Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

ABS N16 i stuki.


Gość Kony
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Po kilku wizytach w ASO w końcu znaleźli co stuka w moim samochodzie. Stuka pompa ABS, która wg. pracowników ASO diagnozuje sie po kazdym uruchomieniu silnika i przejechaniu kilku metrów. Są to cichutkie trzy, cztery stuknięcia. Zwracajac uwagę, iz stuki te wystepuja niekiedy w trakcie jazdy po wybojach czy w trakcie przejeżdżania przez garby zwalniające poinformowano mnie, że ABS "wyczuwając" chwilowe oderwanie kół od drogi też się diagnozuje. Stukają zawory pompy wykonywującej opisywaną diagnozę. Jest to oświadczenie ASO. Jakie jest Wasze zdanie w tej sprawie i czy w Waszych samochodach N16 ABSy też się tak " GŁOŚŃÓ diagnozują ". Myślę o reklamacji. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jeżdżę N-16 2,2 Di 2000r. i mój ABS nie wydaje z siebie żadnych odgłosów. Kontrolka "ABS" gaśnie po uruchomieniu silnika. ABS działa poprawnie (zimą hamowałem dość mocno i zachowywał się jak należy). Cyt. "w trakcie przejeżdżania przez garby zwalniające poinformowano mnie, że ABS "wyczuwając" chwilowe oderwanie kół od drogi też się diagnozuje"- ciekawe jak szybko trzeba przejechać przez taki garb aby "chwilowo oderwać koła od drogi".

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem bardzo zaskoczony twoimi objawami pracy ABS :( :?:

Jeżdze Almą już od 2,5 roku i nie spotkałem się z takimi objawami na nierównej nawierzchni :!: :!: :!:

Natomiast w czasie uruchamiania silnika słysze różne odgłosy wydobywajace się z pod maski samochodu :? A dokładniej w chwili przekręcenia kluczyka, przed samym odpaleniem. :wink:

Nara Modest :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Chcę się lekko podkleić do tematu, żeby nie zakładać nowego wątku o tematyce ABS. Ale do rzeczy: od kilku dni zauważyłem w mojej almie dziwny objaw. Przekręcam kluczyk w pozycję, gdzie zapalają się wszystkie kontroli. Czekam, aż zgaśnie kontrolka poduszki powietrznej, ABS-u i innych. Następna pozycja to już zapłon. Kiedy przekręcę kluczyk, by uruchomić silnik, kontrolka ABS-u na pół sekundy zapala się i gaśnie :shock: . Wcześniej kontrolka gasła i więcej się nie zapalała... Co to może być? :roll: :-k #-o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Do "Czeso".

Od początku, do prawidłowej pracy "ABS"-u wymagane jest odpowiednie napięcie zasilania, nie pamiętam dokładnie ale sądzę że minimalna wartość mieści się w przedziale 11-12 V. Niższe napięcie zasilania powoduje wyłączenie systemu "ABS" i przejście układu hamulcowego do pracy "klasycznej". Zjawisko to może pojawić się np. przy awarii regulatora napięcia alternatora i rozładowaniu akumulatora.

W twoim przypadku pojawienie się kontrolki "ABS" przy pracy rozrusznika oznacza chwilowy spadek napięcia w instalacji auta spowodowanym zwiększonym obciążeniem prądem płynącym przez rozrusznik.

Fakt wcześniejszego niepojawiania się tego zjawiska może oznaczać np.:

-awarię regulatora napięcia alternatora (sprawdzić woltomierzem, prawidłowa wartość to min. 13,8V; a max. 14,4V)

-awarię alternatora (sprawdzić jak wyżej)

-spadek sprawności akumulatora (na to zjawisko ma wpływ wiek i ilość cykli ładowania-rozładowania akumulatora)

-niedoładowanie akumulatora (sprawdzić gęstość elektrolitu we wszystkich celach akumulatora aerometrem, prawidłowa wartość to 1,28 g/cm* lub "zielone pole")

-zaśniedziałe styki połączeń akumulator-rozrusznik, akumulator-masa silnika (rozkręcić wyczyścić i skręcić)

-i inne mniej lub bardziej zaawansowane

Najczęściej zjawisko to wynika ze spadku sprawności akumulatora lub z niedoładowania akumulatora. Nie panikuj sprawdź akumulator i bądź przygotowany na jego ewentualną wymianę. Ja jeżdżę z takim zjawiskiem od roku. Przypuszczam że tej zimy mój akumulator podlegać będzie wymianie (to będzie jego 6-ty rok pracy) więc nie można mieć do niego "żalu".

Pzdr.

Tomasz_a Żagań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za BARDZO wyczerpującą odpowiedź :shock: Nie spodziewałem się takiej :wink: Przyczyną faktycznie może być akumulator. Już poprzedniej zimy zauważyłem, że zaczyna lekko niedomagać. Przez wiosnę i lato wszystko było ok. To będzie jego piąta zima więc faktycznie może mnie czekać jego wymiana.

 

Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam!

Czeso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie abs włącza się bardzo często nawet na niewielkich uślizgach kół a w czególności podczas zakrętów na np. płytach. Na badaniach hamulce są jak najbardziej sprawne.

 

W przyszłym roku wymieniam oponki. Myślę, że one są powodem moich proablemów. przy ostrym ruszaniu wrzycając 2-kę koła jeszcze boksują aż zaczyna śmierdzieć. Chyba mają badziewną przyczepność. (continental sport contact.

 

P.S.

 

jaka jest droga hamowania almy od 100 do 0?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rzeczywiście, po przejechaniu jakichś 5 metrów słychać delikatny dźwięk. Nie jest to jednak stukot, a raczej coś jakby lekkie potarcie o coś. Trwa to chwilkę, jednak zawsze się to pojawia po ruszeniu.

Chyba nie ma czym się przejmować. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście, po przejechaniu jakichś 5 metrów słychać delikatny dźwięk. Nie jest to jednak stukot, a raczej coś jakby lekkie potarcie o coś. Trwa to chwilkę, jednak zawsze się to pojawia po ruszeniu.

Chyba nie ma czym się przejmować. Pozdrawiam!

 

Dokładnie, taki jakby zgrzyt. Przy prędkości 10 km/h i tylko przy ruszaniu w przód pierwszy raz po zapaleniu silnika. Z przodu lekko po prawej stronie. To jest dzwięk ABSu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrozumiem ze stuka po uruchomieniu silnika / raz /. Ale z tym stukaniem na kazdej niemal nierówności to już przesada i zaczyna mnie to denerwować. NISSAN POLAND poinformował mnie że to normalne i prawidłowe takie fajne eleganckie stukanie. Tak miło dzwonią te zawory samodiagnozującej się pompy ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam fatalny w skutkach problem z tym ABS w primerce SRi jak jade 5-15km/h to pompa sie zalacza i abs dziala bez zadnego blokowania kol po prostu wlacza sie na stale i i po dotknieciu hamulca wyczuwam wspomniany ABS o ile az tak sie tym dzwiekiem i non stop pracujaca pompa nie przejmuje to dzialaniem bardzo otoz ledwo kupilem primere a juz wyladowalem na oplu bo abs zalacza sie zdecydowanie za wczesnie efektem bylo skrocenie drogi hamowania i dzwon

postanowilem wyjac bezpiecznik ABS i polatac bez niego to dopiero drugi dzien w sumie ale zeby zblokowac 195/60/15 to prawie wyginam pedal hamulca

kojarzy ktos moze o co chodzi z tym abesem aktualnie mam jeszcze octavie2003 i tam abs zeby zalaczyc troche sie trzeba nagimnastykowac

moze ktos cos wie?? idzie zima kontrolka abs ciagle swiecaca strasznie mnie irytuje :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...