Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

2.0dci - problem przy odpalaniu (swiece lub wtryski - serwis)


ahdov
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ello Panowie,

Pytanie do Was, zwlaszcza do tych co uzytkuja 2.0dci (ale i nie tylko). Od dobrego tygodnia mam problem z odpalaniem auta, nie wazne czy stoi w garazu gdzie jest +16 czy na dworzu gdzie jest -5. Chodzi o jakies 5 do 10sec po przekreceniu stacyjki. Auto wyraznie trzesie i po kilku sekundach problem ustepuje. Juz przy kolejnym odpaleniu problemu nie ma. Pierwsza mysl - swiece. Zeby dlugo nie dumac zawiozlem auto wczoraj do Serwisu (zostawilem na placu) zeby dzisiaj z rana Serwis mogl osobiscie wysluchac i zobaczyc co go boli. Wstepna diagnoza swiece do wymiany ale tez i ....wtryski do weryfikacji. I tu moje zdziwienie, auto ma przejechane 34kkm, 90% przebiegu poza miastem i juz taki problem?. Oczywiscie startujemy od wymiany swiec - juz w najblizsza srode ale jesli to nie pomoze to kolej na wtryski.

No i wlasnie, 34kkm i juz taki problem?, chodzi mi o wtryski. Na pytanie czy tankowalem w szopie czy na stacji np. Orlen to tak, Orlen i Shell. Jesli ktos z Was mial podobny problem to dajcie znac, wszelkie info zanim zaczne sie pałowac z Serwisem mile widziane.

 

Pzdr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 To,że tankujesz na stacjach "znanych" nie daje to gwarancji jakości paliwa-wiem coś o tym :whistle: .

Paliwa zanim trafią na stacje są "wzbogacane" na stacja nie robią żadnych testów ,mierzą tylko czy ilość się zgadza -choć na to też są sposoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy, okazało się że któraś z "fajek" na świecach nie była właściwie dociśnięta. Każdą odczepiłem, z miną znawcy dmuchnąłem w nią, po zainstalowaniu wszystkich objaw ustąpił.

 

Serwis jak zwykle działa po omacku-to moje zdanie.

 

Druga rzecz to filtr paliwa, przed ostatnim przeglądem kupiłem nieświadomie jakiś chiński szit. Przez miesiąc było wszystko ok, potem się zaczęło, albo w ogóle auto nie odpalalo, albo się krztusiło. Wymiana filtra pomogla od razu. Z tym że opisywane przez ciebie objawy bardziej przypominają mi te, których przyczynę opisałem na początku.

Edytowane przez Synkro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz po zakupie auta miałem to samo,tyle że silnik 1.5 dci .Podjechalem do aso ,gość docisnął jakąś wtyczkę i jak ręką odjął .Do dziś pali na dotyk(5 lat) nawet w największe mrozy (pod chmurką).Normalnie :ręce które leczą"  :dribble: Cao do filtrów,zawsze kupuję paliwa i oleju oryginalne.Na tych dwóch ,nie warto oszczędzać .

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej Synkro, kope lat :)

Dzieki za info. Jutro bedzie do sprawdzenia. Filtr wymienialem w kwietniu a jakies 2 tyg temu bylem na akcji serwisowej - zmiana softu i tej gumowej "rurki". Moze wowczas cos namotali?!...who knows.

 

 

Corker: Jesli chodzi o samo paliwo to juz nie chcialem pisac w pierwszym poscie ze zdaje sobie sprawe ze Orlen Orlenowi nie rowny. Dziki kraj = no rules takze nie dziwi mnie szajs na Shellu zamiast Diesel V Power. Uprzedzilem jednie pytanie " a na jakich stacjach tankujesz"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może też łapać lewe powietrze.Ktoś tu tak miał.Coś z wężykiem paliwa.

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej Synkro, kope lat :)

Dzieki za info. Jutro bedzie do sprawdzenia. Filtr wymienialem w kwietniu a jakies 2 tyg temu bylem na akcji serwisowej - zmiana softu i tej gumowej "rurki". Moze wowczas cos namotali?!...who knows.

 

 

Corker: Jesli chodzi o samo paliwo to juz nie chcialem pisac w pierwszym poscie ze zdaje sobie sprawe ze Orlen Orlenowi nie rowny. Dziki kraj = no rules takze nie dziwi mnie szajs na Shellu zamiast Diesel V Power. Uprzedzilem jednie pytanie " a na jakich stacjach tankujesz"...

 

 

 

Paliwa w PL pochodzą chyba z tylko dwóch rafinerii.

Po ilości osób mających problemy z wtryskami przy małych przebiegach można wywnioskować skalę procederu wzbogacania paliw albo producenci mają na co zganiać winnę.

Ciężko zweryfikować ,które paliwo było wzbogacane.Wystarczy ,że raz trafisz na takie paliwo,a prawdopodobieństwo jest duże i wtryski mogą być do wymiany według ASO.

Mój kolega ma megane II z 1,5dci 110KM od nowości.Pierwsze co robiło ASO przy każdej wizycie to próbka paliwa.

Może aso ,wie jaka jest skala "chrzczenia"paliwa i się zabezpiecza.

 

 

Kiedyś zrobiłem masterem 2.8dti 340tys km w około 1,5 roku w tym z 230tys km na dieslu shella ,a 110-120tys km na czerwonym.

Różnicy w jeżdżeniu auta żadnej,czy jakiś nieporzadanych odgłosów z silnika.Prędkości czasami 160-170km/h.

Master z 2001r 2.8dti ,ani razu się nie zepsuł---auto nie do zakatowania jak dla mnie.

Edytowane przez Corker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej Synkro, kope lat :)

Dzieki za info. Jutro bedzie do sprawdzenia. Filtr wymienialem w kwietniu a jakies 2 tyg temu bylem na akcji serwisowej - zmiana softu i tej gumowej "rurki". Moze wowczas cos namotali?!...who knows.

 

 

Corker: Jesli chodzi o samo paliwo to juz nie chcialem pisac w pierwszym poscie ze zdaje sobie sprawe ze Orlen Orlenowi nie rowny. Dziki kraj = no rules takze nie dziwi mnie szajs na Shellu zamiast Diesel V Power. Uprzedzilem jednie pytanie " a na jakich stacjach tankujesz"...

kolego a co to była za akcja serwisowa i czy wiesz o którą gumową rurkę chodzi??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego a co to była za akcja serwisowa i czy wiesz o którą gumową rurkę chodzi??

przewód dolotowy do intercoolera Edytowane przez Dareq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie, przewod do intercoolera plus zmiana oprogramowania. Po zalogowaniu sie na you+nissan wyskoczylo mi ze obie te rzeczy sa do wymiany.

Odnosnie mojego problemu, dzisiaj zostaly wymienione swiece i niestety problem nadal istnieje. Po odpaleniu auto "telepie" przez jakies 3-5sec i pozniej jest juz lepiej. Jutro mam zamiar zglosic sie do serwisu ponownie i wowczas zobaczymy co dalej :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj oczyścić/przedmuchać "fajki" zakladane na świece, to 5 minut a przynajmniej będziesz miał pewność że ktoś to sprawdził zanim pół auta rozkręcą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie nic to nie dalo. Skonczylo sie na wymianie 3 wtryskow...dzisiaj odebralem auto i poki co problemu nie ma.Zauwazylem ze na jalowym zdecydowanie rowniej pracuje niz poprzednio. Co najwazniejsze, auto stalo kilka godzin poza domem w temp bliskiej 0C i podczas odpalania nawet nie pomyslal zeby strzelic focha. No nic, pojezdzimy zobaczymy. W czwartek bylyby 2 tyg jak zglosilem problem takze nie jest zle jesli idzie o sam serwis. NO nic, spadam do kuchni bo mam tyly :) grunt ze auto wrocilo do mnie... juz mi lepiej :)

 

Spokojnych Swiat Guys!,

Lukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wyszlo ponad 7kpln...cale szczescie gwarancja.

No nic, całe dwa tygodnie i problem powrócił. Chociaż wydaje mi się ze teraz niedomaga w inny sposób, to jego telepanie nie jest aż tak ciężkie jak poprzednio. Co jeszcze, zauważyłem ze lampka od świec pali się pół sekundy po kilku godzinach stania lub w ogóle. Nie wiem czy to ma jakiś związek czy nie. Tak czy owak auto wraca do serwisu w przyszły wtorek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak u innych jest z ta lampka od świec? Bo mi tez ostatnio praktycznie sie nie zapala a auto stoi pod chmurką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka zapala się dosłownie na ułamek sekundy i gaśnie ale co się dziwić przy dodatnich temperaturach tej zimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie,

pytanie do tych co maja ON. Czy przy takich mrozach jak aktualnie, grzejecie swiece 1x czy 2x przed odpaleniem?. Pytanie 2 to czy jak juz odpali to telepie go lekko przez kilka sekund czy gladko pali bez zadnych problemow?.

Pytam bo bylem dzisiaj w serwisie - moje auto stoi tam od kilku dni bo sprawdzaja cos tam... - i jak z rana go odpalalismy przy -19C to bez problemu, zadnego. Tyle ze grzanie swiec 2x. Jak pojechalem go sprawdzic z serwisantem przed 18sta to po grzaniu swiec 1x juz mial jakis problem przez pierwsze kilka sekund a pozniej wszystko wrocilo do normy. Macie cos podobnego?. Tak wiem, przy takich temp moga sie pojawic problemy ale wole zapytac zeby nie miec watpliwosci podczas odbioru auta z serwisu.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja grzeję tylko raz i palił  i pali od strzału,aczkolwiek nieraz jest lekkie telepanko na początku. Duże znaczenie ma jakość paliwa(jego mrozoodporność) zakładam że wtryski i świece są O.K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasem jest tak, że jak auto jest całkowicie zimne, to świece grzeją i pali, a miałem tak, że gdy wcześniej było rozgrzane, a potem wystygło na dużym mrozie (np 3 godziny stania na mrozie), to chyba czujniki dawały sygnał że nie jest jeszcze taki zimny i świece grzały krócej, a w związku z tym kaszlał przez chwilę

Edytowane przez stachz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasem jest tak, że jak auto jest całkowicie zimne, to świece grzeją i pali, a miałem tak, że gdy wcześniej było rozgrzane, a potem wystygło na dużym mrozie (np 3 godziny stania na mrozie), to chyba czujniki dawały sygnał że nie jest jeszcze taki zimny i świece grzały krócej, a w związku z tym kaszlał przez chwilę

 

no to u mnie jest identycznie. Dzisiaj rano jak go spr to przy -19C i 2x grzaniu swiec zakaszlal jedynie raz. Wczoraj przy -20 ani razu z rana...ale juz wieczorem zakaszlal kilka razy i widocznie mial jakis problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy grzanie świec dwa razy coś daje. Zgaśnięcie kontrolki od świec żarowych na desce rozdzielczej nie oznacza konca grzania tych świec. Jak dobrze się wsłuchacie to kilka sekund po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych usłyszycie "cyknięcie" przekaźnika świec żarowych i ich rozłączenie.

Nie ma sensu kilku krotnego włączania lepiej poczekać 2-3 sekundy dłużej po zgaśnieciu kontorliki i wtedy uruchamiać silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam serdecznie

 

Mam pytanko:

Czy jak zapalacie autko, to zapala się i gaśnie kontrolka ABSu?

 

Ostatnio po wymianie filtra paliwa i przy mrozach QQ zapala gorzej, czasem trzeba go dość długo kręcić.

Generalnie przekręcam kluczyk, czekam aż wszystkie kontrolki zgasną, nawet Airbag i dopiero przekręcam kluczyk.

Zauważyłem, że nie zawsze, ale często zapala mi sie kontrolka ABSu.... ale gaśnie.

Wczesniej nie widziałem takiego zjawiska.

 

Dodam, że aku sprawne i nawet doładowane. Świece żarowe sprawdzone i sprawne, a QQ odpala gorzej, no i ten ABS.

 

Pozdrawiam

humis

 

QQ 2.0 dCi 2010

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czołem,

Ot żeby zamknąć mój topic. Auto juz od 2 tyg u mnie i póki co bez problemów. Okazało się ze powodem nierównej pracy silnika było zapowietrzanie się układu paliwowego. Taka bynajmniej informacje przekazał mi serwis oraz....koordynator do spraw obsługi klienta (Węgry).

 

Jednen problem z głowy...pozostały 2. Pytanie do tych posiadaczy QQ którzy maja szklany dach. Strasznie halasuje kiedy jest złożony (roleta). Kiedy dach jest zamkniety, kompletna cisza w samochodzie. Jak jest złożony, mam wrażenie ze wioze 6kg nakretek luzem w bagażniku. Miał ktoś podobnie?

Ostatni problem to buczenie przy przyspieszaniu. Występuje jedynie powyżej 2500obr/min i co ciekawe....kiedy temp powietrza spada poniżej 11-14C ale nie niżej niż cyrka -3C. Aby ideas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...