Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

2.2 di wytluczenie kata i co dalej, czy to ma sens ?


r888
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy wytłuczenia kata i uwolnienie wydechu nie należalo by zwieńczyć podkreceniem cisnienia paliwa ? W turbo benzynach robi sie remap po wyrzuceniu kata !

I druga sprawa czy samo wytluczenie kata i pozostawienie dosyc duzej srednicy "downpipea" jest ok ? Turbina nie bedzie dmuchac na dole ? nie spowoduje to efektu odwrotnego do zamierzonego ? Na slabym dole silnika 2.2 di zrobi sie jeszcze slabiej byc moze na gorze bedzie za to lepiej gdy w koncu turbina sie rozpedzi?!

Edytowane przez r888
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę z odłączonym wydechem ( przed tłumikiem środkowym) juz 2 tygodnie. Turbina wkręca się szybciej (bo ma luźniej) i nie zauważyłem spadku ciśnienia doładowanie na wyższych obrotach. Z tego co od większości słyszałem W Turbo dieslu za Turbem ma być jak najlżej. Nikt jescze nie podjął się modyfikacji (z tego co wiem) pompy paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek9108

wywal kata, zaślep egr, nic się złego nie stanie, będzie o niebo lepiej, podjedź niech Ci napiszą nową mapę i spokojnie powinieneś mieć około 125-130/280 bez wplywania na zadymienie

z tego co widzę na forum... za dużo czytasz, za dużo teoretyzujesz

 

fakt faktem jest że Di najlepiej wywalić kat, zatkać egr i może jakaś mapa... nie jest zbyt rozwojowe, niestety ;/

Edytowane przez bartek9108
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w za dużo czytasz, za dużo teoretyzujesz

hehe rozwaliłeś mnie

poza tym ty takze duzo teoretyzujesz bo z tego co piszesz to nie wyglada ze zrobiles rzeczy ktore mi proponujesz abym zrobil,

liczylem na opinie kogos kto wy..bal kata i zaslepiel egr i napisze o odczuciach, ale tych ludzi juz tu chyba nie ma co ?! sprzedali almy i poszli dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaślepiłem EGR - Reakcja na gaz jest lepsza.

Wywaliłem Kata - Silnik jest elastyczniejszy i ogólnie lepiej reaguje na pedał gazu.

Będziesz zadowolony jak dokonasz tych modifikacji :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za resztki katalizatora kup se piwko ja 100 dostałem a obudowa kata jeszcze na miejscu na przegladzie sie nie zorientuja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek9108

hehe rozwaliłeś mnie

poza tym ty takze duzo teoretyzujesz bo z tego co piszesz to nie wyglada ze zrobiles rzeczy ktore mi proponujesz abym zrobil,

liczylem na opinie kogos kto wy..bal kata i zaslepiel egr i napisze o odczuciach, ale tych ludzi juz tu chyba nie ma co ?! sprzedali almy i poszli dalej

skoro piszę że nic się nie stanie to chyba mam to czymś poparte? masz rację... nie wywaliłem kata... wyjeb... i wstawiłem przelot 2.25 na jednym końcowym. i żyję...

 

nie spinaj się tak na przyszłość. zakładam że czytałeś tematy na forum w których się wypowiadałeś, tak więc już tam miałeś odpowiedź co do "odczuć", nie rozumiem po co ten temat

 

egr - lepsza reakcja na gaz, nie zaśmiecasz dolotu i silnika ciepłym syfem

 

kat - lepiej przepycha, nie dusi go tak, a za to o wytłuczesz i grosza na benzynkę wpadnie (ja dostałem 119zł)

 

co do map jeśli o to pytasz... według mnie warto zrobić mimo tych 500zł kosztów... auto przy normalnej jeździe (podkreślam normalnej nie dziadkowaniu) pali około -0.5l, przy głupkowaniu do +1,5l, dużo lepiej reaguje na gaz, 125/280 spokojnie powinieneś wyciągnąć na dobrej przepływce i bez wpływania na zadymienie

 

co do intercoolera - efekty są na dłuższych trasach, tak prawie nic hamownia nie pokazuje ani tego nie czuć. jedyne co da się zauważyć to wcześniej bez icka przy 300km bez przerwy potrafiło auto puchnąć, brakowało mu, szczególnie czuć było w górach, z ickiem dłuższe trasy wypadają o niebo lepiej

 

to chyba tyle w tym co Cię interesuje.

Edytowane przez bartek9108
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie spinaj się tak na przyszłość

spokojnie, nie spinam sie

wywalilem wczoraj kata, (btw byl w b.dobrym stanie)

egr mialem zaslepiony wczesniej,

moje odczucie jest takie ze zmienila sie zupelnie charakterystyka tego silnika,

wczesniej bylo uderzenie przy 2 tys teraz go niema,

czy jest lepsza reakcja na gaz to nie sadze,

teraz jest plynniej do 3 tys i jest uderzenie przy 3 tys ktore wczesniej tez bylo ale slabsze, silnik ciagnie lepiej do odcinki,

poza tym mod d*py nie urywa,

trzeba to chipowac -niestety, bez chipa zmiany sa zbyt subtelne jak dla mnie

Edytowane przez r888
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przeczytasz CAŁY Temat :search: : "almera 2.2 di już po czipie" to będziesz wiedział że każdy mod w tym samochodzie daje dość niewiele. Dopiero ich suma da w sumie jak na Turbo diesla Także nie najlepsze wyniki chociaż lepsze od serii.

 

Nie wiem dla czego ale piszesz posty tak jakby z pretensją do nas że gówno dało. :wtf:

 

Jak mod d*py nie urywa to wsadz znów kata...

Albo wyjmij silnik i zawieź pompę paliwa do przesterowania. Będziesz chyba pierwszą osobą jeżeli to zrobisz. Wtedy może wyciągniesz z tego silnika więcej niż inni i Mod urwie dupe, nie zapominając o koszcie takiej modyfikacji który także pewnie "urwie dupe"

Radze lepiej od razu kup sobie VAG'a 1,9TDI Tam 180 koni to nie problem... Nie to że jestem złośliwy czy coś ale po prostu prawdę mówię... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego i co sie spinasz ? atakuje cie ? poczules sie dotkniety ? czy poprostu lubisz byc agresywny

 

chociaz kurde nie, czekaj !  moze powinienem miec do ciebie pretensje Dzidziak bo wyzej napisales ze bede zadowolony jak dokonam powyzszych modyfikacji, dlatego mnie atakujesz ? bo myslisz ze ja mam pretensje do ciebie ! dobre sobie- niemam spokojnie

 

do nikogo pretensji niemam ze mod d..py nie urywa i przeczytalem wczesniej od deski do deski temat almera 2.2di juz po czipie i nie tylko ten

 

i wlasnie dlatego czuje sie zawiedziony, bo w ww temacie i kilku innych ludzie bardzo podniecaja sie tym modem a ja sie zastanawiam czy on wiecej nie zepsuł  niz pomogl 

 

i mam prawo do tego aby opisac moje odczucia jakze inne od większości,czy mam sie podniecac jak inni ? skoro niema czym ? pisze prawde i byc moze jak ktos kiedys to przeczyta to stwierdzi ze nie ma sensu robic tego czy tamtego, co nie ? opcja edukacyjna

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek9108

panowie... easy, easy...

 

pojeźdź trochę, niech wydmucha to co egr upaćkał przez tyle lat i wtedy się zobaczy

 

dziadziak (jak i r888) nie porównujmy nowszego konstrukcyjnie TDI na pompowtrysku...

1. wiadomo że tutaj jest starsza konstrukcja, inaczej jest podawane paliwo i powietrze.

2. VAGI mają po 150-180 koni w diesleku tylko co z tego... skoro mają ledwo 300-330nm... możecie mi nie wierzyć ale śmiganie moją starą konstrukcyjnie Almą daje mi frajdę mimo cholernie długiej skrzyni i jebutnych 17". 133KM i 317NM + długa skrzynia dają jakąś tam przewagę przeciw przeciętnym Kowalskim który ma 150-160 w TDI, krótką skrzynię, jest jak każdy mistrzem jazdy i po prostu traci przy zmianie biegów. Nie to żebym się wywyższał. Poza tym użytkowałem Leosia i Toledo 1.9TDI 150KM z tego samego rocznika co moja Lamka. Za nic w życiu nie wrócę do niczego z niemcem pod maską.

3. jeśli chcecie niedużym kosztem dojść do 180KM i lepszych efektów, po prostu swapujcie nowszą jednostkę, tam wystarczy chip i jest fajnie

4. dużo zależy od kondycji przepływki, jeśli jest już zużyta i nie działa jak trzeba wielkich efektów nie będzie, tak samo kondycja silnika na to wpływa, jak i przeniesienie napędu, czytaj również ogumienie

przykład: moja srebrna którą poruszam się na co dzień w serii wydmuchała 116KM, podczas gdy druga ledwo 98 ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem w każdym razie u mnie Wywalenie kata pomogło. Może i moje odczucia były błędne co do tego że masz pretensję do mnie. Sory.

Nie spotkałem się jeszcze z opinią że wywalenie kata w almie 2.2 w miare nie poprawiło osiągów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Poszukam wykresów z hamowni... miałem wykres co daje wytłuczenie kata z 2,2...

Auto wyraźnie lepiej idzie z samego dołu po tym zbiegu dlateg nie czuć tego kopa od 2000 tak bo z dołu jest dużo lepszy ciąg i płynniej się rozwija moment obrotowy.

Z tego co pamietam mocy za wiele nie dochodziły tylko Nm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...