Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

OBROTY SILNIKA PRZY RUSZANIU


stomkowiak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie dotyczące zachowania się obrotów przy delikatnym ruszaniu. Kiedy wcisnę lekko pedał gazu, obroty podnoszą się na około 1500-1700, po czym na chwilę spadają tak do 800 i znów wzrastają (szarpnięcia nie czuć). Jeśli rusza się ostrzej, np. z obrotami 2500-2800 nie ma takiego zjawiska? Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, objawom może być zużyty docisk sprzęgła lub wyślizgana tarcza, jeżeli padnie ci całkiem docisk to utkwisz w trasie i laweta, najlepiej odwiedź warsztat i zapytaj ile za robociznę policzą, ale jak juz to polecam wymienić cały zestaw sprzęgła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega pyta o murano, wiec o automat...

Zgadza się :) Gdzieś czytałem, że w CVT jest jakaś blokada, uniemożliwiająca zbyt ostre ruszanie. Może te obroty to w związku z tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ogólnie nie bardzo rozumiem Twoje pytanie bo to o czym piszesz, ze spadają obroty to wydaje mi się naturalnym zachowaniem automatu CVT. Ruszasz powoli, auto nabiera pędu i wariator w skrzyni zmienia przelozenie w zwiazku z czym obroty spadają. Gadałem z gosciem od skrzyn automatów to mówił, że najgorsze co mozna robic tej skrzyni to start ze swiatel z pedalem w podłodze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie oszczędzam skrzynie. Dlatego gdy ruszam delikatnie, wciskam pedał powiedzmy jeden centymetr w dół i ciągle tak trzymam. To obroty się podnoszą, po czym na chwilę jest takie zamulenie i wracają znów do góry. To tak, jakbym na chwilę odpuścił gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby zapchane wtryskiwacze?? Często masz taki objaw? Zawsze przy przyspieszaniu?

Tylko przy takim delikatnym ruszaniu. Jeśli mocniej wcisnę gaz, tak na 2500 obrotów to przyspiesza płynnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie wtryski. Gdyby to było coś z układem paliwowym to efekt miałbyś przez cały czas. Możliwe że potencjometr pedału gazu jest wytarty w tym miejscu i czasami nie podaje informacji to ECM. Aby to sprawdzić, trzeba by sprawdzić jak zachowuje się przepustnica (w jakim stopniu jest otwarta i czy przypadkiem nie zamyka się nagle) w tej pozycji pedału. Do tego wystarczy czytnik OBDII i program z możliwością odczytu odpowiednich PIDów. Torque na androida daje taką możliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie wtryski. Gdyby to było coś z układem paliwowym to efekt miałbyś przez cały czas. Możliwe że potencjometr pedału gazu jest wytarty w tym miejscu i czasami nie podaje informacji to ECM. Aby to sprawdzić, trzeba by sprawdzić jak zachowuje się przepustnica (w jakim stopniu jest otwarta i czy przypadkiem nie zamyka się nagle) w tej pozycji pedału. Do tego wystarczy czytnik OBDII i program z możliwością odczytu odpowiednich PIDów. Torque na androida daje taką możliwość.

Dzięki. Muszę zatem sprawić sobie taki czytnik. A i program Torque daje radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...