regwit Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 SZanowni Ostatnio pogoniłem troszkę auto po błocku i dziurach i od tego czasu dziwnie się zachowuje. Podczas hamowania dośc konkrertnie ściąga w prawo ale zaraz potem w lewo. Takie "omijanie łosia". Wymyłem zawias karcherem, wydłubałem błoto, rozebrałem hamulce i bardzo dokładnie wyczyściłem. Ruszyłem tłoczki. Nie wyglada by coś z przodu lub z tyłu zostało wygiete lub urwane. Ciśnienie w kołach takie samo. Opony przebieg 700 km. Tak jakoś ogólnie mniej pewnie się prowadzi, myszkuje (wiem, to nie plaskacz). Ale tydzień temu jeżdził lepiej...Wibracji brak Gdzie szukać, co sprawdzić? Witas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 wspornik drążka...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
regwit Opublikowano 8 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Kierowniczego? Jeśli się rozdupczył, będzie ściągał podczas hamowania?. Da się to zweryfikować bez wymontowania? Nie miałem jeszcze przyjemności poznać w/w drążka W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 (edytowane) poruszaj nim w górę i w dół, zobaczysz czy ma luzy... a najlepiej kołem poruszaj w poziomie Edytowane 8 Grudnia 2013 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Luz na przekładni kierowniczej, na który wcześniej nie zwróciłeś uwagi i nie tylko podczas hamowania. Długa prosta z nie do końca gładkim asfaltem i wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
regwit Opublikowano 8 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Dżem. Długich prostych z nie do końca gładkim asfaltem ci u mnie dostatek. Tylko nie wiem co ma wyjść? Stuki, puki? Nic nie stuka, żadnych dzwięków niefajnych W Podniosę kółka do góry i obadam luzy. Na to nie wpadłem... W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 (edytowane) żeby sprawdzić wspornik wystarczy a właściwie byłoby wskazane podnieść tylko prawą stronę, grunt żeby lewe koło dawało opór jakiś jeśli podniesiesz cały przód to akurat tego nie zobaczysz Edytowane 8 Grudnia 2013 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Długa prosta i widzisz czy auto pływa i musisz kontrować kierą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 luzy w uk kierowniczym będa powodowały że auto myszkuje i może też ściągać przy hamowaniu, mogą być też drążki reakcyjne. luzy sprawdzasz tak jak np tutaj pokazuje, auto stoi na ziemi koła muszą mieć opór, koła lekko skręcone i delikatne ruchy na boki kierownicą, jak dotkniesz drążek czy końcówkę i będziesz czuł stukanie to znaczy że luzy są już spore Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Hugh posuwasz się za daleko! W końcu Ci mechanicy "zawodowi" szyby w oknach powybijają za zdradzanie tajników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
regwit Opublikowano 8 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 No więc tak: Wspornik wydaje sie być OK. Nie ma luzów, wygląda solidnie. Za to drążek (to co pokazuje na filmie hugh) to nijak solidnego połączenia z przekładnia nie ma. lewe kolo na ziemi, prawe w górze - prawe kolo ma luz na boki (poziomy) Ech... W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 że tak powiem "ja nie rozumi co ty do mnie mówi" a drążek środkowy ma sworzeń kulisty ( w kazda stronę sie majta) po stronie przekładni a walcowy (tylko obrót) jak pisałem oba koła na ziemi i masz efekt jak na filmie pewnie, są wtedy takie opory że od razu widać gdzie się telepie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
regwit Opublikowano 8 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Ok. sprawdzę jeszcze raz z kołami na ziemi. Po prostu me mam teraz kogo poprosić o pomoc w kręceniu kierownicą. Dzięki. W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markiej Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 U mnie jest tak samo, przy mocniejszym dochamowaniu sciaga. okazalo sie ze wspornik ma luz na tulejkach. Nie to co hugh_h pokazal na filmie. Po prostu to ramie chodzi w gore i w dol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 u mnie wspornik to akurat się trzyma bo sam go regenerowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość flaytec Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 No to u mnie też taki objaw, ściągą w prawo przy hamowaniu, na prostej auto prowadzi się idealnie ,nic nie ucieka jak puszcze kierownicę. Objaw jest tylko przy hamowaniu..myślałem ze to może zastany zacisk lub coś z tłoczkiem ,na razie mam ważniejsze naprawy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
regwit Opublikowano 10 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2013 (edytowane) Szanowni Układ kierowniczy ogarnięty. Miałem kłopot z wybiciem sworzni z gniazd, ale jakiś poszło. Pomogło podgrzanie opalarką. Dałem drążek do regeneracji. Znalazłem fajny warsztat w okolicach skrzyżowania Płowiecka / Marsa w Wawie. Taki z tamtych lat. Szef, starszy pan, sam jeździ od czasu do czasu w teren. Gadaliśmy z godzinę. Drążek zrobili praktycznie od ręki, przesmarowali i zweryfikowali wspornik. Nowa nakrętka. Bardzo solidnie. Moim zdaniem jest to alternatywa do nowych drążków lub sworzni - mówię oczywiście o tanich zamiennikach. Jakby co to służę namiarami. Hamuje jednak nadal śmiesznie wężykując. Po zrobieniu układu kierowniczego amplituda się zmniejszyła hugh napisał :mogą być też drążki reakcyjne - to zapewne kolejny element do sprawdzenia. Jak je zweryfikować. Jakikolwiek luz je dyskwalifikuje? Wymienia się tylko gumy (tuleje) - no nie wiem jak je nazwać? pozrawiam W ps widze, że nie tylko ja hamuje zygzakiem Edytowane 10 Grudnia 2013 przez regwit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiszaAT Opublikowano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2013 Mógłbyś podać koszty regeneracji drążka środkowego i na czym polega? Ja swój regenerowałem chałupniczo przy użyciu prasy hydr. i nasadki ale znowu coś luzy połapał, ciekaw jestem co oni tam robią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2013 polega na wymianie panewek które siedzą w środku, koszty to średnio 50-70 zł za stronę zależnie od warsztatu i sworznia, a ja się chyba zajmę regeneracją wsporników bo swój zrobiłem 2 lata temu i jest nadal jak trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertbydzia Opublikowano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 Problemem są tuleje wahaczy które są zużyte a nie zarwane. Auto podczas dodawania gazu zmienia geometrie, podczas hamowania podobnie. W samochodach które maja przedni napęd objawia się to tak: podczas hamowania ciągnie np w lewo a przy dodawaniu gazu w prawo w samochodach z napędem na tył usterka jest trochę mniej irytująca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
regwit Opublikowano 11 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 (edytowane) Za całość zapłaciłem 160 brutto - czyli raczej górny pułap. W No to teraz wymiana: Mam nadzieję że to coś da :-) Edytowane 11 Grudnia 2013 przez regwit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 ja kiedyś wymieniałem na jakieś serii japanline no i po 2 miesiącach były w gorszym stanie niż to co wyrzuciłem ... potem wstawiłem poliuretan, mogą cie czekać jeszcze i raczej czekają do naprawy gniazda tych gumek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 gumę kupiłeś?... to opłaca Ci się z kanału zjeżdzać? polibusz + wytoczone nowe gniazda i można na jakiś czas zapomnieć o problemie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 gumę kupiłeś?... to opłaca Ci się z kanału zjeżdzać? Dobre i chyba trafne 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
regwit Opublikowano 11 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 Nic jeszcze nie kupione. To poglądowo tylko. Rozumiem, że lepiej poliuretan - tak będzie - Olkusz?. Oświećcie mnie jeszcze, proszę, na czym polega naprawa gniazd (cyt: wytoczone nowe gniazda - Thespian). Witas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.