Gość Rachel Opublikowano 27 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2005 Witam! Mam pytanie czy ktoś z Was miał taki przypadek - sądzę że tak, ale nie wiem czy to kolektorki siły hamowania czy spowodowane to jest przez zapieczony tłoczek?? :oops: Ile kosztują ew. kolektorki, czym to może być spowodowane? Hamulce łapią na pewno przy zaciąganiu ręcznego. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kmich76 Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 Trochę nie rozumiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 Trochę nie rozumiem. A ja rozumiem. Chyba Prawdopodobnie chodzi koledze o to, że tarcza wygląda jakby klocek prawie wcale nie łapał, albo lapał bardzo małą powierzchnią. Efekt tego jest taki, że tylko niewielka część tarczy jest na bieżąco wycierana przez klocek ( czyli jest "wypolerowana" ), a większa jej część jest zardzewiała. Ja mam tak samo i już od kilku miesięcy wybieram się na przetoczenie tarcz i wymianę klocków. P.S. A ręczny nie trzyma trochę słabiej? pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 Co to jest kolektorek sily hamowania? Po dluzszym staniu pojazdu pod domem w zimna i wilgotna pogode tarcze potrafia zardzewiec przez noc. Jezeli jednak maja "zardzewialy" ciemny nalot podczas jazdy to przydaloby sie temu przyjzec blizej... przede wszystkim pojechac na rolki i sprawdzic sile hamowania tylnej osi.... idzie jesien, bedzie slisko i warto to sprawdzic zeby nie zrobic sobie albo komus kuku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Robi S. Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 Witam. Miałem podobny problem ,klocki wycierały częściowo tarcze , reszta była w rdzy,jeszcze do tego przy hamowaniu miałem dudnienie.Wymieniłem tarcze na nowe bo wszyscy odradzali przetoczenie . Założyłem tarcze Mikoda i jest ok. pozdr Robert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 Ja miałem to samo. Winne bylu korektory sily hamowania. Wywalilem je i od razu jest lepiej. Poza tym kolega Coobcio tez tak zrobil i u niego takze tarcze od razu zaczely pieknie swiecic. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EnDrIu WAWA Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 wywal je koledzy w NX GTI tez mieli ten problem usuneli i sa teraz pieknie wypolerowane tarcze:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rachel Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 Tak, tyle że nie mam ABS i w niektórych postach było napisane że może to być szczególnie w zimie problem. Ręczny nawet ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nowikg Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 Ja miałem to samo wywaliłem zaworki z korektorów i było ok do czasu aż wymieniłem tarcze i klocki na nowe. Prawidłowy rrozkład sił hamowania przód-tył to 80 do 20 , a po takim zabiegu z tyłu bylo znacznie więcej i przy szybkiej jezdzie ciężko się zatrzymać. Tył sie podnosi i blokuje, abs odłącza hamulec - wypadek murowany. Założyłeem spowrotem zaworki i wyregulowałem korektory. Niestety nie da sie bez nich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dżodżo Opublikowano 28 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2005 Ja miałem to samo wywaliłem zaworki z korektorów i było ok do czasu aż wymieniłem tarcze i klocki na nowe. Prawidłowy rrozkład sił hamowania przód-tył to 80 do 20 , a po takim zabiegu z tyłu bylo znacznie więcej i przy szybkiej jezdzie ciężko się zatrzymać. Tył sie podnosi i blokuje, abs odłącza hamulec - wypadek murowany. Założyłeem spowrotem zaworki i wyregulowałem korektory. Niestety nie da sie bez nich Tez sie nad tym zastanawialem i zobaczymy jak to u mnie bedzie w zimie. Mam ABS ale i strasznie stare klocki i tarcze, ale jak na razie na nowe jeszcze nie zmieniam i tez jestem przygotowany na to, ze w razie czego bede musial wrocic do korektorow. Tak wiec zobaczymy co przyniesie zima. POZDRAWIAM..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nowikg Opublikowano 29 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2005 co najdziwniejsze kiedy nie miałem tylnego nożnego (na rolkach wykazywał 0) działał ręczny!! pdobie jak u Rachela Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 30 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2005 co najdziwniejszekiedy nie miałem tylnego nożnego (na rolkach wykazywał 0) działał ręczny!! pdobie jak u Rachela To jakas ciekawostka... a co bylo przyczyna? Korektor? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nowikg Opublikowano 30 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2005 być może korektor był źle ustawiony, ale generalnie tak były zardzewiałe tylne tarcze że drazu je trochę przetoczyłem (wżery były dalej, tylko na srodku się przetarły) i po wyjęciu zaworków z korektora jakoś działo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Qbk Opublikowano 16 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2005 Witam.Miałem podobny problem ,klocki wycierały częściowo tarcze , reszta była w rdzy,jeszcze do tego przy hamowaniu miałem dudnienie.Wymieniłem tarcze na nowe bo wszyscy odradzali przetoczenie . Założyłem tarcze Mikoda i jest ok. pozdr Robert No to ja mam podobny problem - wczoraj przy zamianie kółek na zimowe, okazało się, że prawa tylnia tarcza jest mocno zardzewiała a klocek nie cofa się o po prostu trzyma tarczę. Jako, że i tak tarcze musze zmienić bo lewa jest pęknięta :shock: :shock: :shock: :shock: mam pytanko - czy pomoże tylko wymiana tarcz i klocków, bo to ew. sam bym zrobił, czy jednak trzeba robić coś tam więcej, żeby klocki dobrze odbijały i nie ocierały?? Aha, i jeszcze jedno - gdzie i jakie tarcze najlepiej kupić?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 16 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2005 sama wymiana tarcz i klockoow nie na wiele ci pomoze. musisz zdjac zacisk i przeczyscic tloczek bo pewnie sie zapiekl i dlatego ci nie odbija od tarczy. jezeli sam tego nie jestes w stanie zrobic. to pojedz do jakiegos warsztatu hamulce=zycie jezeli sie zdecydujesz sam to robic to po wyczyszczeniu bedziesz musial umiescic tloczek w zacisku (co nie zawsze jest latwe tak samo jak jego wyjecie hehe) i na samym koncu odpowietrzyc uklad hamulcowy - pamietaj ze w nissanach jest uklad krzyzowy, wiec odpowietrzasz je po przekatnej.. jak masz stary plyn hamulcowy to radzilbym go zmienic - nie kosztuje fortuny jak nie jezdzisz sportowo to zwykle tarcze brembo ci w zupelnosci wystarcza. kupic je mozna praktycznie wszedzie np. w intercars. mikody tez nie sa zle kupisz je w JC auto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KAFAR Opublikowano 18 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2005 Ja tez mam taki problemik, ze w mojej N16 FL 2003r z tylu klocki nie wycieraja rowno tarcz i na tarczach widac rowki i wypuklosci wszystko jest jeszcze fabryczne 45 000 km i na gwarancji. Zastanawiam sie czy to mozna reklamowac w serwisie, a jesli nie to co robic czy przetoczyc tarcze i wymienic klocki, czy wymienic i tarcze i klocki. Czy to pomoze, czy tez trzeba cos jeszcze dlubac np. korektorki, tloczki i co tam jeszcze jest. Doradzcie[/i][/b] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Qbk Opublikowano 21 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2005 sama wymiana tarcz i klockoow nie na wiele ci pomoze. musisz zdjac zacisk i przeczyscic tloczek bo pewnie sie zapiekl i dlatego ci nie odbija od tarczy. jezeli sam tego nie jestes w stanie zrobic. to pojedz do jakiegos warsztatu hamulce=zycie jezeli sie zdecydujesz sam to robic to po wyczyszczeniu bedziesz musial umiescic tloczek w zacisku (co nie zawsze jest latwe tak samo jak jego wyjecie hehe) i na samym koncu odpowietrzyc uklad hamulcowy - pamietaj ze w nissanach jest uklad krzyzowy' date=' wiec odpowietrzasz je po przekatnej.. jak masz stary plyn hamulcowy to radzilbym go zmienic - nie kosztuje fortuny jak nie jezdzisz sportowo to zwykle tarcze brembo ci w zupelnosci wystarcza. kupic je mozna praktycznie wszedzie np. w intercars. mikody tez nie sa zle kupisz je w JC auto[/quote'] He, dzięki za odpowiedź - właśnie tego się obawiałem. Ale już się umówiłem z kumplem, że mi to zrobi - zrobi to napewno lepiej ode mnie. Będą nowe tarcze (LUCASA - bo do tej firmy mam zaufanie), nowe klocki (pewnie też LUCASA) i nowy płyn hamulcowy. O układzie krzyżowym wiem - w większości samochodów tak jest Ja tez mam taki problemik' date=' ze w mojej N16 FL 2003r z tylu klocki nie wycieraja rowno tarcz i na tarczach widac rowki i wypuklosci wszystko jest jeszcze fabryczne 45 000 km i na gwarancji.Zastanawiam sie czy to mozna reklamowac w serwisie, a jesli nie to co robic czy przetoczyc tarcze i wymienic klocki, czy wymienic i tarcze i klocki. Czy to pomoze, czy tez trzeba cos jeszcze dlubac np. korektorki, tloczki i co tam jeszcze jest. Doradzcie[/quote'][/i][/b] Na Twoim miejscu to bym się nie zastanawiał, tylko walił do serwisu, żeby to zrobili w ramach gwarancji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.