Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sciąga w prawo potem w lewo


regwit
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

SZanowni

 

Ostatnio pogoniłem troszkę auto po błocku i dziurach i od tego czasu dziwnie się zachowuje. Podczas hamowania dośc konkrertnie ściąga w prawo ale zaraz potem w lewo. Takie  "omijanie łosia".

 

Wymyłem zawias karcherem, wydłubałem błoto, rozebrałem hamulce i bardzo dokładnie wyczyściłem. Ruszyłem tłoczki. Nie wyglada by coś z przodu lub z tyłu zostało wygiete lub urwane. Ciśnienie w kołach takie samo. Opony przebieg 700 km.

 

Tak jakoś ogólnie mniej pewnie się prowadzi, myszkuje (wiem, to nie plaskacz). Ale tydzień temu jeżdził lepiej...Wibracji brak

 

Gdzie szukać, co sprawdzić?

 

Witas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierowniczego?

 

Jeśli się rozdupczył, będzie ściągał podczas hamowania?. 

 

 

Da się to zweryfikować bez wymontowania? Nie miałem jeszcze przyjemności poznać w/w drążka :whistle:

 

W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poruszaj nim w górę i w dół, zobaczysz czy ma luzy...

a najlepiej kołem poruszaj w poziomie

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz na przekładni kierowniczej, na który wcześniej nie zwróciłeś uwagi i nie tylko podczas hamowania. Długa prosta z nie do końca gładkim asfaltem i wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dżem. Długich  prostych z nie do końca gładkim asfaltem ci u mnie dostatek. Tylko nie wiem co ma wyjść?  Stuki, puki?

 

Nic nie stuka, żadnych dzwięków niefajnych :dj:

 

W

 

Podniosę kółka do góry i obadam luzy. Na to nie wpadłem...

 

W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby sprawdzić wspornik wystarczy a właściwie byłoby wskazane podnieść tylko prawą stronę, grunt żeby lewe koło dawało opór jakiś

jeśli podniesiesz cały przód to akurat tego nie zobaczysz

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luzy w uk kierowniczym będa powodowały że auto myszkuje i może też ściągać przy hamowaniu, mogą być też drążki reakcyjne.

 

luzy sprawdzasz tak jak np tutaj pokazuje, auto stoi na ziemi koła muszą mieć opór, koła lekko skręcone i delikatne ruchy na boki kierownicą,

jak dotkniesz drążek czy końcówkę i będziesz czuł stukanie to znaczy że luzy są już spore

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak:

 

Wspornik wydaje sie być OK. Nie ma luzów, wygląda solidnie. Za to drążek  (to co pokazuje na filmie hugh) to nijak solidnego połączenia z przekładnia nie ma. lewe kolo na ziemi, prawe w górze - prawe kolo ma luz na boki (poziomy)

 

 

Ech...

 

W

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że tak powiem "ja nie rozumi co ty do mnie mówi"

a drążek środkowy ma sworzeń kulisty ( w kazda stronę sie majta) po stronie przekładni a walcowy (tylko obrót)

 

jak pisałem oba koła na ziemi i masz efekt jak na filmie pewnie, są wtedy takie opory że od razu widać gdzie się telepie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. sprawdzę jeszcze raz z kołami na ziemi. Po prostu me mam  teraz kogo poprosić o pomoc w kręceniu kierownicą.

 

Dzięki.

 

W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tak samo, przy mocniejszym dochamowaniu sciaga. okazalo sie ze wspornik  ma luz na tulejkach. Nie to co hugh_h pokazal na filmie. Po prostu to ramie chodzi w gore i w dol

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to u mnie też taki objaw, ściągą w prawo przy hamowaniu, na prostej  auto prowadzi się idealnie ,nic nie ucieka jak puszcze kierownicę.

Objaw jest tylko przy hamowaniu..myślałem ze to może zastany zacisk lub coś z tłoczkiem ,na razie mam ważniejsze naprawy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni

 

Układ kierowniczy ogarnięty.  Miałem kłopot z wybiciem sworzni z gniazd, ale jakiś poszło. Pomogło podgrzanie opalarką.  Dałem drążek do regeneracji. Znalazłem fajny  warsztat w okolicach skrzyżowania Płowiecka / Marsa w Wawie. Taki z tamtych lat. Szef, starszy pan, sam jeździ od czasu do czasu w teren. Gadaliśmy z godzinę. Drążek zrobili praktycznie od ręki, przesmarowali i zweryfikowali wspornik. Nowa nakrętka. Bardzo solidnie. Moim zdaniem jest to alternatywa do nowych drążków lub sworzni - mówię oczywiście o tanich zamiennikach. Jakby co to służę namiarami.

 

post-53136-0-78962500-1386666037_thumb.jpg     post-53136-0-19795600-1386666049_thumb.jpg

 

Hamuje jednak nadal śmiesznie wężykując. Po zrobieniu układu kierowniczego amplituda się zmniejszyła

 

hugh napisał  :mogą być też drążki reakcyjne - to zapewne kolejny element do sprawdzenia. Jak je zweryfikować. Jakikolwiek luz  je dyskwalifikuje? Wymienia się tylko gumy (tuleje) - no nie wiem jak je nazwać?

 

pozrawiam  W

 

ps  widze, że nie tylko ja hamuje zygzakiem :wave:

Edytowane przez regwit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś podać koszty regeneracji drążka środkowego i na czym polega? Ja swój regenerowałem chałupniczo przy użyciu prasy hydr. i nasadki ale znowu coś luzy połapał, ciekaw jestem co oni tam robią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polega na wymianie panewek które siedzą w środku, koszty to średnio 50-70 zł za stronę zależnie od warsztatu i sworznia,

a ja się chyba zajmę regeneracją wsporników bo swój zrobiłem 2 lata temu i jest nadal jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem są tuleje wahaczy które są zużyte a nie zarwane. Auto podczas dodawania gazu zmienia geometrie, podczas hamowania podobnie. W samochodach które maja przedni napęd objawia się to tak: podczas hamowania ciągnie np w lewo a przy dodawaniu gazu w prawo w samochodach z napędem na tył usterka jest trochę mniej irytująca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za całość zapłaciłem 160 brutto - czyli raczej górny pułap.

 

W

 

No to teraz wymiana:

 

post-53136-0-79984000-1386748346_thumb.jpg

 

 

Mam nadzieję że to coś da :-)

 

Edytowane przez regwit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kiedyś wymieniałem na jakieś serii japanline no i po 2 miesiącach były w gorszym stanie niż to co wyrzuciłem ... potem wstawiłem poliuretan,

mogą cie czekać jeszcze i raczej czekają do naprawy gniazda tych gumek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gumę kupiłeś?...

 

to opłaca Ci się z kanału zjeżdzać?

 

polibusz + wytoczone nowe gniazda i można na jakiś czas zapomnieć o problemie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic jeszcze nie kupione. To poglądowo tylko. Rozumiem, że lepiej poliuretan - tak będzie - Olkusz?.  Oświećcie mnie  jeszcze,  proszę,  na czym polega naprawa gniazd (cyt: wytoczone nowe gniazda  - Thespian).

 

Witas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...