Piotrastorun Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 Witam,mam taką małą "zagłostke" .Moge kupić Goodrich MT T/A KM2 używane (10mm ) rozmiar 235/85/16 Czy bez ingerencji w drążki i plastki nie będą obcierać?. Opona jest o jakieś 6cm większa na obwodzie.Dodam że felgi mam standartowe alu takie jak w linku: http://allegro.pl/nissan-terrano-alu-felgi-alufelgi-16-komplet-i3675555268.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 Witam,mam taką małą "zagłostke" .Moge kupić Goodrich MT T/A KM2 używane (10mm ) rozmiar 235/85/16 Czy bez ingerencji w drążki i plastki nie będą obcierać?. Nie. 33'' nie wchodzą bez poważnych modyfikacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 http://www.kilometr.com/naprawiam-t-3.html wychodzi, że to odpowiednik 32x9R16 ...ale mniejsza o to, ważniejsze jest to że oprócz samego montażu problem może być z mocą, dynamiką i ekonomią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrastorun Opublikowano 11 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 Patrzałem na tą stronę,drugim rozwiązaniem jest kupić felgi 15" i założyć BFGoodrich 31"x10,5 KM1 albo Cooper Discoverer STT MT dwie nówki dwie trochę zjechane. Co o tym myślicie.Cena za każde 600 pln za 4 sztuki ,sam już nie wiem co wybrać,a i jeszcze za 4 fele 200pln.,bo 15 nie mam(stalówki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 bierz coopery...bez namysłu ...robią w terenie , a na asfalcie ta sama głośność co BFG AT... tylko nie wiem jak na lodzie , ale wtedy to żadne nie robią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 32 czy 33 cale w r20 to droga przez mękę... u mnie przy wyciętych przednich nadkolach 33 cale weszły by na styk... przydało by się bude podnieść 4-5cm 31 robi... zabawa z drążkami tylko by Cię czekała. no i 235/85 to raczej do LR idą... takie wąskie się wydają i tramwajowate na oko... 31/10,5 szersza jednak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrastorun Opublikowano 11 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 No właśnie te 85 to z G klasy a te 31/10,5 to dość szerokie są nie wiem jak ze spalaniem.Demonem prędkości to nie jestem , mam inne auto (żony) do takich celów,jest gwiazda jest jazda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 ja mam wrażenie ze na felgi 16" jest dużo większy wybór zarówno 235, 245, 255, 265 ... w różnych profilach są a na 15" ? nie ma tak fajnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 na 15 cali są 31,32,33 a 33 da się nawet zdobyć 10,5 i 12,5 czego chcieć więcej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 wyboru, na 15 możesz wybrać sobie średnicę .... ja nie chce 10,5" albo 12,5" tylko węższe a na 16 średnice i szerokość sobie wybieram jak chce w zasadzie, tylko potrzebuje felgi zdobyć z odsadzeniem z -10 myślę o 235/80/16 albo 245/75/16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 łe... kompromisy... szerokość kapcia jest bardzo ważna, szczególnie w terenie... między takim np 33/10,5 a 33/12,5 jest przepaść trakcyjna rozumiem że to pod kątem ekonomicznego użytkowania pick upa a nie taplania w błocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 oczywiście ze pod względem ekonomi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArielCem Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 Przed wszystkim chciałem się przywitać. Forum przeglądam od jakiegoś czasu i nasuwa mi się jedno pytanie w tym momencie dotyczące opon. Auto T2 R20 z 2000r 2,7 TDi bez modyfikacji. Mam w tym momencie BFG AT w rozmiarze 235/70R16. Chciałbym założyć coś może bardziej agresywnego i teraz moje pytanie a właściwie dwa... czy do standardowego auta lepsze opony w rozmarze 30/9,5/15 czy 31/10,5/15? i drugie pytanie czy BFG MT KM2 czy Cooper Discoverer STT? Wiem jest wiele tematów o oponach ale jakoś nie mogłem się doszukać tam konkretnej informacji. Co do wyboru opon to wiem, że pewnie ile osób tyle opinii niemniej jednak proszę o pomoc w wyborze. Dodam, że użytkowanie auta raczej czysto rekreacyjnie - polne drogi, troszkę lasu troszkę błota... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 witaj kolego jak rekreacyjnie to IMO na pewno nie MT, 31 to jeżeli nic nie robiłeś z autem raczej nie wejdzie .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 31 cali to maks który wchodzi bez większych przeróbek... ale jednak drążki trzeba podkręcić, czasem chlapaczę odkręcic... warunkiem jest seryjna felga... przy minusowych ET trzeba podciąć zderzak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubuś Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 Ja bym ci polecił BFG KM2 kilku znajomych ma STT i szybko się zużywają, a BFG jest bardziej komfortowe jak na MT. Jak nie potrzebujesz aż tak agresywnie fajny jest wrangler duratrac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clinic112 Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 Czołem Panowie! Widzę, że pojawił się temat dla mnie bardzo na czasie! Wczoraj w nocy po razi pierwszy od 3,5 miesiaca odpaliłem tyranka po kapitalce. W tak zwanym międzyczasie udało mi się nabyć droga kupna oponki Kumho kl71 w rozmiarze 235/85/16. Dzisiaj, najpóźniej jutro zamierzam wrzucić je na oryginalne felgi i zobaczymy jak będzie. Tyranek zyskał 2" bodyliftu oraz 2" drażki/podkładki wiec nie powinno być problemów z miejscem. Naocznie mogę stwierdzić, że 235 a 265 to nie jest powalajaca różnica w wygladzie, a co do tego czy robia i które lepiej, jak zawsze zależy od podłoża. W weekend troszkę potestujemy jak zachowuje sie auto po modyfikacjach. Relacja foto obowizkowa! Tymczasem pozdrawiam! Michał PS: hugh_h jak tam moje podkładki pod wahacze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 PS: hugh_h jak tam moje podkładki pod wahacze? mam mały problem warsztat mi się zwinał jeden, w innym problem z materiałem, trochę zajmie zanim będą ... ups ale będą mi na tym też zależy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur'k Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 To jeszcze ja podczepię się z pytaniem. Kupuję opony, celuję w zimówki z zamiarem użytkowania całorocznego. Chciałem większy rozmiar niż fabryczny. Felga oryginalne alu. Zawieszenie nie ruszane, chociaż wygląda całkiem zdrowo i wysoko. Co widać na fotce. http://img21.otofotki.pl/obrazki/ot688__SAM2748.JPG Poprzedni właściciel upiera się, że mu mechanik podnosił, ale sprężyny z tyłu bez żadnych podkładek, może ewentualnie wyrównał przód. Wracając do opony to myślę o 245/75/16. Czytam pół dnia i już zwątpiłem czy się zmieszczą. Co sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 a co masz teraz ? 235/70/16 ? tak z matematyki .... 235/70/16 to około 30" = Φ 735mm 245/75/16 to tak jakby około 30,5" = Φ774mm 235/85/16 to 31,7" = Φ806mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur'k Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 Aktualnie mam 235/70/16, już się doliczyłem że opona którą bym chciał jest wyższa o ok 39mm, w nadkolu miejsca jest dosyć tylko czy podczas jazdy nie będzie gdzieś obcierało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 wysokość to mało Ci powie... bardziej różnica średnic... i to że miejsca wydaje się dość, to często złudne wrażenie, dodaj sobie zakres pracy zawieszenia i zakres pracy układu kierowniczego prawda jest taka że jak nie założysz i nie sprawdzisz, to wiedzieć do końca nie będziesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 wysokość koła ... hmm brzmi ciekawie ja bym powiedział że nawet różnica na promieniu bardziej oddaje to czy się zmieści skręć koła do pozycji w której jest najbliżej do błotnika, chlapacza co tam najmocniej wystaje, potem podnieś samochód za dolny wahacz żeby jak najbardziej doszło jedno do góry ... i tak nie dojdziesz do odboju pewnie, wtedy sobie zmierzysz odległości da ci to jako takie pojecie czy wejdzie, nikt nie da głowy że akurat będzie pasowało, nie sprawdzisz to się nie dowiesz, w razie co będzie taniej podnieść zawieszenie trochę niż kupić nowy komplet opon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 promień od średnicy bardzo się nie różni... mniej więcej dwukrotnie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clinic112 Opublikowano 17 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2013 A więc, jakby ktoś miał podobny problem z rozmiarem opon do T1 to 235/85/16 na oryginalnych felgach wchodzą przy lifcie zawiechy o 2". Obcierają tylko przy maksymalnym skręcie o przekładnię kierowniczą (lewe koło), lecz to można wyregulować ogranicznikami skrętu. Generalnie moje terrano po lifcie o 2" na zawieszeniu i 2" na budzie i w/w kołach, wygląda tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.