Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Pompa wspomagania


WOLF79
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

podejrzewam u siebie uszkodzenie pompy wspomagania,często przy skręcaniu szczególnie w lewo dochodzi odgłos jakby coś tarło,podobno moożliwe ,że mam mało płynu i to by się zgadzało!Jakie sa ewentualne kroki przy demontażu pompy wspomagania,słyszałem,że wymaga to demontażu rozrządu,u mnie jest łańcuch i podobno napędza on pompe?

Dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa wspomagania napędzana jest paskiem.

Nie ma nic wspólnego z rozrządem.

 

Po pierwsze dolej płynu do odpowiedniego poziomu.

Po drugie - dlaczego brakuje płynu? Może nie pompa jest winna, tylko maglownica Ci się rozciekła i gubi płyn, co w przypadku Nissana Primera P12 nie jest żadną nowością.

 

Obstawiam to drugie. Wtedy pozostaje Ci odszukać w pobliżu warsztat regenerujący maglownice, oddać im auto na dzień lub dwa i zlecić wykonanie regeneracji.

Nie kupuj nowej maglownicy w ASO, nie kupuj używanej maglownicy. Naprawiaj tą którą masz. Zakładają wtedy porządne uszczelniacze, a nie szmelc co Nissan wsadził.

Koszt w zależności od tego w której części Polski mieszkasz, to 600 - 1000 PLN.


________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Dodano opis:

 

Przepraszam, mój błąd. 2,2 faktycznie ma pompę od wspomagania napędzaną rozrządem.

Ale najpierw zdiagnozuj powód ubytków płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek9108

Zamiast dolewać po prostu zmień płyn tak czy tak musisz kupić bańkę, a tamten mógł stracić swoje właściwości. Jeśli przy dłuższej jeździe odgłos słabnie lub zanika to będzie tylko wina płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie hałas zaczyna się tylko na początku,podczas przyśpieszania również,pózniej znika.Np.dzisiaj wogle nic się nie dzieje hmmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Odpalasz auto.

jedna osoba wyciąga ze zbiornika a Ty krecisz w lewo do oporu i w prawo i w lewo i w prawo az zacznie ciężko chodzić.
Nalewasz nowy płyn i tak samo odpowietrzasz czyli w lewo i w prawo do oporu. 
Dajesz na pół zbiornika i gotowe.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpalasz auto.

 

jedna osoba wyciąga ze zbiornika a Ty krecisz w lewo do oporu i w prawo i w lewo i w prawo az zacznie ciężko chodzić.

Nalewasz nowy płyn i tak samo odpowietrzasz czyli w lewo i w prawo do oporu. 

Dajesz na pół zbiornika i gotowe.  

 

Po co kombinować. Zdejmujesz wąż który idzie do zbiorniczka z płynem od pompy. Wkładasz go w jakiś inny zbiorniczek (butelka, itp). Odpalasz auto i płyn sam się usuwa z układu. Można raz zakręcić w prawo - lewo aby opróżnić magiel.

 

Chyba że to miałeś na myśli Mateusz, ale ja zauważam jakiś skrót myślowy - bo nie wiem jak interpretować że "jedna osoba wyciąga ze zbiornika" - czym wyciąga i co?

 

Nie trzymaj za długo zapalonego silnika, pompa jak zacznie głośno pracować wyłącz silnik.

 

Później zakręcasz wąż.

 

Później zalewasz nowego płynu, nie do pełna. Jak się zacznie podnosić stan do powiedzmy MAX przestań dolewać. Uruchom silnik i pokręć kierownicą, Uważaj, czasem układ podczas odpowietrzania potrafi puścić "bąka" z powietrza w układzie i może zaświnić komorę silnika. Jak pokręcisz kierownicą poziom powinien się obniżyć. Dolewasz do odpowiedniego stanu i znów kręcisz kilka razy kierownicą. Jeśli trzeba, dolewasz ponownie.

 

Koniec.

Edytowane przez PawelSalata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze pytanko-czytałem,że najlepszy to DEXTRON 3 ja mam czerwony choc już barwą przypomina czarny :(  ile wejdzie tego płynu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Strzykawką do butelki. TO miałem na mysli. 
To jest najszybsza metoda i jak ktoś nie ma kanału to chyba jedyna bo nikt nie bedzie sie pod autem czołgał. 
Wada jest taka ze całego płynu nie mozna wyciągnąć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i tak zrobiłem jak pisaliście powyżej, brakowało prawie dwie setki płynu.Poprzedni płyn z czerwonego przybrał kolor bliżej czarnego.Jak dotąd żadnych pisków,szumów itp.

Wielkie,wielkie dzięki! :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Możecie powiedzieć ile litrów płynu wspomagania wchodzi w tym aucie?

Po dzisiejszym przeglądzie mam werdykt "wyciek oleju z przekładni kierowniczej + zapocony górny-ciśnieniowy przewód od wspomagania układu kierowniczego" i pewnie zacznę od dolania/wymiany tego płynu aby pompa się nie zatarła, a potem będę myślał nad głębszą weryfikacją problemu jak znajdę kogoś odpowiedniego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Ja też miałem diagnozę wyciek z maglownicy i z przewodu ciśnieniowego między pompą a maglownicą, a że dużo płynu musiałem dolewać postanowiłem to naprawić i zaczęło się

Najpierw regeneracja i wymiana maglownicy z informacją od "mistrza" że " jeszcze mi cieknie z przewodu i muszę to zrobić sam bo on się tym nie zajmuje".

Po regeneracji maglownicy przez to uszkodzenie w wężu chyba szło jeszcze więcej płynu bo cały spód auta miałem ufajdany włącznie z wydechem i oczywiście smród w aucie, więc trzeba było szybko się brać za wymianę przewodu.

Wykręciłem zawiozłem do zakucia bo pekł przy zakuciu , jezdziłem dwa dni bo fachowcy tak zakuli że wąż zjechał z końcówki.

Wykręciłem drugi raz zawiozłem do zakucia gdzie indziej, byłem mile zaskoczony wąż był nowy zakucia wyglądały porządniej, szczęśliwy założyłem i zoonk.

Po założeniu przez chwile wszystko było ok, potem pojawiły się drgania na kierownicy (tak jak by się coś zacierało) na zewnątrz żadnych odgłosów.

Odpalam auto i im wolniej kręcę kierownicą tym mocniej jest to odczuwalne jak jadę to nie.

Dzisiaj byłem na reklamacji u mojego fachowca od maglownicy i on oczywiście twierdzi że maglownica jest ok najprawdopodobniej pompa wspomagania pada albo wąż ma za małą średnicę.

Ku.wa już mam dość macie jakieś doświadczenia z tym tematem?

Jak wymienić tą pompę bo nie mogę znależć  żadnej instrukcii, a ona jest napędzana łańcuchem rozżądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...