Guest krzysno Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 witam po zapaleniu samochodu po dłuższym postoju (po nocy) kontrolka ciśnienia świeci mi przez jakieś 2 - 3 sekundy. czy to normalne?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mareq Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 3 sekundy to norma. Nie ma się co przejmowac. Zanim pompa poda olej mija chwila. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krzysno Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 dzieki! mam ją dopiero tydzień, martwiłem się że może silnik padaczka! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mareq Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Ten silnik jest nie do zajeżdżenia. Życze udanej eksploatacji. Na pewno będziesz zadowolony ze swojej primerki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krzysno Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 dzięki. mam jeszcze kilka stresów, ale nie chce pisać wszystkiego na raz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest piomal Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 dzięki. mam jeszcze kilka stresów, ale nie chce pisać wszystkiego na raz Dawaj następny, ale może nie twórz nowych wątków dla każdego pytania :wink: . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mareq Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Najlepiej cos z serii "mam kilka pytań" Pomożemy :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IHI Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Przy nastepnej wymianie oleju wymień filtr na firmowy: MANN FILTER, BOSCH lub CHAMPION. Może byc też Filtron OPB581, ale nie JC!!!. To, że się pali kontrolka oleju przez 3 s nie jest OK. W filtrach dobrej jakości są zawory przeciwzwrotny i przeciwwypływowy. W filtrach z JC ich nie ma!!! - stąd te anomalie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kmich76 Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 W filtrach dobrej jakości są zawory przeciwzwrotny i przeciwwypływowy. W filtrach z JC ich nie ma!!! Jeśli takowy jest w Filtronach to jest do d.... :evil: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest IHI Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Kmichu - a teraz na jakim filerku jeździsz? Też miałeś przejscia z filtrami? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kmich76 Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Na filtronie gasło mi po 3s, a po odpaleniu na ciepło lubiło sobie czerwone mignąć (N16). Teraz mam oryginał i wszystko cacy... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmdelphi Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 IHI dobrze gada, przyczyną długiego palenia się kontrolki ciśnienia oleju jest kiepski filtr. Ostatnio też to przerabiałem u siebie, założyłem filtr Mann-a i po problemie. Nawet na zimnym silniku kontrolka pali się nie dłużej niż sekundę. Pozdrawiam Delphi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marwikar1 Posted October 17, 2007 Share Posted October 17, 2007 Ja mam ten sam problem w P 11 2.0 Td. Wymieniałem filtry oleju najpierw był Bosch potem Filtron. Nic to niestety nie pomogło. Wymieniłem czujnik ciśnienia oleju i też nic. Olej zalany mam Shella 15W 40. Taki zalany był przez poprzedniego własciciela więc bałem sie przejścia na półsyntetyk. Macie może jakis pomysł co może byc tego przyczyną. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mlody28 Posted October 17, 2007 Share Posted October 17, 2007 Wymianiałem w zeszłym tygodniu olej - wcześniej miałem 2 razy zakładny filtr oleju Filtron teraz założyłem Mann - naprawdę nie ma żadnej różnicy, na obu filtrach kontrolka gaśnie niemalże od razu. pzd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest arthi Posted February 20, 2008 Share Posted February 20, 2008 Okej poprawka! Historie o cudownym działaniu filtra mann można wlozyc między bajki, lancuhc przy odpalaniu halasuje, a kontrolka jak gasla, tak gasnie, eh... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest piterP11sz-n Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Chcialem potwierdzic ze zmiana filtra pomaga, mialem taki sam problem z kontrolka oleju, wystarczylo zmienic filtr i po problemie- Mann lub Knecht, zadne inne wynalazki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzingis Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Sprawdz cisnienie oleju, są do tego specjalne ciśnieniomierze ze wzkaznikiem , może pompa oleju cos szwankuje. W miejsce czujnika oleju wkręca się odpowiedni czujnik i podłączasz do niego ciśnieniomierz oleju. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart-qlka2 Posted April 8, 2008 Share Posted April 8, 2008 Ja ostatnio zaryzykowałem i w moim TD zmieniłem mineral na półsyntetyk. W zasadzie na razie wszystko jest OK ale zauważyłem że przy zimnym silniku kontrolka ciśnienia oleju dłużej się pali. Filtr założyłem Knecht więc to pewnie nie jego wina. Możliwe żeby kompresja trochę spadła? Ma to wogóle z tym coś wpólnego? Spadku mocy nie odczułem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piektor Posted April 8, 2008 Share Posted April 8, 2008 Bart-qlka2, naturalne półsyntetyk jest ciutek rzadszym olejem - kompresja w większej mierze zależy od stanu pierścieni, gładzi cylindrów i szczelności zaworów - olej w zasadzie tylko smaruje. A dlaczego w swoim TD miałeś minerał - to bardzo często prowadzi do zarżnięcia turbiny. Acha, u mnie kontrolka gaśnie po około 1,5 sekundy - filtr MANN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart-qlka2 Posted April 8, 2008 Share Posted April 8, 2008 Poprzedni właścicel tłumaczył że zalał go mineralem bo nie wiadomo co było wczesniej. Auto jest z Włoch więc wg mnie śmigał na jakimś 10w40 albo 10w60 może. Trochę miałem obawy ale poczytałem że ponoć hydrauliczne popychacze zaworów nie lubią minerala. Z turbiną nie jestem pewien ale na oleju bodajże Castrola 15w40 piszą że nadaje się do silników z turbiną. Oleju silnik mi nie brał i jak na razie obserwuję to nie bierze. Tylko czemu ta kontrolka się tak długo (no może trochę przesadzam) pali - nie mam pojęcia. Ale skoro to zauważyłem to pewnie wcześniej było inaczej. Poprzednio był 15w40 Mobila i filtr Mann a teraz jest 10w40 Valvoline Maxlife Diesel i filtr Knecht. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piektor Posted April 8, 2008 Share Posted April 8, 2008 Tylko czemu ta kontrolka się tak długo (no może trochę przesadzam) pali - nie mam pojęcia. Ale skoro to zauważyłem to pewnie wcześniej było inaczej.To znaczy ile czasu :?: Napiszę coś ciekawego - poprzednio jak wymieniałem olej i filtr kontrolka zaczęła mi sie palić długo, też zauważalnie... Okazało się, że fiiltr był walnięty - wymieniłem i reklamację uwzględnili; ja wtedy miałem jakiś nibyjapoński (nie pamiętam nazwy) filtr - teraz mam MANN-a po raz drugi i jest git. Czy ciepły czy po nocy kontrolka gaśnie po maks 1,5 sekundy. [ Dodano: Sro 09 Kwi, 2008 00:15 ] moim zdaniem, jeśli kontrolka mimo wszystko w miarę szybko gaśnie to sie nie przejmuj i poczekaj do kolejnej wymiany oleju i filtra - wtedy będzie można bliżej określić co jest grane. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart-qlka2 Posted April 8, 2008 Share Posted April 8, 2008 Tak pewnie zrobię. Nie jest to jakiś strasznie długi czas. Stoperem nie mierzyłem ale tak na oko to może być do 3 s max ale nie zawsze. Jak silnik jest chociaż trochę zagrzany to prawie jej nie widać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karol999 Posted July 10, 2008 Share Posted July 10, 2008 Odgrzeję temat (mam Primerkę kilka dni). W mojej P10 2,0 także pali się kontrolka przez kilka sekund, a czasem ułamek sekundy po odpaleniu. A zauważyłem to w dzień po kilkuminutowych próbach jazdy z prędkością 130-160 km/h. Dodatkowo zauważyłem dzisiaj, że przy odpalaniu w temperaturze ok. 15 stopni (po nocy) przez ok. 1s silnik chodzi na znacznie nizszych obrotach niż powinien i słyszalne są wibracje w silniku, jakby były luźne panewki. Potem obroty rosną i jest ok. Dodam, że także podczas jazdy z prędkością z zakresu 130 km/h - 160 kmh występowały drgania na podłodze, kierownicy i pedałach. Dotychczas wiązałem to z oponami, lecz po wyważeniu efekt nie ustąpił. Oczywiście wyważanie nie musiało załatwić problemu, bo opony mogą być troszkę niesymetryczne. Tym niemniej wiele wskazuje, żę moja Primerka ma zużyte panewki. Powiedzcie, proszę, czy w takim stanie jest sens używać dalej auto, czy też należy jak najszybciej wymienić panewki/zmienić olej na mineral (czy popychacze hydrauliczne to zniosą?) itd. ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.