ogorek Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 Mam bardzo małe doświadczenia z Micrą w zimie, więc ciekaw jestem opinii fachowców. Zeszła zima była dla mnie pierwsza. Doświadczenia mam dosć nieprzyjemne. Kiedyś zasuwałem bez względu na porę roku Cieniasem i porównanie z z "wypasionym" pojazdem było zaskakujące. Po pierwsze byle śnieg i już się zakopuje i trzeba machać łopatą (niski dzió , po drugie, górka z lodem którą cieniasem pokonywałem bez problemu na letnich oponach, była nie do zdobycia w Mikrze. Niestety mieszkam w takim miejscu, że muszę pokonać mocno zalodzone i nie odśnieżane drogi zanim wyjadę na normalną szosę. W praktyce większosć poprzedniej zimy pojazd stał w garażu, co nigdy wcześniej mi się nie zdarzało z autami starymi i nie modnymi. Teraz pojawia się pytanie - czy przy tej mocy i masie jaką posiada Micra k1,2, opony zimowe cokolwiek mi pomogą na śniegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 Kolego opony to podstawa.NIe za bardzo także rozumiem treść Twojego postu.Pytasz nas czy wystarczy zmienić opony żeby auto jechało po lodzie i sniegu?Technike jazdy może masz złą w zimę,no nie wiem.Sprecyzuj swoje zapytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Bardzo dużo pomogą.Tylko kup dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Obojętnie jakie nawet nalewane bd o 100 razy lepsze niz super letnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Może Micra ma stare opony? To że jest jeszcze trochę bieżnika, to nie znaczy że będzie dobrze. Guma straciła już swoje właściwości i będzie się ślizgać jak krążek hokejowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 (edytowane) Mam bardzo małe doświadczenia z Micrą w zimie, więc ciekaw jestem opinii fachowców. Zeszła zima była dla mnie pierwsza. Doświadczenia mam dosć nieprzyjemne. Kiedyś zasuwałem bez względu na porę roku Cieniasem i porównanie z z "wypasionym" pojazdem było zaskakujące. Po pierwsze byle śnieg i już się zakopuje i trzeba machać łopatą (niski dzió , po drugie, górka z lodem którą cieniasem pokonywałem bez problemu na letnich oponach, była nie do zdobycia w Mikrze. Niestety mieszkam w takim miejscu, że muszę pokonać mocno zalodzone i nie odśnieżane drogi zanim wyjadę na normalną szosę. W praktyce większosć poprzedniej zimy pojazd stał w garażu, co nigdy wcześniej mi się nie zdarzało z autami starymi i nie modnymi. A mówi się, że głupich nie sieją... A nie próbowałeś kupić sobie renifera i sanek? Chłopie, skąd Ty masz prawo jazdy, z bazaru kupione za trzysta rubli? Aż się dziwię że ktokolwiek Ci na te debilizmy odpowiada. P.S. Na lodzie, możesz mieć nawet zimówki po 500 PLN za sztukę i będą bezużyteczne. P.P.S. Naprawdę uważam że powinien być obowiązek w naszym kraju montowania opon zimowych, jak u Czechów np. Obyłoby się bez debilnych dyskusji, czy zimówki coś pomagają. Teraz pojawia się pytanie - czy przy tej mocy i masie jaką posiada Micra k1,2, opony zimowe cokolwiek mi pomogą na śniegu? A jaką to znów masą i mocą Micra dysponuje, że wątpliwości poddajesz sens montowania "zimówek" ??? Ty jesteś prawdziwym człowiekiem z problemami, czy redaktorem działu motoryzacyjnego interia.pl i szukasz dziennikarskiej prowokacji wywołując tę dyskusję...??? Edytowane 21 Listopada 2013 przez PawelSalata 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 No niestety Paweł,mnie tez to wk....ło no ale.Widocznie kolega myśli ze na letnich powinno się jeździć w zimę tak jak w lato Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 (edytowane) Panowie, czasami da się jeździć i na letnich. Przecież w latach 80-tych nie wszyscy kupowali radialki. Był bieżnik D-124 i jeździło się cały rok i to przez kilka lat. Jeśli opona lenia by miała wysoki bieżnik oraz szersze rowki w stosunku do bloków jak i lamelek, to by dało radę. Czyli aby śnieg miał się gdzie wbijać a i zarazem aby nie zapchało wszelkich "rowków" bieżnika. Czyli wszystko zależy równiez od kształtu bieznika. Lecz tak jak wspomniałem wyżej, stara opona-guma nie będzie miętka a to znaczy że będzie się ślizgać. To co tutaj napisałem, to i tak nie przekreśla "dziwnych" pytań zakładającego ten temat. Edytowane 21 Listopada 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 21 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 No ludzie! nie chodzi mi o zwykłą jazdę w zimie po jakoś tam z grubsza odśnieżonej, tyle że ewentualnie śliskiej drodze. Z tym nie ma problemu, wiem że zimowe opony pomagają. Kłopot robi się przy grubej warstwie śniegu na podrzędnych uliczkach i na zaspach usypanych przy kraweżniku. Jeśli zimówki w takich warunkach dadzą radę, to okej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 a nie miałeś nigdy auta z zimówkami?Nie wiesz jak to sie jeździ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 I tutaj też wszystko jest również uzależnione od profilu bieżnika. Kiedyś zimówkami nie mogłem odjechać spod bloku gdy był śnieg. Kupiłem "nalewane" dwie inne i wychodził jak traktor. Nawet zdecydowałem się na kulig leśnymi duktami. Nie było problemu. Tamte pseudo zimówki zostawiłem na lato aby toczyły się na tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 No ludzie! nie chodzi mi o zwykłą jazdę w zimie po jakoś tam z grubsza odśnieżonej, tyle że ewentualnie śliskiej drodze. Z tym nie ma problemu, wiem że zimowe opony pomagają. Kłopot robi się przy grubej warstwie śniegu na podrzędnych uliczkach i na zaspach usypanych przy kraweżniku. Jeśli zimówki w takich warunkach dadzą radę, to okej. W pewnych warunkach,to nawet traktor nie da rady,a co dopiero micra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 21 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 No właśnie. Ostatniej zimy moje uliczki to były tunele w śniegu o szerokości jednego samochodu. Mam zimówki kupione razem z samochodem. Są w normie ale bardzo kiepskie - tak mówi fachowiec. Najpierw dam do założenia te, ale jak zima będzie jak na Syberii to trzeba będzie przekalkulować czy kupić porządne, czy nie ruszać się z garażu, jak większosć sąsiadów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Jak kaski nie masz to kup nalewane oponki. Ja śmigam teraz już druga zimę i nie bd narzekał.Jak masz więcej pieniędzy to zakup jakies lepsze typu Dayton,Dębica,firestone itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 No ludzie! nie chodzi mi o zwykłą jazdę w zimie po jakoś tam z grubsza odśnieżonej, tyle że ewentualnie śliskiej drodze. Z tym nie ma problemu, wiem że zimowe opony pomagają. Kłopot robi się przy grubej warstwie śniegu na podrzędnych uliczkach i na zaspach usypanych przy kraweżniku. Jeśli zimówki w takich warunkach dadzą radę, to okej Jeśli pomagają na zwykłej uliczce, to tym bardziej pomogą na uliczce niezwykłej. Dziwny tok rozumowania - na lekki śnieg zimówki się nadają, a na głębokie zaspy już nie i pytasz, czy dadzą radę? No jak nie zimówki, to co - letnie będą lepiej się spisywały? I tutaj też wszystko jest również uzależnione od profilu bieżnika. Kiedyś zimówkami nie mogłem odjechać spod bloku gdy był śnieg. Kupiłem "nalewane" dwie inne i wychodził jak traktor. Nawet zdecydowałem się na kulig leśnymi duktami. Nie było problemu. Tamte pseudo zimówki zostawiłem na lato aby toczyły się na tyle. Są opony zimowe na niemiecką autostradę (Fulda Kristall Rotego, Michelin Alpin A4) i są opony zimowe na polską wieś (Dębica Frigo, Good Year Ultra Grip 5). Ja osobiście preferuję te drugie, bo wolę jechać wolniej po autostradzie, których u nas jest i tak mało, niż po mieście i wsi nie umieć ruszyć pod górkę. No właśnie. Ostatniej zimy moje uliczki to były tunele w śniegu o szerokości jednego samochodu. Mam zimówki kupione razem z samochodem. Są w normie ale bardzo kiepskie - tak mówi fachowiec. Najpierw dam do założenia te, ale jak zima będzie jak na Syberii to trzeba będzie przekalkulować czy kupić porządne, czy nie ruszać się z garażu, jak większosć sąsiadów. Właśnie nie porządne... właśnie najtańsze, najbardziej znienawidzone przez "znawców" Dębica Frigo. To są opony na kopny śnieg. To są opony które są stworzone do wyjeżdżania z głębokich zasp. To są opony, które nie mogę zasuwać po odśnieżonej autostradzie 160 km/h, bo mają zdecydowanie dłuższą drogę hamowania niż markowe produkty, ale jak przyjdzie co do czego, markowe produkty okazują się być stworzone tylko i wyłącznie na owe autostrady posypane solą kilka razy dziennie. Jak kaski nie masz to kup nalewane oponki. Ja śmigam teraz już druga zimę i nie bd narzekał. Jak masz więcej pieniędzy to zakup jakies lepsze typu Dayton,Dębica,firestone itp. Osobiście uważam, że nalewane opony to niedobry wybór. Nigdy nie wiesz na co została nowa guma nalana. Ja preferuję nowe, ale tańsze gumy niż nalewajki. Z używanych opon także się już wyleczyłem, ale jeśli musisz kupić używane, uważaj abyś nie kupił opon starszych niż 5 lat... ! ! ! ! ! ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 (edytowane) Też miałem Frigo i byłem z nim mega zadowolony - a dokładnie to Frigo-Directional. Frigo2- już tak ładnie ze śniegu nie wychodzą. Edytowane 22 Listopada 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Wybaczcie panowie..... ale ja w ogóle nie wiem o co chodzi ..... ogorek , może Ty po prostu nie umiesz lub boisz się jeździć zimą tą mikrą ? Bo domniemywam , że "cienias " to cinquecento ? I tym na letnich dawałeś radę ? Dla mnie dyskusja bez sensu..... bez obrazy..... Załóż sobie łańcuchy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Dla mnie także bez sensu, bo równie dobrze można pisać czy podczas wymiany oleju jest sens wymiany filtra oleju.Ja nie mogę złego slowa powiedziec na nalewki bo miałem już 2 komplety i nigdy na szmelc nie trafiłem ba,moim zdaniem miałem lepsza gumę niz na niejednej taniej oponie wiec... wybór nalezy do kupującego,bo jak napisałem wcześniej- nie namawiam a tylko podaję swoje doświadczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 (edytowane) opony bieżnikowane mają dwie zasadnicze wady, po pierwsze ,zdaża się że bieżnik po prostu odpada co może skończyć się tragicznie, po drugie bardzo słabo wypadają we wszystkich testach.Kord opony to stara i nie wiadomo czy nie uszkodzona guma.Tylko bieżnik jest nalany nowy.Nigdy bym nie ryzykował życia dla paru złotych,w tak ważnym elemencie ,jakim jest opona(jedyny styk z jezdnią) Edytowane 23 Listopada 2013 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paprotka013 Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 Witam wszystkich użytkowników. Mam pytanie dotyczące zakupu opon zimowych, gdyż słyszałam sporo porad ale nadal nie wiem co jest prawdą i co powinnam zakupić. Posiadam micrę z 1993 roku 1,3kat. o mocy 55kW. Interesuje mnie jaki jest rozmiary piasty (otwór centralny). Gdyż to podobno też ma znaczenie przy zakupie. Dodam że letnie opony maja wymiary 175/70 13R. Nie wiem jakie zakupić zimówki, bo znajomi mają różne zdania. Powiadają że lepsze będą 145-155/70-80. Rozstaw śrub to chyba 4*100. Jakby ktoś z Was by mi podał konkretne wymia ry, bym nie zakupiła lipy byłabym wdzięczna bardzo. A jakby znalazła sie tak przyjemna osóbko i podała mi linki np na allego takich kół to juz byłabym dozgonnie wdzięczna , gdyż ja juz dostałam oczopląsu i zgłupiałam. Mowa o używanych oponach. Interesuje mnie zakup całych kół, najlepiej 4szt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 24 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 Tak, otwór środkowy felgi jest bardzo ważny. Jest to otwór centrujący całe koło. W Micrze ten otwór ma średnicę 59.1 mm. Rozstaw śrub to 4x100, natomiast ET wynosi około 40 (może być mniejsze, ale nie większe, bo będzie felga ocierać o amortyzator - mowa o feldze 13 cali średnicy, 5-5.5 cala szerokości). Co do rozmiaru Twoich opon - letnie koła masz za duże, jeśli patrzeć na zalecenia producenta. Powinno być 175/60R13. Na Twoich oponach przekłamuje prędkościomierz. Kiedy jedziesz 50 km/h na liczniku, w rzeczywistości prędkość jest o około 5 km/h wyższa. Co do opon zimowych - dziś nie ma znaczenia, czy kupisz taki sam rozmiar jak masz obecnie, czy węższe (to opinia odnosząca się do zamierzchłych już czasów). Mojej żonie do Micry K11 założyłem na zimę opony w rozmiarze zalecanym przez producenta - 155/70R13. Ale akurat trafił mi się taki komplet Dębica Frigo bardzo tanio swego czasu, więc nie wydziwiałem, nie marudziłem że wąska ta opona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paprotka013 Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 dziękuję za szybką i konkretną odpowiedź, napewno wrócę z zapytaniem o cos jeszcze do takich speców no i wracam hihihihi Tym razem chodzi mi o oponę? Czy jest możliwośc odczytania na niej z którego jest roku? Jak tak tao w jaki sposób? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 (edytowane) Jest takie owalne wgłębienie i są cyfry dwie ostatnie to rok ,wcześniejsze tydzień danego roku, w którym zostały wyprodukowane. tu masz przylad: 11 tydzień 2009 rok Edytowane 25 Listopada 2013 przez manix 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Dokładnie. Jak masz : 0513 to oznacza piąty tydzień 2013 roku czyli początek lutego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paprotka013 Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 (edytowane) ok dziekuję bardzo. I jeszcze jedno . mam do kupienia opony z 4202 czyli październik 2002 tak? czyli za stare, choc bieznik jest ładny ale guma zleżała. chyba nie warto ryzykowac , co Wy na to. Aukcja kończy się jutro, więc była bym wdzięczna za szybką odp. Pozdrawiam i znalazłam koła tylko ET 45? jak wyczytałam w odp, jest za duże, nie kupowac tak? Edytowane 27 Listopada 2013 przez paprotka013 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.