Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sunny b12 coupe 1.6


Dlugowieczny
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. niedawno nabyłem ów nissanka z problemem jakim jest szarpanie na pierwszym i drugim biegu. dzieje się to gdy chcę powoli na tych biegach jechać. przy dynamicznym ruszaniu tego problemu nie ma. z mechaniką pojazdową nie mam nic wspólnego i jestem zielony. auto jak na swoje lata jest w miarę w przyzwoitym stanie i chciałbym go troszkę ponaprawiać. Następna wada to wycie skrzyni biegów. Chciałbym się dowiedzieć jakie mogą być tego powody. Byłem z tym w warsztacie napotkanym gdzieś przy okazji i pan mechanik niewiele mi powiedział.  Podejście jego było tego typu: a jeździć ile się da a potem na złom. tak to już jest ze starymi samochodami że co chwila coś jest w nich do zrobienia.

nie dyskutowalem więcej z tym człowiekiem. może ktoś zna jakiś warsztat w Warszawie lub okolicach gdzie mógłbym się udać?

Edytowane przez Dlugowieczny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpanie może być związane ze złym stanem układu elektrycznego silnika palec rozdzielacza ,kopułka, przewody wn , świece ale nie koniecznie brudny gaźnik lub przepustnica też  ma wpływ na szarpanie.

Wycie skrzyni może być związane z brakiem oleju w niej ,zużytymi łożyskami  lub uszkodzonym łożyskiem oporowym sprzegła.

Musisz opisać dokładnie kiedy wyje przy wyższych prędkościach czy jak zwalniasz.  

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej nagraj filmik (lepszej jakości niż 0,3mpix) jak masz czym
Ja bym w skrzyni obstawiał na łożyska. Jeżeli to tylko wycie i przy tym nie masz problemów z biegami i z dużymi oporami przy wbijaniu to olej i łożysko oporowe powinny być OK
Co do szarpania to tak jak kolega napisał, zacznij od najprostszych rozwiązań
świece, kable WN, kopułka i obowiązkowo filtry. Nie pomoże to trzeba się nieco pobrudzić i zająć się czyszczeniem tego co kolega wspomniał

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza