Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Trzęsie budą przy ruszaniu bez gazu


carbomer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, pojawiło się dzisiaj rano przy ruszaniu.

Objawy:

1. silnik przy ruszaniu bez dodawania gazu trzęsie całą budą (na jedynce i wstecznym),

2. gdy ruszam dodając gazu (powyżej 1 kprm) nie ma problemu,

3. mam wrażenie, że przy zmianie biegów w czasie jazdy z "między-gazem" drżenie również występuje,

4. brak jakichkolwiek objawów przy dodawaniu gazu na luzie

4. w czasie jazdy nie ma żadnych problemów, bez różnicy czy na wysokich obrotach czy niskich na wysokim biegu i pedał do dechy (brak standardowych objawów dwu masy).

Diagnoza:

1. wstępnie z mech. wykluczyliśmy poduszki (sprawdzi raz jeszcze w sobotę),

2. wszystko wskazuje na dwu masę,

3. jednakże łudzę się, że może to być wina sprzęgła/docisku/łożyska (komplet z robotą do 1000 PLN).

Pytania:

1. miał ktoś podobną sytuację, co było przyczyną?

2. jaki jest koszt wymiany dwu masy + komplet sprzęgła?

3. co z regeneracją? czy sprawdza się w praktyce?

4. jakieś inne pomysły?

Za pomoc z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w temacie, pojawiło się dzisiaj rano przy ruszaniu.

Objawy:

1. silnik przy ruszaniu bez dodawania gazu trzęsie całą budą (na jedynce i wstecznym),

2. gdy ruszam dodając gazu (powyżej 1 kprm) nie ma problemu,

3. mam wrażenie, że przy zmianie biegów w czasie jazdy z "między-gazem" drżenie również występuje,

4. brak jakichkolwiek objawów przy dodawaniu gazu na luzie

4. w czasie jazdy nie ma żadnych problemów, bez różnicy czy na wysokich obrotach czy niskich na wysokim biegu i pedał do dechy (brak standardowych objawów dwu masy).

Diagnoza:

1. wstępnie z mech. wykluczyliśmy poduszki (sprawdzi raz jeszcze w sobotę),

2. wszystko wskazuje na dwu masę,

3. jednakże łudzę się, że może to być wina sprzęgła/docisku/łożyska (komplet z robotą do 1000 PLN).

Pytania:

1. miał ktoś podobną sytuację, co było przyczyną?

2. jaki jest koszt wymiany dwu masy + komplet sprzęgła?

3. co z regeneracją? czy sprawdza się w praktyce?

4. jakieś inne pomysły?

Za pomoc z góry dziękuję.

No to będzie koło dwumasowe i wymienia się na oryginał. Regeneracja się nie sprawdza. Jaki przebieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to będzie koło dwumasowe i wymienia się na oryginał. Regeneracja się nie sprawdza. Jaki przebieg?

140 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego się regeneracja nie sprawdza, różne firmy sporo tego regenerują, ja też powiem szczerze liczyłem na to, że jak już przyjdzie ten moment to je zregeneruję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W gruncie rzeczy w regeneracji kola dwumasowego nie ma zadnej filozofii.Jest to bardzo proste i latwe dla fachowca .Regenerowane kola dwumasowe niczym nie roznia sie od nowych.

Tylko fachowa regeneracja kosztuje wiecej niz nowe dwumasy -zamienniki orginałów.

Jest wiec dylemat-czy regenerowac orginalna dwumase za wieksza kwote niż kosztuje nowy jej zamiennik??

Nalezy tez pamietac aby wszystko prawidlowo działalo-to zawsze razem z dwumasą trzeba wymieniac tez kompletne sprzegło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na fakt, że dzisiaj objawy ustąpiły??

Zastanawiam się, czy nie jestem w podobnej sytuacji do Twojej. W ostatnim czasie podczas dynamicznego ruszania, a także w przypadku dynamicznego dodawania gazu po zmianie biegu na 2, odczuwałem drobne drgania samochodu. Teraz jakby problem zniknął. Co ciekawe, pojawiało się to w okresie dużych mrozów (samochód trzymam w garażu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybam: moze ma to cos wspolnego z gestoscia smaru w dwumasie i jest zauwazalne dopiero w stanie przed agonalnym 2M.

U mnie ten problem pojawil sie we wtorek kiedy bylo powyzej zera a zniknal w srode jak bylo na minusie. Taka hydrozagadka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys X-ksem w mrozy jeździlem troche po lesie po dośc glebokim sniegu.

Na drugi dzień kiedy odpalilem auto przeraziłem bardzo silnym kołysaniem calej karoserii  i metalicznym stukiem wydostajacym sie z pod maski.

Powod tego byl bardzo prozaiczny-snieg ktorego sporo dostało sie do komory stopił sie i zamarzł łaczac niemal na stale silnik zawieszeniem .Silnik zachowywal sie jakby byl zespawany z cala reszta auta .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys X-ksem w mrozy jeździlem troche po lesie po dośc glebokim sniegu.

Na drugi dzień kiedy odpalilem auto przeraziłem bardzo silnym kołysaniem calej karoserii  i metalicznym stukiem wydostajacym sie z pod maski.

Powod tego byl bardzo prozaiczny-snieg ktorego sporo dostało sie do komory stopił sie i zamarzł łaczac niemal na stale silnik zawieszeniem .Silnik zachowywal sie jakby byl zespawany z cala reszta auta .

błagam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumasa telepałaby Ci autem w trakcie jazdy na niskich obrotach.

 

Na moje masz poduski do wymiany - moje też wyglądały cacy a były już wykończone. I miałem ten sam objaw jak ty - czasem dobrze czasem źle. Tyle że u mnie to było buczenie z lekkim drganiem przenoszące się na budę, obroty od 2300 do 2500 potem znów cisza. Jak się silnik inaczej ułożył na poduszkach to było dobrze, w inny dzien znów to samo.

 

najważniejsze są poduszki boczne i od nich zacznij.

 

Tyle że u mnie buczenie ustało ale jak ruszam bez gazu to też trzęsie autem - ale to moim zdaniem normalka jak zduszasz silnik do okolic 700obr/min to musi telepać! No chyba że jeden wtrysk ma dość to też będzie telepać ale to inna sytuacja.

 

PS.

Ktoś jeszcze ma taki objaw?

Edytowane przez zeshky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie...tyle tylko że jak go przydusi to potrafi go tak trząść że nawet gazu jak dodaje to nie ma reakcji...kontrolki sie wszystkie zapalają potelepie go chwile i muszę go na nowo odpalać...też myślę o poduszkach bo na "oko " widać że leżą....ale że już się wyleczyłem z zamartwiania samochodem to czekam aż naprawdę będę musiał się za to wziąść ,,,im człowiek się bardziej o pudło martwi tym bardziej te gruchoty mają go w poważaniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cud trwał 2 miesiące, dzisiaj rano ruszyłem 1, 2 i ... trójka już nie weszła, pedał sprzęgła wpadł do dechy i nie zmartwychwstał (nie towarzyszyły temu żadne efekty specjalne ;). Ostatkiem wrzuciłem luz i zjechałem na pobocze. Zajrzałem pod maskę, wysprzeglik działał ale dźwignia od łożyska oporowego zablokowana w pozycji wysprzęglającej, jednakże sprzęgło było zapięte bo nie można wrzucić żadnego biegu, próba włączenia wstecznego skończyła się kangurem i zdławieniem silnika. auto do mechanika i jutro się zobaczy.

Tymczasem mam kilka pytań:

  1. Co mogło paść? łożysko, docisk?
  2. Czy razem z kompletnym sprzęgłem trzeba wymienić dwumasę jeżeli się okaże, że jest w dobrym stanie?
  3. Ktoś pisał o opcji wymiany dwumasy na jednomasę od tino, czy mógłby podzielić się szczegółami bo ta opcja jest bardzo korzystna finansowo?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, u mnie mocowanie jest ok, wygląda raczej jakby widełki od łożyska oporowego się wyczepiły czy coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odebrałem auto po wymianie kompletu sprzęgła, przyczyną padnięcia sprzęgła i jego ciężkiej pracy okazało się łożysko docisku, które się rozleciało (jedno ucho ułamane).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odebrałem auto po wymianie kompletu sprzęgła, przyczyną padnięcia sprzęgła i jego ciężkiej pracy okazało się łożysko docisku, które się rozleciało (jedno ucho ułamane).

Ile zapłaciłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zastanawiam się, czy nie jestem w podobnej sytuacji do Twojej. W ostatnim czasie podczas dynamicznego ruszania, a także w przypadku dynamicznego dodawania gazu po zmianie biegu na 2, odczuwałem drobne drgania samochodu. Teraz jakby problem zniknął. Co ciekawe, pojawiało się to w okresie dużych mrozów (samochód trzymam w garażu).

U mnie problem zniknął po przeglądzie (wymiana oleju oraz filtrów - w tym paliwa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...