Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[K10] Zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego


Guest Dorota
 Share

Recommended Posts

Mam do was pytanko a mianowicie chodzi o chłodnice z niej wychodzi wężyk tylko jest mały problem bo nie mam zbiorniczka do którego nadmiar płynu mógły sie dostac. Czy macie takie zbiorniczki? jesli tak powiedzcie gdzie dokladnie sie znajduje , ja mam z tym problem bo gdy doleje płynu to mi wycieka i w miejscu gdzie zaparkowałam zostaje zawsze plama.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

z boku chlodnicy na dole jest taka podpórka z butelką plastikową i do niej powinien byc wsadzony wężyk :wink: jesli nie masz tej butelki to dopasuj jakas np. po "Ludwiku" malym 8)

Link to comment
Share on other sites

z boku chlodnicy na dole jest taka podpórka z butelką plastikową i do niej powinien byc wsadzony wężyk

 

Dobrze wiedzieć... Długo się dziwiłem dlaczego w mojej Mikrze ten wężyk tak sobie luźno wisi i rozlewa płyn. Wpadłem jedynie na to, żeby zastąpić go dłuższym wystającym pod auto. To teraz idę szukać pasującej butelki :-)

Link to comment
Share on other sites

Ja tez nie mam zadnej buteleczki... no ale po to jest ten wezyk zeby nadmiar plynu uciekl... nie mam racji? chyba nie trzeba go spowrotem wlewac do chlodnicy bo poziom bedzie dobry... pamietajcie ze odpowiedin poziom plynu to 2-4cm od "sufitu" 8) chlodnicy.. nie od korka... no i trzeba tez zwrocic uwage na to ze byly dwa typy chlodnic... ze zbiorniczkeim wyrownawczym i bez...

chlodnica.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Matysssss

a ze tak zapytam to wymienialiscie kiedys plyn w chłodnicy :?: bo moj ma juz te 15 lat i jak odkrece korek to nie moge sie na niego patrzec... wyglada jak by ktos zrobił "kupe" do chlodnicy bo jest naprawde ochybny.... ale to chyba nie ma nic do rzeczy skoro w ziemie nie zamarza a w lecie silnik sie nie przegrzewa.... wiec sam nie wiem czy wymienic czy nie...

Jakas (dobra) rada 8):?:

Link to comment
Share on other sites

Guest KaDziesiątka

Powinno się wymieniać chyba co dwa lata, bo ten stary może kiedyś zawieść i w końcu zamarznie. Kiedyś mi się to zdarzyło nie w nissanie, lecz w hondzie. Zrobiła się kasza i długo walczyłem z tym lodem na szczęście nic nie zostało wtedy uszkodzone. Wymiana płynu chłodniczego to znowu nie taki wydatek w porównaniu z następstwami zamarznięcia układu. Co do właściwości chłodniczych w gorące dni, to nie wiem czy to ma jakieś znaczenie czy stary czy nowy, chyba tylko wizualnie, bo zniechęca do jego oglądania.

Link to comment
Share on other sites

z nim jest wszystko ok bo sprawdzalam dokladnie i wszystkiemu winny jest ten wężyk, własnie głupio ze on tak zwisa i mimo ze go jakos tam przekrece zeby tak nie ciekło to i tak zawsze zostaje plama

Link to comment
Share on other sites

moja mama miała ten sam problem w swojej micrze.wtedy przyczyną był koreck wlewu chłodnicy. gdy auto złapie już swoją temperaturę w chłodnicy wytwarza się ciśnienie które podnośi płyn do góry. i wtedy własnie w korku jest zawór który pod wpływem temperatury rozszerza sie zamykając dostęp do tego węzyka.

 

A czy przypadkiem autko nie grzeje sie? Jeżeli tak to może być dużo powazniejsza usterka

Link to comment
Share on other sites

... w korku jest zawór który pod wpływem temperatury rozszerza sie zamykając dostęp do tego węzyka...

 

A w jakiej temperaturze to on sie zamyka :?: :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Zawór ten otwiera sie pod wpływem ciśnienia a nie temperatury. pomyliłem sie. sorry. Zawór w korku powinien otwierac sie w przedziale cisnienia od 0,075 - 0,1 MPa.

Link to comment
Share on other sites

Tak tylko wkurzające jest to ze jak nie ma zbiorniczka to zawsze zostaje po mnie plama

 

Zupełnie jakby to "maluch" stał, a nie Nissan :-)

Tyle, że po "maluchu" były plamy z oleju...

Link to comment
Share on other sites

no niestety ale to jednak nissan tam na dole stoi o tyle dobrze ze juz nie maluch , malucha to jak mialam to wogóle nie chce wspominac tyle mial dobrego w sobie ze byl troche zrobiony (szyby , tlumik itp) ale to byla tylko ta jedna jedyna jego zaleta niestety , bo jak przypomne sobie pchanie zimą go to nieodpalanie to szlak trafia , no ale teraz to tylko nissan w 100% 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...