DerrickStorm Opublikowano 16 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 Witam państwa, Przejrzałem podobne tematy oraz odpowiedzi do nich, mimo że objawy opisane przez użytkowników były nieco inne niż w moim przypadku. Przed udaniem się do mechanika (niestety jestem 400km od mojego zaufanego warsztatu) chciałbym się skonsultować z bardziej doświadczonymi osobami. Objawy: Rytmiczny stukot dochodzący gdzieś z przodu auta pojawia się i znika, nasila i cichnie - raz jest, raz nie ma. Z prób podczas jazdy ustaliłem, że nie jest on uzależniony od tego, czy samochód toczy się na luzie, czy wciskam sprzęgło, czy hamuję, czy zwiększam obroty, czy jadę na niskich - częstotliwość stukania jest uzależniona jedynie od prędkości z jaką jadę, niezależnie od wykonywania jakichkolwiek manewrów. Kilka razy zdarzyło się, że tuż po przyhamowaniu stukanie stało się naprawdę głośne, jednak wciąż z rytmem niższej prędkości (której skutkiem było hamowanie). Wysokość obrotów nie ma znaczenia, dlatego na logikę chyba mogę wykluczyć silnik. Najczęstszym objawem psucia się skrzyni biegów jest wyraźny szum, więc i to wstępnie wykluczyłem, ale nadal mam na uwadze. Czy przyczyną stukotu mogą być np źle przetoczone tarcze hamulcowe? Ale jeśli tak, to czy nie używania hamulca stukot by się pojawiał? Czy przyczyna może być taka jak w innych tematach - przeguby itp... Mój samochód to Nissan Almera N16, rocznik 2000, 1.5 benzyna. Z góry dziękuję za pomoc i również wiem, że ciężko dokonać diagnostyki na odległość na takim obszarze, jakim jest komora silnika + nadkola. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 16 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 Piszesz tylko o stukaniu nie opisując go jakoś specjalnie to zaproponuję zacząć od podstaw czyli sprawdzenia czy nie masz jakiegoś kamienia lub kawałka metalu w oponie lub w jakiś sposób zaplątanego w półoś lub przegub który by stukał w jakąś osłonę. To pierwsze co mi na myśl przychodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kazik151 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Witam, mam dokładnie taki sam problem w aucie Primera II (1.6 benz). Stukot jest lekko metaliczny, niezależny od obrotów silnika, sprzęgła, skrętu kół, czy hamulców. Jego częstotliwość zwiększa się z prędkością, ale ogólnie jest dość mała. Przy prędkości 70km/h jest około 3-5 "stuków" na sekundę, a przy takiej prędkości mamy około 10 obrotów koła na sekundę, więc kamień w kole raczej wykluczony. Nie czuć drgań na kierownicy. Z góry dziękuję z podpowiedzi co to może być. Pozdrawiam Już wizycie w warsztacie. Okazało się że problem jest w łożysku przedniego koła, co tłumaczyłoby mniejszą częstotliwość stuków niż częstotliwość obrotu koła. Przy okazji wymienione też tylne amortyzatory i dospawana rura wydechowa, więc 17 letni Nissan jeździ jak nowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.