Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Szarpanie i gaśnięcie silnika.


Michal1511

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Opis samochódu:

Nissan Almera Tino

2002r

1.8 poj silnika

16v

Zagazowany, sekwencja

Opis "dolegliwości":

Więc tak zaczęło się od mega szarpania na dwójce i na załączonym gazie. Po przełączeniu na benzyne było ok, ale na trasie przy mniejszych obrotach zaczął szarpać i zapaliła się kontrolka silnika. Wymieniłem świece, bez efektu. Pojechałem na komputer i wykazał błąd czujnika położenia wału i wałka rozrządu. Mechanik mówił, że to czujnik wału więc kupiłem nowy wymieniłem o dalej jest to samo. 

Szarpanie występuje poniżej 2,5 tyś obr/min powyżej tej wartości jest wszystko ok. Szarpanie jest mocne, tak jakbym gwałtownie zahamował hamulcem aż mało nie uderzę głową w kierownicę. 

 

Ktoś miał podobny przypadek? Czego to może być jeszcze wina? Może przepływomierz? Znajomy miał podobny problem,ale z oplem corsą i nie wiedzieli co jest grane od mechanika do mechanika aż w końcu jeden sprawdził przepływomierz i on był przyczyną szarpania silnika. 

 

Bardzo proszę o pomoc bo już nie mam pomysłów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem podobny problem tylko w primerze 1.8 16v, też na niskich bardzo szarpał winna okazała się jedna z cewek. w przypadku zasilania lpg jest to związane z większymi napięciami generowanymi w układzie zapłonowym w czasie pracy na gazie, dlatego też świece czy cewki muszą być 100% sprawne. z tym że u mnie auto nie gasło. za to gaśnięcie to może być winna przepływka ( wcześniej tak miałem auto nie trzymało obrotów po rozgrzaniu wymieniłem przepływomierz i jest ok)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy czasem w Twoim modelu czujnik wału i czujnik wałka nie jest taki sam? Jeśli tak, a nie było poprawy, to teraz zamień jeszcze ten drugi czujnik na nowy.

Przepływkę też by trzeba było sprawdzić i przemyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Czy czasem w Twoim modelu czujnik wału i czujnik wałka nie jest taki sam? Jeśli tak, a nie było poprawy, to teraz zamień jeszcze ten drugi czujnik na nowy.

Przepływkę też by trzeba było sprawdzić i przemyć.

 a jak się sprawa maz rocznikiem 2003 tez 1.8  116km, sa dwa czujniki czy jeden i ten sam odpowiada za wałek i wał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u Ciebie, ale bywają takie same dwa czujniki. Jeśli jeden masz nowy i nie ma poprawy, to go wykręć i wkręć poprzedni i ponownie ten nowy podmień z drugim czujnikiem. Mówią, iż jest to czujnik wałka rozrządu a drugi to czujnik wału. Lecz nie wiem dokładnie gdzie one są umiejscowione - chyba gdzieś koło Vacum a drugi na dole blisko skrzyni - ale tutaj mogę się mylić.

Poszukaj jeszcze w dziale Almery-mają takie same silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie ma , sa ponoć inne, mam pytanie , jakie sa obiawy rozciagnietego łańcuszka rozżądu? Bo fachman powiedział,ze moze to być  albo czujnik albo łańcuch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dzieki za info, choc w moim przypadku był to czujnik polozenia wału, wymieniony i jest oki. Zobaczymy co bedzie się działo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...