ahdov Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 Ello Panowie, Pytanie do Was, zwlaszcza do tych co uzytkuja 2.0dci (ale i nie tylko). Od dobrego tygodnia mam problem z odpalaniem auta, nie wazne czy stoi w garazu gdzie jest +16 czy na dworzu gdzie jest -5. Chodzi o jakies 5 do 10sec po przekreceniu stacyjki. Auto wyraznie trzesie i po kilku sekundach problem ustepuje. Juz przy kolejnym odpaleniu problemu nie ma. Pierwsza mysl - swiece. Zeby dlugo nie dumac zawiozlem auto wczoraj do Serwisu (zostawilem na placu) zeby dzisiaj z rana Serwis mogl osobiscie wysluchac i zobaczyc co go boli. Wstepna diagnoza swiece do wymiany ale tez i ....wtryski do weryfikacji. I tu moje zdziwienie, auto ma przejechane 34kkm, 90% przebiegu poza miastem i juz taki problem?. Oczywiscie startujemy od wymiany swiec - juz w najblizsza srode ale jesli to nie pomoze to kolej na wtryski. No i wlasnie, 34kkm i juz taki problem?, chodzi mi o wtryski. Na pytanie czy tankowalem w szopie czy na stacji np. Orlen to tak, Orlen i Shell. Jesli ktos z Was mial podobny problem to dajcie znac, wszelkie info zanim zaczne sie pałowac z Serwisem mile widziane. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Corker Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 To,że tankujesz na stacjach "znanych" nie daje to gwarancji jakości paliwa-wiem coś o tym . Paliwa zanim trafią na stacje są "wzbogacane" na stacja nie robią żadnych testów ,mierzą tylko czy ilość się zgadza -choć na to też są sposoby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Synkro Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 (edytowane) Miałem podobne objawy, okazało się że któraś z "fajek" na świecach nie była właściwie dociśnięta. Każdą odczepiłem, z miną znawcy dmuchnąłem w nią, po zainstalowaniu wszystkich objaw ustąpił. Serwis jak zwykle działa po omacku-to moje zdanie. Druga rzecz to filtr paliwa, przed ostatnim przeglądem kupiłem nieświadomie jakiś chiński szit. Przez miesiąc było wszystko ok, potem się zaczęło, albo w ogóle auto nie odpalalo, albo się krztusiło. Wymiana filtra pomogla od razu. Z tym że opisywane przez ciebie objawy bardziej przypominają mi te, których przyczynę opisałem na początku. Edytowane 9 Grudnia 2013 przez Synkro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 (edytowane) Zaraz po zakupie auta miałem to samo,tyle że silnik 1.5 dci .Podjechalem do aso ,gość docisnął jakąś wtyczkę i jak ręką odjął .Do dziś pali na dotyk(5 lat) nawet w największe mrozy (pod chmurką).Normalnie :ręce które leczą" Cao do filtrów,zawsze kupuję paliwa i oleju oryginalne.Na tych dwóch ,nie warto oszczędzać . Edytowane 9 Grudnia 2013 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahdov Opublikowano 9 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 hej Synkro, kope lat Dzieki za info. Jutro bedzie do sprawdzenia. Filtr wymienialem w kwietniu a jakies 2 tyg temu bylem na akcji serwisowej - zmiana softu i tej gumowej "rurki". Moze wowczas cos namotali?!...who knows. Corker: Jesli chodzi o samo paliwo to juz nie chcialem pisac w pierwszym poscie ze zdaje sobie sprawe ze Orlen Orlenowi nie rowny. Dziki kraj = no rules takze nie dziwi mnie szajs na Shellu zamiast Diesel V Power. Uprzedzilem jednie pytanie " a na jakich stacjach tankujesz"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 (edytowane) może też łapać lewe powietrze.Ktoś tu tak miał.Coś z wężykiem paliwa. Edytowane 9 Grudnia 2013 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Corker Opublikowano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2013 (edytowane) hej Synkro, kope lat Dzieki za info. Jutro bedzie do sprawdzenia. Filtr wymienialem w kwietniu a jakies 2 tyg temu bylem na akcji serwisowej - zmiana softu i tej gumowej "rurki". Moze wowczas cos namotali?!...who knows. Corker: Jesli chodzi o samo paliwo to juz nie chcialem pisac w pierwszym poscie ze zdaje sobie sprawe ze Orlen Orlenowi nie rowny. Dziki kraj = no rules takze nie dziwi mnie szajs na Shellu zamiast Diesel V Power. Uprzedzilem jednie pytanie " a na jakich stacjach tankujesz"... Paliwa w PL pochodzą chyba z tylko dwóch rafinerii. Po ilości osób mających problemy z wtryskami przy małych przebiegach można wywnioskować skalę procederu wzbogacania paliw albo producenci mają na co zganiać winnę. Ciężko zweryfikować ,które paliwo było wzbogacane.Wystarczy ,że raz trafisz na takie paliwo,a prawdopodobieństwo jest duże i wtryski mogą być do wymiany według ASO. Mój kolega ma megane II z 1,5dci 110KM od nowości.Pierwsze co robiło ASO przy każdej wizycie to próbka paliwa. Może aso ,wie jaka jest skala "chrzczenia"paliwa i się zabezpiecza. Kiedyś zrobiłem masterem 2.8dti 340tys km w około 1,5 roku w tym z 230tys km na dieslu shella ,a 110-120tys km na czerwonym. Różnicy w jeżdżeniu auta żadnej,czy jakiś nieporzadanych odgłosów z silnika.Prędkości czasami 160-170km/h. Master z 2001r 2.8dti ,ani razu się nie zepsuł---auto nie do zakatowania jak dla mnie. Edytowane 10 Grudnia 2013 przez Corker Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stachz Opublikowano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 hej Synkro, kope lat Dzieki za info. Jutro bedzie do sprawdzenia. Filtr wymienialem w kwietniu a jakies 2 tyg temu bylem na akcji serwisowej - zmiana softu i tej gumowej "rurki". Moze wowczas cos namotali?!...who knows. Corker: Jesli chodzi o samo paliwo to juz nie chcialem pisac w pierwszym poscie ze zdaje sobie sprawe ze Orlen Orlenowi nie rowny. Dziki kraj = no rules takze nie dziwi mnie szajs na Shellu zamiast Diesel V Power. Uprzedzilem jednie pytanie " a na jakich stacjach tankujesz"... kolego a co to była za akcja serwisowa i czy wiesz o którą gumową rurkę chodzi?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dareq Opublikowano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 (edytowane) kolego a co to była za akcja serwisowa i czy wiesz o którą gumową rurkę chodzi?? przewód dolotowy do intercoolera Edytowane 11 Grudnia 2013 przez Dareq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahdov Opublikowano 11 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 Dokladnie, przewod do intercoolera plus zmiana oprogramowania. Po zalogowaniu sie na you+nissan wyskoczylo mi ze obie te rzeczy sa do wymiany. Odnosnie mojego problemu, dzisiaj zostaly wymienione swiece i niestety problem nadal istnieje. Po odpaleniu auto "telepie" przez jakies 3-5sec i pozniej jest juz lepiej. Jutro mam zamiar zglosic sie do serwisu ponownie i wowczas zobaczymy co dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Synkro Opublikowano 17 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2013 Spróbuj oczyścić/przedmuchać "fajki" zakladane na świece, to 5 minut a przynajmniej będziesz miał pewność że ktoś to sprawdził zanim pół auta rozkręcą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stachz Opublikowano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2013 ja miałem podobne objawy, zdjąłem po kolei wszystkie fajki ze świec, przedmuchałem, poruszałem i założyłem i wydaje się jakby problem ustał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahdov Opublikowano 23 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2013 No u mnie nic to nie dalo. Skonczylo sie na wymianie 3 wtryskow...dzisiaj odebralem auto i poki co problemu nie ma.Zauwazylem ze na jalowym zdecydowanie rowniej pracuje niz poprzednio. Co najwazniejsze, auto stalo kilka godzin poza domem w temp bliskiej 0C i podczas odpalania nawet nie pomyslal zeby strzelic focha. No nic, pojezdzimy zobaczymy. W czwartek bylyby 2 tyg jak zglosilem problem takze nie jest zle jesli idzie o sam serwis. NO nic, spadam do kuchni bo mam tyly grunt ze auto wrocilo do mnie... juz mi lepiej Spokojnych Swiat Guys!, Lukasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiu QQ Opublikowano 24 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2013 Jakie wyszły Ciebie koszty części i robocizny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahdov Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 Wyszlo ponad 7kpln...cale szczescie gwarancja. No nic, całe dwa tygodnie i problem powrócił. Chociaż wydaje mi się ze teraz niedomaga w inny sposób, to jego telepanie nie jest aż tak ciężkie jak poprzednio. Co jeszcze, zauważyłem ze lampka od świec pali się pół sekundy po kilku godzinach stania lub w ogóle. Nie wiem czy to ma jakiś związek czy nie. Tak czy owak auto wraca do serwisu w przyszły wtorek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dareq Opublikowano 5 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 A jak u innych jest z ta lampka od świec? Bo mi tez ostatnio praktycznie sie nie zapala a auto stoi pod chmurką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STJ Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Kontrolka zapala się dosłownie na ułamek sekundy i gaśnie ale co się dziwić przy dodatnich temperaturach tej zimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahdov Opublikowano 23 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Panowie, pytanie do tych co maja ON. Czy przy takich mrozach jak aktualnie, grzejecie swiece 1x czy 2x przed odpaleniem?. Pytanie 2 to czy jak juz odpali to telepie go lekko przez kilka sekund czy gladko pali bez zadnych problemow?. Pytam bo bylem dzisiaj w serwisie - moje auto stoi tam od kilku dni bo sprawdzaja cos tam... - i jak z rana go odpalalismy przy -19C to bez problemu, zadnego. Tyle ze grzanie swiec 2x. Jak pojechalem go sprawdzic z serwisantem przed 18sta to po grzaniu swiec 1x juz mial jakis problem przez pierwsze kilka sekund a pozniej wszystko wrocilo do normy. Macie cos podobnego?. Tak wiem, przy takich temp moga sie pojawic problemy ale wole zapytac zeby nie miec watpliwosci podczas odbioru auta z serwisu. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Ja grzeję tylko raz i palił i pali od strzału,aczkolwiek nieraz jest lekkie telepanko na początku. Duże znaczenie ma jakość paliwa(jego mrozoodporność) zakładam że wtryski i świece są O.K. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stachz Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 (edytowane) czasem jest tak, że jak auto jest całkowicie zimne, to świece grzeją i pali, a miałem tak, że gdy wcześniej było rozgrzane, a potem wystygło na dużym mrozie (np 3 godziny stania na mrozie), to chyba czujniki dawały sygnał że nie jest jeszcze taki zimny i świece grzały krócej, a w związku z tym kaszlał przez chwilę Edytowane 24 Stycznia 2014 przez stachz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahdov Opublikowano 24 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 czasem jest tak, że jak auto jest całkowicie zimne, to świece grzeją i pali, a miałem tak, że gdy wcześniej było rozgrzane, a potem wystygło na dużym mrozie (np 3 godziny stania na mrozie), to chyba czujniki dawały sygnał że nie jest jeszcze taki zimny i świece grzały krócej, a w związku z tym kaszlał przez chwilę no to u mnie jest identycznie. Dzisiaj rano jak go spr to przy -19C i 2x grzaniu swiec zakaszlal jedynie raz. Wczoraj przy -20 ani razu z rana...ale juz wieczorem zakaszlal kilka razy i widocznie mial jakis problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiu QQ Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Nie wiem czy grzanie świec dwa razy coś daje. Zgaśnięcie kontrolki od świec żarowych na desce rozdzielczej nie oznacza konca grzania tych świec. Jak dobrze się wsłuchacie to kilka sekund po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych usłyszycie "cyknięcie" przekaźnika świec żarowych i ich rozłączenie. Nie ma sensu kilku krotnego włączania lepiej poczekać 2-3 sekundy dłużej po zgaśnieciu kontorliki i wtedy uruchamiać silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość humis Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Witam serdecznie Mam pytanko: Czy jak zapalacie autko, to zapala się i gaśnie kontrolka ABSu? Ostatnio po wymianie filtra paliwa i przy mrozach QQ zapala gorzej, czasem trzeba go dość długo kręcić. Generalnie przekręcam kluczyk, czekam aż wszystkie kontrolki zgasną, nawet Airbag i dopiero przekręcam kluczyk. Zauważyłem, że nie zawsze, ale często zapala mi sie kontrolka ABSu.... ale gaśnie. Wczesniej nie widziałem takiego zjawiska. Dodam, że aku sprawne i nawet doładowane. Świece żarowe sprawdzone i sprawne, a QQ odpala gorzej, no i ten ABS. Pozdrawiam humis QQ 2.0 dCi 2010 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahdov Opublikowano 14 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 Czołem, Ot żeby zamknąć mój topic. Auto juz od 2 tyg u mnie i póki co bez problemów. Okazało się ze powodem nierównej pracy silnika było zapowietrzanie się układu paliwowego. Taka bynajmniej informacje przekazał mi serwis oraz....koordynator do spraw obsługi klienta (Węgry). Jednen problem z głowy...pozostały 2. Pytanie do tych posiadaczy QQ którzy maja szklany dach. Strasznie halasuje kiedy jest złożony (roleta). Kiedy dach jest zamkniety, kompletna cisza w samochodzie. Jak jest złożony, mam wrażenie ze wioze 6kg nakretek luzem w bagażniku. Miał ktoś podobnie? Ostatni problem to buczenie przy przyspieszaniu. Występuje jedynie powyżej 2500obr/min i co ciekawe....kiedy temp powietrza spada poniżej 11-14C ale nie niżej niż cyrka -3C. Aby ideas? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.