Michal1511 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2014 Witam, Opis samochódu: Nissan Almera Tino 2002r 1.8 poj silnika 16v Zagazowany, sekwencja Opis "dolegliwości": Więc tak zaczęło się od mega szarpania na dwójce i na załączonym gazie. Po przełączeniu na benzyne było ok, ale na trasie przy mniejszych obrotach zaczął szarpać i zapaliła się kontrolka silnika. Wymieniłem świece, bez efektu. Pojechałem na komputer i wykazał błąd czujnika położenia wału i wałka rozrządu. Mechanik mówił, że to czujnik wału więc kupiłem nowy wymieniłem o dalej jest to samo. Szarpanie występuje poniżej 2,5 tyś obr/min powyżej tej wartości jest wszystko ok. Szarpanie jest mocne, tak jakbym gwałtownie zahamował hamulcem aż mało nie uderzę głową w kierownicę. Ktoś miał podobny przypadek? Czego to może być jeszcze wina? Może przepływomierz? Znajomy miał podobny problem,ale z oplem corsą i nie wiedzieli co jest grane od mechanika do mechanika aż w końcu jeden sprawdził przepływomierz i on był przyczyną szarpania silnika. Bardzo proszę o pomoc bo już nie mam pomysłów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukee84 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 ja miałem podobny problem tylko w primerze 1.8 16v, też na niskich bardzo szarpał winna okazała się jedna z cewek. w przypadku zasilania lpg jest to związane z większymi napięciami generowanymi w układzie zapłonowym w czasie pracy na gazie, dlatego też świece czy cewki muszą być 100% sprawne. z tym że u mnie auto nie gasło. za to gaśnięcie to może być winna przepływka ( wcześniej tak miałem auto nie trzymało obrotów po rozgrzaniu wymieniłem przepływomierz i jest ok) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 Czy czasem w Twoim modelu czujnik wału i czujnik wałka nie jest taki sam? Jeśli tak, a nie było poprawy, to teraz zamień jeszcze ten drugi czujnik na nowy. Przepływkę też by trzeba było sprawdzić i przemyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro1002 Opublikowano 25 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2014 Czy czasem w Twoim modelu czujnik wału i czujnik wałka nie jest taki sam? Jeśli tak, a nie było poprawy, to teraz zamień jeszcze ten drugi czujnik na nowy. Przepływkę też by trzeba było sprawdzić i przemyć. a jak się sprawa maz rocznikiem 2003 tez 1.8 116km, sa dwa czujniki czy jeden i ten sam odpowiada za wałek i wał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 25 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2014 Nie wiem jak u Ciebie, ale bywają takie same dwa czujniki. Jeśli jeden masz nowy i nie ma poprawy, to go wykręć i wkręć poprzedni i ponownie ten nowy podmień z drugim czujnikiem. Mówią, iż jest to czujnik wałka rozrządu a drugi to czujnik wału. Lecz nie wiem dokładnie gdzie one są umiejscowione - chyba gdzieś koło Vacum a drugi na dole blisko skrzyni - ale tutaj mogę się mylić. Poszukaj jeszcze w dziale Almery-mają takie same silniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro1002 Opublikowano 28 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2014 no nie ma , sa ponoć inne, mam pytanie , jakie sa obiawy rozciagnietego łańcuszka rozżądu? Bo fachman powiedział,ze moze to być albo czujnik albo łańcuch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 no nie ma , sa ponoć inne, mam pytanie , jakie sa obiawy rozciagnietego łańcuszka rozżądu? Bo fachman powiedział,ze moze to być albo czujnik albo łańcuch Może to Ci się przyda http://www.auto-swiat.pl/1-lancuch-rozrzadu-przeklenstwo-czy-atut Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro1002 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 dzieki za info, choc w moim przypadku był to czujnik polozenia wału, wymieniony i jest oki. Zobaczymy co bedzie się działo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.