tomusczar Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Witam Jeśli zakładam zdublowany temat proszę o wyrozumiałość - nigdzie nie mogłem znaleźć Mam Qashqaia 1,6 benzyna z 2012 roku według świadectwa kod silnika to HR16. Podczas zapalania auta wskazuje poziom oleju OK - ale na 5 zaznaczonych wskaźników jest 4 (czyli niecałe 5 aby było full) tak pokazuje komputer. Dzisiaj chciałem sprawdzić poziom oleju i jest tak jak na załączonym zdjęciu na wskaźniku na zakratkowanym polu prawie 3/4 - powyżej niego jest litera H według mnie HIGH czyli wysoki. Druga kwestia to instrukcja obsługi według której zgodnie z moim silnikiem poziom silnika - bagnet powinien inaczej pokazywać (nie ma w nim żadnego zakratkowanego pola). W załączeniu również zdjęcie z instrukcji. Dołączyłem opis mój bagnet pokazujący mój bagnet. Instrukcja według mojego silnika wskazuje na obrazek A - ja natomiast mam bagnet z rysunku B. Czy powinienem się przejmować ? Czy źle odczytałem poziom oleju ? W instrukcji jest napisane, że gwarancja nie obejmuje uszkodzenia silnika przez niski poziom oleju. Więc czy samemu dolać oleju, jechać do ASO - co sądzicie ? Poza tym mam silnik z normą EURO 5 -więc może wszystko jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Wszystko masz O.K.jak chcesz(ale nie musisz) to możesz dolać ok.0,2l i będziesz miał górną dopuszczalną(H) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomusczar Opublikowano 6 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Ok w takim razie jak ma instrukcja odniesienie w stosunku do mojego modelu / silnika. Na co powinienem patrzeć ? Chodzi mi o to na jaki rysunek mam zwracać uwagę .... Czy porównywać z rzeczywistością. Wiem, że instrukcja powstała dawno tylko czy bagnet jest z tego modelu czy przez pomyłkę trafił do mnie ? sorki za niby błache pytanie , ale w końcu instrukcja obsługi ma pomóc a nie utrudniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Na tym bagnecie A .też jest kratka,tyle że na rysunku pokazany jest bardziej bokiem.Jeśli masz to wgłębienie za literka H a masz,to masz właściwy bagnet.Bagnet B .jest plastikowy Reasumując,masz na 100% bagnet A ,czyli właściwy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Bagnet A ma dwa półokrągłe przetłoczenia, ten w twoim aucie też je ma czyli to ten sam model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiu QQ Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Wszystko masz jak się należy. Rysunek zamieszczony w książce jest tylko poglądowy i to nie jest zdjęcie odzwierciedlające w 100% Twój bagnet. Oleju bym nie dolewał. Maksymalny poziom to też nie jest aż tak bardzo dobrze. Sprawdzaj co jakiś czas czy Ci nie ubywa oleju i jak będziesz miał mniej to dolejesz sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Odczyt analogowy , czyli bagnet i oko jest dokładniejszy . Wskaźnik elektroniczny ,temu ufałbym zdecydowanie mniej . Mam ten sam silnik , poziom oleju ok , ale ....parkując "przodem" wskaźnik elektroniczny pokazywał 4 klocki i info oil level ok. Parkując tyłem pokazuje tylko info oil level ok, Widać że mam pod domem lekko z górki Sprawdź poziom oliwy raz w tygodniu jak będziesz dolewać płyn do sprysków i jak będzie mniej niż po środku dolej sam . Tylko wymianę oliwy rób częściej niż zaleca producent , a serducho będzie zdrowsze . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.