Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nie przełącza się na LPG


mario_pil

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Dzisiaj pojawił się problem z moją instalacją; nie mogę przełączyć auta na gaz. Nie działa automatycznie (miałem ustawiony próg obrotów i oczywiście odpowiednią temperaturę) i nie działa ręcznie przyciskiem zmiany zasilania. Przy naciskaniu przycisku albo dioda miga wolno tak jak po odpaleniu na zimnym, albo wszystko gaśnie wyłączając instalację. Oczywiście nie słychać "cyknięcia" elektrozaworu przy butli. Szukałem rozwiązań podobnych problemów i gdzieś znalazłem że mogę mieć zabrudzony trzpień cewki elektrozaworu i wystarczy go wyczyścić.

 

Będę wdzięczny za wskazówki, chciałbym znaleźć prawdopodobną przyczynę zanim oddam auto do warsztatu lpg gdzie pewnie usłyszę że trzeba wymienić pół instalacji;-), a może uda mi się samemu to naprawić.

 

auto Primera P11.144, SR20DE, sterownik STAG, reduktor tomassetto, wtryski OMVL, jaki mam elekrozawór to nawet nie wiem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź bezpieczniki od instalacji, przeczyść, dobrze by było podpiąć się pod kompa od gazu i zobaczyć co się wyświetla, daj jakieś zdjęcie, jak to wygląda, nawiasem mówiąc reduktor masz za słaby do auta, chyba, ze to Arktic, ale nie podejrzewam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki sprawdzone, są ok. Co do reduktora to masz oczywiście rację- to bodajże Alaska jest, ale tego już nie odkręcę tak mi warsztat zaproponował, ja zaakceptowałem. Mimo wszystko nie narzekam jeździ się fajnie na tym zestawie, na moje potrzeby jest raczej ok.

 

A jakie zdjęcie masz na myśli- skan z programu czy zdjęcia komponentów instalacji bo nie za bardzo rozumiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjecie silnika jak to wygląda i jak byś miał scriny z programu z ustawieniami to było by też gitt

czy to nowa instalacja??? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, zrobię fotki i wrzucę. Instalacja nie jest nowa, montowana była jeszcze przez poprzedniego właściciela w 2010 r. Niestety instalka była zrobiona po kosztach- "czerwone waldemary" padły 1,5 roku temu, reduktor poddał się w zeszłym roku, wtedy właśnie wymieniłem na tę Alaskę nie do końca nierozważnie. W sumie jeszcze na spokojnie pomyślałem że zbliża się czas wymiany filtra gazowego, tylko nie wiem czy zapchany filtr może powodować takie objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za sugestie. Sprawa się wyjaśniła- sterownik nie przełączał na gaz ponieważ do reduktora nie dochodził płyn chłodniczy. Miałem bardzo niski stan z powodu wycieku, reduktor mam zamontowany dość wysoko co też wpłynęło na tę sytuację. Ze względu na pogodę auto się nie przegrzewało mimo bardzo niskiego stanu płynu, cały problem objawił się więc tylko brakiem możliwości przełączenia na gaz. Uszczelniłem miejsce wycieku (uszkodzony wąż), dolałem płynu, potem było trochę zabawy żeby odpowietrzyć całość. W końcu poszło, instalacja działa idealnie:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...