Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sprężyny obniżające do p12


GrubyMTB
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

zamierzam obniżyć swojego kombiaka. Najchętniej zainwestował bym w całe gwintowane zawieszenie ale dostępność ich do p12 jest tragiczna, a jak już są to kosztują ponad 1000 euro a tak bogaty nie jestem ;) wiec padło na sprężyny obniżające takie jak te:

http://allegro.pl/sportowe-sprezyny-obnizajace-nissan-primera-p12-fk-i3658439225.html

tylko teraz pytanie czy sedan i kombi mają takie same sprężyny? nie chodzi mi tu o ich twardość tylko czy konstrukcja jest taka sama. obniżenie w tym wypadku jest 4 cm co i tak mnie zapewne nie usatysfakcjonuje więc będą przerabiane amortyzatory. Od razu nadmieniam że wiem na czym się skończą zabawy z seryjnymi amorami i jakie są konsekwencje. Seria ma być użyta do próby a jeżeli by wszystko wypaliło to zainwestował bym w sportowe amory.

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nizsze sprezyny to problem , wydluzona droga hamowania , gorsza zwrotność , i zmniejszysz zycie zawieszenia , ogólnie tragedia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek9108

nizsze sprezyny to problem , wydluzona droga hamowania , gorsza zwrotność , i zmniejszysz zycie zawieszenia , ogólnie tragedia 

 że co?!

 

 

Witam 

zamierzam obniżyć swojego kombiaka. Najchętniej zainwestował bym w całe gwintowane zawieszenie ale dostępność ich do p12 jest tragiczna, a jak już są to kosztują ponad 1000 euro a tak bogaty nie jestem ;) wiec padło na sprężyny obniżające takie jak te:

http://allegro.pl/sportowe-sprezyny-obnizajace-nissan-primera-p12-fk-i3658439225.html

tylko teraz pytanie czy sedan i kombi mają takie same sprężyny? nie chodzi mi tu o ich twardość tylko czy konstrukcja jest taka sama. obniżenie w tym wypadku jest 4 cm co i tak mnie zapewne nie usatysfakcjonuje więc będą przerabiane amortyzatory. Od razu nadmieniam że wiem na czym się skończą zabawy z seryjnymi amorami i jakie są konsekwencje. Seria ma być użyta do próby a jeżeli by wszystko wypaliło to zainwestował bym w sportowe amory.

Pozdrawiam 

akurat jeśli chodzi o FK... miałem doświadczenie w Oplu i ok. w Primerze... szczerze nie... nie sprawdzają się i są po prostu za miękkie na taki ciężar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 że co?!

 

 

akurat jeśli chodzi o FK... miałem doświadczenie w Oplu i ok. w Primerze... szczerze nie... nie sprawdzają się i są po prostu za miękkie na taki ciężar.

ale nie orientujesz się może czy kombi od hb czymś się różni? a co do tej drogi hamowania i innych pierdół to nie wiem co to ma wspólnego z drogą hamowania i gorszą zwrotnością, chyba że się wsadzi za duże koła i nie da się skręcić kierownicą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak to co napisałem oparłem na tym co widziałem w programie motoryzacyjnym gdzie były testowane takie rozwiązania więc poparte w 100% to co napisałem , testowane były 2 takie same auta 1 seryjne a 2 po pseudo tuningu, zwrotność wychodziła na tym że bardziej sztywne auto było ciężej utrzymać podczas zwykłego slalomu między pachołkami auto z obnizonym utwardzonym zawieszeniem poprostu je kosilo po jakims czasie i latwiej wpadało w poślizg , samo wsadzenie sprezyn bez amorów itd niestety moze narazic na wieksze szkody niz pozytek , 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja osobista opinia będzie pokrywała się z tym co pisze Preston. Jeśli obniżać, to tylko komplet. Sprężyny, amortyzatory, nie bez znaczenia są też łączniki gumowo metalowe, stabilizator.

 

Tyle że robi się z tego montaż profesjonalnego, niższego zawieszenia. Takie zawieszenia są z definicji zaprojektowane na tor, nie na ulicę, do rodzinnego kombi.

 

Ale próbuj Kolego GrubyMTB coś działać jak masz ochotę, z chęcią obejrzę zdjęcia gotowego auta po po obniżeniu zawieszenia, bo wizualnie efekt będzie na pewno ciekawy. Użytkowo, oraz jeśli chodzi o trwałość - niestety, szału nie wróżę.

 

Z przykrością stwierdzam, że tego typu przeróbki, to właśnie jak pisze Preston - pseudo tuning.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja osobista opinia będzie pokrywała się z tym co pisze Preston. Jeśli obniżać, to tylko komplet. Sprężyny, amortyzatory, nie bez znaczenia są też łączniki gumowo metalowe, stabilizator.

 

Tyle że robi się z tego montaż profesjonalnego, niższego zawieszenia. Takie zawieszenia są z definicji zaprojektowane na tor, nie na ulicę, do rodzinnego kombi.

 

Ale próbuj Kolego GrubyMTB coś działać jak masz ochotę, z chęcią obejrzę zdjęcia gotowego auta po po obniżeniu zawieszenia, bo wizualnie efekt będzie na pewno ciekawy. Użytkowo, oraz jeśli chodzi o trwałość - niestety, szału nie wróżę.

 

Z przykrością stwierdzam, że tego typu przeróbki, to właśnie jak pisze Preston - pseudo tuning.

Nissan z racji tego że jest tak zwanym daily carem ma być obniżony na tyle żeby dało się nim jeździć na co dzień, nie będzie to pierwsze obniżone auto jakim będę jeździć i tak jak pisałem wcześniej zdaję sobię sprawę z czym wiążą się modyfikacje przy zawieszeniu. Problem z p12 jest taki że nie ma do niej kompletnie nic poza sprężynami -40. Na ebay swego czasu znalazłem gwint lecz nie sądzę żeby p12 zasługiwała na to żeby władować w nią 1700 euro, gdyby to był klasyk albo prawdziwe japońskie auto to bym się zastanowił nad wydawaniem takiej kasy. Jeżeli chodzi o tuning to mam myślę że mam jakiąś wiedzę ponieważ mamy w ekipie auta które brały udział w wielu poważniejszych zlotach, choćby na przykład Raceism którego raczej osobą interesujących się tym tematem nie trzeba przedstawiać. Cały fan polega na tym żeby te p12 odróżniało się innego "identycznego kombi" które stanie obok na światłach, tym że chociażby jest niższe. Nie wożę nim dzieci i rodziny,ewentualnie wrzucę rower na wypad w góry i dlatego mam kombi, mam dwadzieścia kilka lat więc miękkie i komfortowe auto nie jest mi niezbędne, a nawet chciał bym żeby było twardsze. Jeżeli będę potrzebować auta dla rodziny to kupie amerykańskiego vana bo komfort i wygoda jaką oferują nie jest nawet porównywana z A8 czy S-klass. 

P.S 

Jeżeli w końcu ktoś kto ma pojęcie na temat zadanego przeze mnie pytania i zechciał by udzielić na nie odpowiedzi to był bym bardzo wdzięczny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli w końcu ktoś kto ma pojęcie na temat zadanego przeze mnie pytania i zechciał by udzielić na nie odpowiedzi to był bym bardzo wdzięczny 

 

To Ci od razu powiem, że tutaj się takimi sprawami zajmuje mało kto, a może i nikt.

Szukaj na forach typowych dla tuningu.

Edytowane przez PawelSalata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam 

Piszę bo może się komuś to przyda.  Sprężyny z hb pasują do kombi. Zamówiłem sprężyny TA-technik czy coś takiego a w zamian że w sklepie nie mieli tego na stanie i musiał bym czekać wysłali H&R więc myślę że za 300 zł to rewelacyjny zakup. Zaryzykowałem sprawdziłem i było super. Było ponieważ stwierdziłem że mi mało i to jeszcze nie to więc przeróbek był ciąg dalszy. Jest twardo ale też tak miało być. A do tych którzy oglądali gdzieś jakiś program, auto dużo lepiej reaguje na ruchy kierownicą, po drugie jeżeli chodzi o hamowanie to nie ma nurkowania więc teoretycznie powinno jeszcze szybciej zahamować, ja różnicy nie widzę w drodze hamowania.

obecnie auto wygląda tak, jak dopadnę seryjną primerę to zrobię foto żeby dokładnie było widać różnicę ;)

1922334_613983375341363_565780497_n.jpg

 

1903014_613983395341361_1551675415_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek9108

Ładnie stoi.

H&R w tej cenie... nieźle.

Jak już Ci padną amorki (a padną na pewno bo na tych sprężynach są ściśnięte, nie pracują jak potrzeba) to zainwestuj albo w jakąś KYB z regulacją wysokości do krótkich sprężyn, albo jakieś z regulacją twardości. Użytkowałem te serie i polecam ;) Jedna nazywa się Excel G a druga nie pamiętam ;P Ale w Intercarsie mają.

Co do gwintu. Kupisz AP na stronie producenta za 2k. Też użytkuję i chwalę sobie. Szczerze, lepiej chyba śmiga, daje większe możliwości nastawów niż KW. No i jest zdecydowanie wizualnie mocarniej zrobiony, przynajmniej jeśli chodzi o model do Primery czy Almery, a przede wszystkim za 1/3 ceny KW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do amorów to już padły ;) ale nie dziwne bo nie były pierwszej świeżości. Do tego jeszcze były przerabiane. Dzięki za info na temat regulowanych bo właśnie tego szukam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...