GRATKO Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Witam wszystkich jestem nowy na forum. Od około 3 miesięcy posiadam Navare D40 2008 2,5(automat) około 2 tygodni temu zmieniłem oleje i filtry olej zalałem castrol magnatek 5w30 c3 jak w książce. Dzsiaj odpaliłem auto i po 2 minutach wróciłem do niego włączylem bieg i gaz auto ruszyło po czym zgasło, coś od samego początku zwróciło moja uwagę bo silnik pracował głośniej niż zawsze, zapaliłem auto raz jeszcze i zauważyłem ze kontrolka oleju sie świeci i nie gaśnie(oczywiście olej jest). Nie mam zielonego pojęcia co mogło sie stać dodam ze przebieg około 120 tys ma ktoś jakiś pomysły? Czy możliwe jest aby poprzedni właściciel zalał np olej mineralny a ja napoiłem go syntetycznym i to spowodowalo jakąś usterkę ? Oczywiście nie jestem tego pewien. Dodam że od wymiany zrobiłem około 1 tys km. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Czy możliwe jest aby poprzedni właściciel zalał np olej mineralny a ja napoiłem go syntetycznym i to spowodowalo jakąś usterkę? Tak jest, teraz zgodnie z obiegową legendą silnik będzie gubił olej szybciej niż jak byś jeździł bez korka w misce olejowej. A tak na poważnie to wpierw należałoby sprawdzić lub wymienić czujnik ciśnienia oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRATKO Opublikowano 13 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 (edytowane) A wiec był dzisiaj mechanik z kompem pokazało mu następujące błędy:P1705P0732Żaden z nich nie ma nic chyba wspólnego z ciśnieniem oleju. Mówi aby tak jak kolega wyżej radzi aby wymienić najpierw czujnik ale na 90% To będzie pompa oleju.A propo tych dwóch błędów czy ktoś może się coś orientuje wiem ze to dotyczy skrzyni biegów (automat) Edytowane 14 Lutego 2014 przez GRATKO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 13 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2014 P1705 - to błąd związany z pedałem gazu i dotyczy on układu systemu skrzyni biegów. Problem polega na tym że ECM nie otrzymuje prawidłowych informacji o położeniu pedału gazu. Najczęstsza przyczyna to wtyczka, kable i sam czujnik. P0732 - problem z prawidłową pracą drugiego biegu skrzyni automatycznej. Przyczyna: brudny przepracowany olej, mało oleju skrzyni, problemy z pompą oleju. Skasuj błędy zrób rundkę i zobacz co się dzieje bo może to tylko jednorazowa sprawa. Sprawdź błędy ponownie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRATKO Opublikowano 14 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 A czy te błędy nie maja nic wspólnego ze sobą? A jak by można było sprawdzić w inny sposób ta skrzynie biegów, czy to moze nie jakiś mechaniczny problem ze skrzynia?, bo szkoda by mi było wymieniać olej a pózniej by sie okazało jednak ze to coś poważniejszego i remont skrzyni mnie czeka. Bo jeśli miał bym robić remont skrzyni to nie wiem czy nie lepiej było by sie poprostu sie auta pozbyć do póki jeszcze nic sie nie dzieje poważnego z ta skrzynia, taki remont pewnie sporo kosztuje. Oczywiście wolał bym jeździć autkiem bo jest super ale ładować kasę to tez nie halo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 Skasuj błędy pojeździj trochę tak aby skrzynia popracowała na wszystkich biegach i sprawdź ponownie czy pojawiły się z powrotem. Wtedy będziemy myśleć co dalej. Kiedy olej w skrzyni zmieniałeś?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRATKO Opublikowano 14 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 Witam Teraz w tygodniu muszę uporać sie z tym ciśnieniem oleju, a pózniej będę myślał co ze skrzynia. Auto kupiłem około 3 miesiące temu, a ze ja mieszkam na wyspach GB to tutejsi "mechanicy" i użytkownicy aut akurat o oleju w skrzyni nie pamietają lub uważają ze nie trzeba. Wiec na 100% jestem pewien ze olej jest od nowości auto ma około 130 tys km Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 15 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 No to czas najwyższy póki doszczętnie nie zabiłeś skrzyni. Miejmy nadzieję że nie jest jeszcze za późno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRATKO Opublikowano 16 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 A jaki olej kupić do skrzyni ? Z tego co wszyscy mówią to najlepiej nissanowski, ale czy jest jakiś odpowiednik czy lepiej nie ryzykować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 Ja nalałem Motul Multi ATF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRATKO Opublikowano 17 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 I nic sie nie dzieje? Pytam sie bo to jest mój pierwszy automat w prywatnym aucie. I dużo osób mówi żeby lać oryginalne bo jak nie to się coś popsuje czy skrzynia automatyczna jest faktycznie taka delikatna? Ze nawet zmiana oleju na taki o takich samych właściwościach chemicznych i fizycznych tylko innej firmy może doprowadzić do awarii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 A co ma się dziać?? To mój trzeci automat i nie mam z tym problemów. W RAV4 lałem to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRATKO Opublikowano 18 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2014 No nie wiem dużo różnych informacji chodzi po necie na ten temat. A zmianat czujnika nie przyniosła żadnych efektów. Auto w poniedziałek jedzie do mechanika , i tu pojawia się pytanie czy mogę holować automata normalnie ( znaczy zaciągnąć) czy musi byś juz na lawacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 18 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2014 (edytowane) Automata nie powinno się holować. Musisz rozłączyć wał napędowy albo laweta. Skrzynia biegów nie ma chłodzenia jak nie pracuje silnik . Edytowane 18 Lutego 2014 przez dzemik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRATKO Opublikowano 14 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2014 (edytowane) Dzisiaj wreszcie może będę coś wiedział po tak długiej przerwie się weźmie za moje auto, jak tylko będę miał jakieś informacje to dam znać Przepraszam ze mnie tak długi nie było ale nie wiedziałem nic, bo mechanik nie dał rady, ma dużo roboty . Ściągnął miskę olejową i sa jakieś opiłki w oleju. Jest jeden większy kawałek mówi ze to prawdopodobnie to kawałek napinacza a reszta to metaliczne opiłki. Dopiero jutro lub w środę rozbiorze resztę wiec może juz będę wiedział co jest nie tak. Witam, zadzwonił mechanik i pompa oleju i jedna panewka na wale. Na pompę byłem gotowy ale ta panewka mnie dobiła. Jutro jadę do niego moze będę miał jakieś fotki to dodam. Witam, dzwonił mechanik pompa wymieniona ale mi mówi ze ciśnienia nie było i na dodatek auto pochodziło i urwało górny łańcuszek rozrządu, normalnie SUPER teraz to chyba nowy silnik ..... jakieś pomysły? Edytowane 5 Marca 2014 przez GRATKO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 16 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2014 Chyba nie jeździłeś z palącą się kontrolką braku ciśnienia oleju ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRATKO Opublikowano 17 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Nie, nie jeździłem może mechanikiem nie jestem ale głupi tez nie, zobaczcie na zdjęcie Aj dwa takie same mi sie dodały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Dlatego zapytałem , bo różne przypadki się zdarzają. Zdjęcia masakryczne . ten wałek to chyba trochę przekoszony ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRATKO Opublikowano 17 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 He he no tak trochę bardzo zobacz na zdjęcie które jest z czoła zrobione jak zębatki na siebie zachodzą a tu proszę jeszcze kilka innych zdjęć Tej zebatce to zębów brakuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Wygląda to bardzo nieciekawie. Chyba przyblokowało wał nie tylko na jednej panewce skoro są takie zniszczenia. Kupuj używany silnik , zrób od razu przegląd , sprawdź łańcuch - a ten możesz wysłać do Nissan Europe. Dobrze by było ten silnik rozebrać i sprawdzić co było przyczyną braku ciśnienia oleju . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 E tam masakra jeszcze by polatał ale na holu a tak serio to brak ciśnienia mógł być spowodowany wyskoczeniem tłoczka napinacza górnego łańcucha Jedyna rada to tak jak kolega wyżej napisał drugi silnik i odrazu nowy rozżąd bo te fabryczne w dziwny sposób rozciągają się na jednym ogniwie jak by zupełnie specjalnie je ktoś tak zaprojektował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRATKO Opublikowano 17 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 (edytowane) A na co wysyłać im silńik do Nissan Europe? I tak już po gwarancji wiec pewnie w d... To bedą mieć. Proszę o szybka i konkretna odpowiedz teraz mam na oku silnik od navara d40 2,5 dci z 2012 roku jedyna różnica to 190 KM i to jest euro 5 będzie pasował ? Nie ukrywam ze bardzo by mi to odpowiadało załączam link na ebay. http://www.ebay.co.uk/itm/181345825758?_trksid=p2055120.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Edytowane 17 Marca 2014 przez GRATKO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Nie będzie pasować elektronika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRATKO Opublikowano 17 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Acha, czyli musze kupić euro 4, najpóźniej 2010 ? I czy silnik może być od auta z ręczna skrzynią (ja mam automata)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pinio1 Opublikowano 18 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 Gratko pisze: Ściągnął miskę olejową i sa jakieś opiłki w oleju. Jest jeden większy kawałek mówi ze to prawdopodobnie to kawałek napinacza a reszta to metaliczne opiłki. Dopiero jutro lub w środę rozbiorze resztę wiec może juz będę wiedział co jest nie tak.Witam, zadzwonił mechanik i pompa oleju i jedna panewka na wale. Na pompę byłem gotowy ale ta panewka mnie dobiła. Jutro jadę do niego moze będę miał jakieś fotki to dodam.Witam, dzwonił mechanik pompa wymieniona ale mi mówi ze ciśnienia nie było i na dodatek auto pochodziło i urwało górny łańcuszek rozrządu, normalnie SUPER teraz to chyba nowy silnik ..... jakieś pomysły? Wiem, że musztarda już po obiedzie (współczuję wydatków) , ale jaki mechanik odpala silnik po tym jak wcześniej wyciągnął z miski kawałek ROZRZĄDU i OPIŁKI...? Według mnie trochę nieodpowiedzialne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.