Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Tylne tarcze - rdza!!!


Guest Rachel
 Share

Recommended Posts

Witam! Mam pytanie czy ktoś z Was miał taki przypadek - sądzę że tak, ale nie wiem czy to kolektorki siły hamowania czy spowodowane to jest przez zapieczony tłoczek?? :oops:

Ile kosztują ew. kolektorki, czym to może być spowodowane? Hamulce łapią na pewno przy zaciąganiu ręcznego.

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Trochę nie rozumiem.

A ja rozumiem. Chyba ;)

Prawdopodobnie chodzi koledze o to, że tarcza wygląda jakby klocek prawie wcale nie łapał, albo lapał bardzo małą powierzchnią. Efekt tego jest taki, że tylko niewielka część tarczy jest na bieżąco wycierana przez klocek ( czyli jest "wypolerowana" ), a większa jej część jest zardzewiała.

Ja mam tak samo i już od kilku miesięcy wybieram się na przetoczenie tarcz i wymianę klocków.

P.S. A ręczny nie trzyma trochę słabiej?

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejka_sz

Co to jest kolektorek sily hamowania? :D

Po dluzszym staniu pojazdu pod domem w zimna i wilgotna pogode tarcze potrafia zardzewiec przez noc. Jezeli jednak maja "zardzewialy" ciemny nalot podczas jazdy to przydaloby sie temu przyjzec blizej... przede wszystkim pojechac na rolki i sprawdzic sile hamowania tylnej osi.... idzie jesien, bedzie slisko i warto to sprawdzic zeby nie zrobic sobie albo komus kuku.

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Miałem podobny problem ,klocki wycierały częściowo tarcze , reszta była w rdzy,jeszcze do tego przy hamowaniu miałem dudnienie.Wymieniłem tarcze na nowe bo wszyscy odradzali przetoczenie . Założyłem tarcze Mikoda i jest ok.

pozdr

Robert

Link to comment
Share on other sites

Ja miałem to samo. Winne bylu korektory sily hamowania. Wywalilem je i od razu jest lepiej.

Poza tym kolega Coobcio tez tak zrobil i u niego takze tarcze od razu zaczely pieknie swiecic.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

Ja miałem to samo wywaliłem zaworki z korektorów i było ok do czasu aż wymieniłem tarcze i klocki na nowe. Prawidłowy rrozkład sił hamowania przód-tył to 80 do 20 , a po takim zabiegu z tyłu bylo znacznie więcej i przy szybkiej jezdzie ciężko się zatrzymać. Tył sie podnosi i blokuje, abs odłącza hamulec - wypadek murowany. Założyłeem spowrotem zaworki i wyregulowałem korektory. Niestety nie da sie bez nich :D

Link to comment
Share on other sites

Ja miałem to samo wywaliłem zaworki z korektorów i było ok do czasu aż wymieniłem tarcze i klocki na nowe. Prawidłowy rrozkład sił hamowania przód-tył to 80 do 20 , a po takim zabiegu z tyłu bylo znacznie więcej i przy szybkiej jezdzie ciężko się zatrzymać. Tył sie podnosi i blokuje, abs odłącza hamulec - wypadek murowany. Założyłeem spowrotem zaworki i wyregulowałem korektory. Niestety nie da sie bez nich :D

 

Tez sie nad tym zastanawialem i zobaczymy jak to u mnie bedzie w zimie. Mam ABS ale i strasznie stare klocki i tarcze, ale jak na razie na nowe jeszcze nie zmieniam i tez jestem przygotowany na to, ze w razie czego bede musial wrocic do korektorow. Tak wiec zobaczymy co przyniesie zima.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejka_sz
co najdziwniejsze

kiedy nie miałem tylnego nożnego (na rolkach wykazywał 0) działał ręczny!! pdobie jak u Rachela

To jakas ciekawostka... a co bylo przyczyna? Korektor?

Link to comment
Share on other sites

być może korektor był źle ustawiony, ale generalnie tak były zardzewiałe tylne tarcze że drazu je trochę przetoczyłem (wżery były dalej, tylko na srodku się przetarły) i po wyjęciu zaworków z korektora jakoś działo

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Witam.

Miałem podobny problem ,klocki wycierały częściowo tarcze , reszta była w rdzy,jeszcze do tego przy hamowaniu miałem dudnienie.Wymieniłem tarcze na nowe bo wszyscy odradzali przetoczenie . Założyłem tarcze Mikoda i jest ok.

pozdr

Robert

 

No to ja mam podobny problem - wczoraj przy zamianie kółek na zimowe, okazało się, że prawa tylnia tarcza jest mocno zardzewiała a klocek nie cofa się o po prostu trzyma tarczę. Jako, że i tak tarcze musze zmienić bo lewa jest pęknięta :shock: :shock: :shock: :shock: mam pytanko - czy pomoże tylko wymiana tarcz i klocków, bo to ew. sam bym zrobił, czy jednak trzeba robić coś tam więcej, żeby klocki dobrze odbijały i nie ocierały??

 

Aha, i jeszcze jedno - gdzie i jakie tarcze najlepiej kupić??

Link to comment
Share on other sites

sama wymiana tarcz i klockoow nie na wiele ci pomoze. musisz zdjac zacisk i przeczyscic tloczek bo pewnie sie zapiekl i dlatego ci nie odbija od tarczy. jezeli sam tego nie jestes w stanie zrobic. to pojedz do jakiegos warsztatu ;) hamulce=zycie ;) jezeli sie zdecydujesz sam to robic to po wyczyszczeniu bedziesz musial umiescic tloczek w zacisku (co nie zawsze jest latwe tak samo jak jego wyjecie ;) hehe) i na samym koncu odpowietrzyc uklad hamulcowy - pamietaj ze w nissanach jest uklad krzyzowy, wiec odpowietrzasz je po przekatnej.. jak masz stary plyn hamulcowy to radzilbym go zmienic - nie kosztuje fortuny :) jak nie jezdzisz sportowo to zwykle tarcze brembo ci w zupelnosci wystarcza. kupic je mozna praktycznie wszedzie :) np. w intercars. mikody tez nie sa zle kupisz je w JC auto

Link to comment
Share on other sites

Ja tez mam taki problemik, ze w mojej N16 FL 2003r z tylu klocki nie wycieraja rowno tarcz i na tarczach widac rowki i wypuklosci wszystko jest jeszcze fabryczne 45 000 km i na gwarancji.

Zastanawiam sie czy to mozna reklamowac w serwisie, a jesli nie to co robic czy przetoczyc tarcze i wymienic klocki, czy wymienic i tarcze i klocki. Czy to pomoze, czy tez trzeba cos jeszcze dlubac np. korektorki, tloczki i co tam jeszcze jest. Doradzcie

[/i][/b]
Link to comment
Share on other sites

sama wymiana tarcz i klockoow nie na wiele ci pomoze. musisz zdjac zacisk i przeczyscic tloczek bo pewnie sie zapiekl i dlatego ci nie odbija od tarczy. jezeli sam tego nie jestes w stanie zrobic. to pojedz do jakiegos warsztatu ;) hamulce=zycie ;) jezeli sie zdecydujesz sam to robic to po wyczyszczeniu bedziesz musial umiescic tloczek w zacisku (co nie zawsze jest latwe tak samo jak jego wyjecie ;) hehe) i na samym koncu odpowietrzyc uklad hamulcowy - pamietaj ze w nissanach jest uklad krzyzowy' date=' wiec odpowietrzasz je po przekatnej.. jak masz stary plyn hamulcowy to radzilbym go zmienic - nie kosztuje fortuny :) jak nie jezdzisz sportowo to zwykle tarcze brembo ci w zupelnosci wystarcza. kupic je mozna praktycznie wszedzie :) np. w intercars. mikody tez nie sa zle kupisz je w JC auto[/quote']

 

 

He, dzięki za odpowiedź - właśnie tego się obawiałem. Ale już się umówiłem z kumplem, że mi to zrobi - zrobi to napewno lepiej ode mnie. Będą nowe tarcze (LUCASA - bo do tej firmy mam zaufanie), nowe klocki (pewnie też LUCASA) i nowy płyn hamulcowy.

 

O układzie krzyżowym wiem - w większości samochodów tak jest :D

 

Ja tez mam taki problemik' date=' ze w mojej N16 FL 2003r z tylu klocki nie wycieraja rowno tarcz i na tarczach widac rowki i wypuklosci wszystko jest jeszcze fabryczne 45 000 km i na gwarancji.

Zastanawiam sie czy to mozna reklamowac w serwisie, a jesli nie to co robic czy przetoczyc tarcze i wymienic klocki, czy wymienic i tarcze i klocki. Czy to pomoze, czy tez trzeba cos jeszcze dlubac np. korektorki, tloczki i co tam jeszcze jest. Doradzcie[/quote'][/i][/b]

 

Na Twoim miejscu to bym się nie zastanawiał, tylko walił do serwisu, żeby to zrobili w ramach gwarancji...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...