Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350z] Kupie kolektory wydechowe pod turbo


micho196
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Lewa i prawa strona...są do kupienia w stanach ale może ktoś u nas ma niedrogo?

Mogą być używane aby były dedykowane, lub ktoś ogarnięty może to wyspawać?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie wstrzymaj się dwa tygodnie :)
Żeby mieć turbo nie trzeba będzie zmieniać kolektorów wydechowych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod jakie turbiny   bo to raczej ważne   

czy z wg mają mieć wewnętrzne czy zewnętrzne 

ogólnie temat rzeka   powiedz więcej o planach lub o częściach które masz  to coś doradzimy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co widziałem w necie to są 3 rodzaje... GTM, JWT i greddy. Kazdy innej konstrukcji.

Preferowałbym te GTM z zewnetrzym w/g ale jak ktoś ma coś innego to nie pogardzę.

Turbine dobiorę dopiero jak będe miał kolektory. Jest w czym wybierac, to akurat najmniejszy problem.

 

Plan jest prosty..twin turbo...na razie soft...do 0,5bara na seryjnym dole, nastepnie zakucie, odprezenie, i 1,5bar :)

Generalnie chce robić wszystko sam...no jak najwiecej sam...mechanike bez problemu ogarne.

ECU i strojenie to mam nadzieje że się oczytam do tego czasu wystarczajaco ale prawdopodobnie nie obejdzie się bez profesionalnego strojenia. 

A części to dopiero zaczynam gromadzić. 

 

PS.

widze w stopce ze masz swoja uturbiona...408KM..niezle, to na seryjnych korbach i tłokach rozumiem czy coś grzebałes?

masz automat czy manual?

Edytowane przez micho196
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te 408km to na lpg      silnik seria  

1,5 bar  doładowania w 3,5 l silniku to okolice 800 - 900km oczywiście ważne jest też z jakich turbin 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dmucham w pecu 0,7 -0,8 bar potem mi to doładowanie leci w dół  

więc przebieg mometu jest taki ze przy 3 tyś mam takiego kopa jak by mi ktoś w dupe wjechal ciężarówką 

jednak pużniej niestety jest słabiej i to mnie wkurrrr   

 w planie jest podtrzymać to doładowanie jak sie da na tych turbinach jaak sie nie da to trza szukać większych 

 

ahuq.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doceniam twoją robotę i by Ci umilić życie jeśli chesz to mogę ci wysłać jako prezent gwiazdkowy dwa koła kompresji 15T w idealnym stanie, dobry tokarz roztoczy ci muszle i kartridż pod nie a potem po skręceniu trzeba turbiny dać na wyważenie.

Na 15T nie ma prawa Spadać Boost !!

15T oryginalnie siedziały w Saabie 9-5 AERO 2,3T i na jednej takiej jestem w stanie 280KM zrobić, fakt że Ciebie ogranicza małe żeliwo i wirnik wydechowy ale obstawiam że +50KM dojdzie po ich wrzuceniu - jeśli cię to satysfakcjonuje to podaj swój adres na PW :)

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super  jutro sie coobcio odezwie do ciebie  daj może jakiś namiar telefoniczny na siebie 

Edytowane przez jarek1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając turbo napewno mierzysz w ponad 400 kucy.... Jak sobie automat z tym poradzi? Skrzynia wytrzyma ? A nawet jeśli wytrzyma to jak ogarnie taka moc? Ja tam sie nie znam ale na logikę to mogą być problemy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie cala skrzynia i silnik itd to maszyny lub urządzenia które zawsze projektuje się ze współczynnikiem bezpieczeństwa który dla takich konstrukcji wynosi ok 2...

wniosek z tego taki ze teoretycznie  2 razy wiekszy moment przeniesie... jak sie rozsypie to bedziemy sie wtedy martwic...chyba że ktoś ma doświadczalne dane ile automat zniesie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba pomyśleć jakie są alternatywy do skrzyni automatycznej  sam chętnie bym przeszedł na automat ale taki ktory zmieni bieg wmiare szybko i da sie sterować manualnie z łopatek   a nie będzie skrzynią żądził sterownik tylko ja   

 automat zniesie dużo  a zmieni bieg bez utraty bostu co da lepsze przyśpieszenie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi tam sie automatem z nysy bardzo dobrze jezdzi... to ponoć jedne z najmocniejszych skrzyn na rynku skrzyn automatycznych... wydaje sie byc dosyc dynamiczny i wogole same plusy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automaty te są super Ponoć, wiele się oczytałem na ten temat bo zamierzam uturbić swoje Infiniti G35 które jest w automacie właśnie - zaleta tej skrzyni w połączeniu z turbo to przede wszystkim to że nie tracimy doładowania przy zmianie biegów przez co bardzo znacząco skracają się czasy przyspieszeń :)

 

Generalnie piszą że seryjna skrzynia przyjmuje 450WHP a silnik 400WHP czyli są to okolice odpowiednio 500-520KM skrzynia i 450-470KM silnik.

Do skrzyni jak ma sobie radzić z taką mocą obowiązkowo trzeba dorzucić chłodnicę oleju !!

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coobcio mozesz cos wiecej napisac o tym ze do turbo niepotrzeba zmieniac kolektorow bo ja mam zakupione kolektory troche inaczej wyspawane niz seryjne za ktore nie malo dalem i szkdoa by mi ich bylo gdybym okazalo sie ze jednak chce doladowac silnik.

 

EDIT:

 

Chodzi Ci o takie rozwiazanie? :

 

ststurbo001.jpg

Edytowane przez Bydle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sie też zastanawiałem nad tym rozwiązaniem  jest to o tyle kożystne że zostają fabryczne kolektory 

natomiast napewno pojawi sie spory lag, jakimś rozwiązaniem tego problemu było by turbo na twinscrolu  i zrrobienie chodzby 2s podtrzymania turbiny  co napewno coobcio da rady zrobić programowo w ecu  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twin scroll by działał wymaga dwóch wastegatów... Ja postanowiłem zrobić to na turbinie GT35 z najmniejszą stroną gorącą AR.63 myślę że pełne doładowanie pojawi się przy ok 3000obr.min, wydajność takiej turbiny z najmniejszym żeliwem to okolica 550KM... Większy lag to także mniejsze ryzyko pogięcia korbowodów...

Ale jak widać u Ciebie doskonale sobie one dają radę więc nie ma co sobie tym zawracać głowy, po prostu nie przekraczać 550Nm... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 Stycznia zaczynamy spawanko - myślę że do końca tygodnia się zejdzie bo odrazu 3 komplety robię do dwóch Infiniti G35c i do jednej Zetki... :)

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...