uszkodzenia, czasem się zdarza że jak jest któryś uszkodzony to ciśnienie na szynie CR jest bardzo wysokie (600-800 bar zamiast 300-400).

dzięki za kolejne wskazówki ,sprawdzę teraz sprężanie z próbą olejową .napisze co wykazało ,ciekaw jestem czy zawory scv w moim di są takie same jak w silniku dci. pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory są inne, Ty masz dwa czerwony i zielony, dCi ma jeden - biały.

 

Pamiętaj żeby kompresję sprawdzić na zimnym, czyli musiałbyś pewnie zostawić auto na noc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...również czekam na wasze sugestie  ja walczę już chyba rok...fakt faktem pompy nie sprawdzałem i zaworów SCV oraz rozrządu...pierwszy raz słyszę o wężyku 6-7 cm z lewej strony silnika! Co to takiego i do czego służy? Podciśnienie?

 

krzycho352 poczytaj sobie o mojej męce  TU

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...również czekam na wasze sugestie  ja walczę już chyba rok...fakt faktem pompy nie sprawdzałem i zaworów SCV oraz rozrządu...pierwszy raz słyszę o wężyku 6-7 cm z lewej strony silnika! Co to takiego i do czego służy? Podciśnienie?

 

krzycho352 poczytaj sobie o mojej męce  TU

 

 

Pozdrawiam

witam wszystkich i dzięki że nadal temat w toku ! dzisiaj nic nie dałem rady pchnąć do przodu z moim ''x'' praca czasem nie pozwala , jutro jadę  go odstawić do swojego mechanika aby rano na zimnym sprawdzić sprężanie wyniki opisze .Virilitas obiecuję lekturę przeczytać i odpiszę Pozdrawiam  :book: 

...również czekam na wasze sugestie  ja walczę już chyba rok...fakt faktem pompy nie sprawdzałem i zaworów SCV oraz rozrządu...pierwszy raz słyszę o wężyku 6-7 cm z lewej strony silnika! Co to takiego i do czego służy? Podciśnienie?

 

krzycho352 poczytaj sobie o mojej męce  TU

 

 

Pozdrawiam

dokładnie jest tam taki wężyk to jest chyba  przelew sprawdziłem go, u mnie jest ok .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam wszystkich i dzięki że nadal temat w toku ! dzisiaj nic nie dałem rady pchnąć do przodu z moim ''x'' praca czasem nie pozwala , jutro jadę  go odstawić do swojego mechanika aby rano na zimnym sprawdzić sprężanie wyniki opisze .Virilitas obiecuję lekturę przeczytać i odpiszę Pozdrawiam  :book: 

dokładnie jest tam taki wężyk to jest chyba  przelew sprawdziłem go, u mnie jest ok .

Ok jak będę w domu na święta też go sprawdzę, przypomnienia tu nie działają i na maila nie dostaję info o nowych postach...masakra, śledzić muszę od nowa forum :)

i jak kolego? doszedłeś do czegoś? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 lata później...

Jeśli udało Ci się naprawić problem to napisz bo sporo jest takich samych postów ,a rozwiązania nikt noe napisał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pompkę ręczną na filtrze paliwa lub dołożenie  uniwersalnej próbowali Ci co mają z tym problem ?  Bo bywa to jej wina a jest to jeden z najtańszych elementów żeby zacząć eksperymentować co pomoże. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Nissan X trail t30 2002r. 2.2 dci 136km

Auto zawsze odpalało ze strzała 

Przyszły mrozy -18 stopni i nisssan z rana odpalił ze strzała po wcześniejszym podgrzaniu świec pochodził rozgrzał się trochę i w drogę ujechałem 500-700m zgasł , kręcę trochę dłużej niż zawsze i odpalił wkręcił się trochę na obroty i gasł i tak kilka razy zcholowałem do domu zmieniłem filtr paliwa i dolałem 50ml specyfiku do paliwa żeby nie zamarzało na 20l diesla. podgrzałem grzałką przewody paliwowe i odpalił z tym że sam wkręcał się na wysokie obroty zgasiłem i odpaliłem około 3-4 razy wszytsko sie ustatkowało i było git aż do wieczora gdy wyjechałem auto normalnie się rozpędzało wchodziło na obroty itp. aż stanołem i chodził na wolnych obrotach przyfalował kilka razy i zgasł musiałem długo kręcic żeby odpalił i jak odpalił znowu to samo i tak kilka razy wróciłem do domu podczas jazdy nic sie nie działo normalnie sie rozpedzał i wgl. tylko na jałowym falował i gasł po chwili.

teraz tak ominąłem filtr i bak z przewodami poprzez podłączenie sie bańką z paliwem bezpośrednio wężem do pompy i cały czas to samo tj. ciężko bardzo ciężko odpala i faluje i gaśnie.

Chciałem sprawdzić wtryski ale przelewy są zabudowane pod pokrywą i ni jak je sprawdzić mam pytanie chciałbym sprawdzić zawór scv na pompie tylko jak go spradzić czy jest sprawny czy nie. co może być przyczyną tych objawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam mam problem z nissanem xtrail  T30 , 2,2 diesel  auto zaraz po zapaleniu gaśnie nawet gdy zapalam pare razy bez dodania gazu to samo gdy zapalę i dam wyższe obroty to silnik pracuje a w czasie jazdy jest wszystko ok tylko problem przy zapalaniu na wolnych obrotach gaśnie a komputer nie pokazuje żadnego błędu .proszę o podpowiedz co to może być za problem.pozdrawiam

Edytowane przez Thunder
Przeniesiony w odpowiednie miejsce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Panowie pytanie kuriozalne.

Gdzie jest dokładnie zawór pompy paliwa SCV w Nissan X-Trail 2.2 dci 2005-2006?

Czy możecie opisać umiejscowienie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odpowiem sobie sam :) Zawór znajduje się na pompie wtryskowej za silnikiem pod listwą wtryskową po środku. Czyli patrząc od przodu z góry, znajduje się po środku, z tyłu jakieś 20cm od intercoolera w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...