Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Juke 117KM vs 190KM


Gość greendev
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Również posiadam wersję117km i różnica pomiędzy Eco a Sport jest bardzo znaczna. Najniższe spalanie jakie uzyskałem to 4,7 l na trasie 250 km jadąc cały czas w trybie Eco bez wariacji.

 

Co do chipowania Juka - google zbyt wiele nie pomaga bo głównie wspomina o Juku w dieslu lub 190 km a o 117 km praktycznie nie wspomina.

Edytowane przez skaktus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam chip tuning mapy w trysku w silnikach benzynowch właściwie jest mało efektywny+ 10-20% mocy . Są jednak wyjątki tj cyfrowe moduły co się podpina do gniazda diagnostycznego i można zwiększyć moc w Juke'u 117 km do prawie 150 koników bezboleśnie h-max ok 10-30% oczywiście przed przeglądem moduł trzeba wyjąć z gniazdka, by cpu wróciło do fabrycznych nastawów. Ja nie testowałem, ale kolega sprawdzał w trasie i na hamowni..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie taki tuning zupełnie mnie nie interesuje. Szkoda mi na to czasu, ale doceniam tych, którym ta zabawa odpowiada. Przedział modyfikacji 100 - 300 KM to także nie jest nic nadzwyczajnego. Są do dołożenia np. turbinki lepsze od fabrycznych i potem zmiana mapy wtrysku. Modyfikacje należy wykonywać w sprawdzonych, znanych firmach profesjonalnie przygotowywujących auta do wyścigów. Osobiście mi żaden tuning nie jest potrzebny, bo i tak nie wykorzystuję połowy obrotomierza.... Jednak gdybym miał wybierać pomiędzy jukeami to wybrałbym JUKE'a - R....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam chip tuning mapy w trysku w silnikach benzynowch właściwie jest mało efektywny+ 10-20% mocy . Są jednak wyjątki tj cyfrowe moduły co się podpina do gniazda diagnostycznego i można zwiększyć moc w Juke'u 117 km do prawie 150 koników bezboleśnie h-max ok 10-30% oczywiście przed przeglądem moduł trzeba wyjąć z gniazdka, by cpu wróciło do fabrycznych nastawów. Ja nie testowałem, ale kolega sprawdzał w trasie i na hamowni..

Takich przyrostów to nawet w Juku Turbo się nie uzyska chiptunigiem :D

Realnie jak dojdzie 5-6KM i tyle samo momentu to będzie już duży sukces :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepsze trochę przyrosty od rezystora da sterownik cyfrowy, przyrost procentowy mocy i h max podobny co przy analogu, ale lepsza elastyczność i większa swoboda modyfikacji sygnału sterującego pracą silnika. Potencjał jednostki 117 jest fabrycznie obniżony o 20% małym problemem jest elektroniczna blokada prędkości obrotowej na 6k ale i to da się obejść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie da większego przyrostu jak remap fabrycznego sterownika.

Na co dzień stroję nissany 370Z i temu podobne, także parę Juków Turbo się zdarzyło - fajne szybkie autka mocowo ok 240KM wychodzą...

W przypadkach tych aut by zwiększyć moc zdejmuje się paliwa gdyż fabrycznie są one przelane... Dołożenie paliwa spowodowało by spadek mocy a nie wzrost.

 

Obstawiam że w tym mułowatym wolnossaku 1.6 którego na szczęście od tego roku zastąpiono silnikiem 1,2 Turbo także jest za bogata mieszanka...

 

Ps. Sterownik Juka pozwala na otworzenie 5ciu map, którą każda mogę dowolnie zedytować a później kierowca może je zmieniać guzikami od tempomatu z kierwonicy, tak się je zmienia:

 

Co do przyrostów mocy w turbo Nismo temacik:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/90688-s%C4%85-tu-jakie%C5%9B-juke-16-turbo/

 

Większe przyrosty to już zmiana wydechu, katalizatora oraz Intercoolera.

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co to za "szczęście" ....? Zauważalnym jest lepsza "elastyczność" nowego silnika 1,2 poprzez zwiększony moment obrotowy wraz z zestrojeniem go z 6-cio biegową skrzynią biegów . Osiągów lepszych , ani przyspieszenia jak i mniejszego spalaniu nie zauważyłem przynajmniej w Nowym Qq a testowałem go 3dni przejeżdżając 500km - jest to porównywalne z Qq I generacji 1,6Pb . Natomiast żywotność oryginalnego ,bezawaryjnego silnika Japońskiego HR16DE z Francuskim 1,2 myślę ,że ich znacznie poróżni na korzyść tego pierwszego ... ale to już czas pokaże !

Edytowane przez nowy 2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie testowałem !

Sorry ...  Juke b. podoba mi się ale uważam, że nie jest dla mnie ... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remap fabrycznego sterownika (sam) niewiele nie da. Przyrost może być znikomy. Konieczne jest usunięcie el. blokady obrotów na fabrycznym sterowniku może to być problem. Aby to obejść stosuje się np. moduły modyfikujące sygnał z ECU do silnika i vice versa. Wspomniane rezystory to jedna z metod, nienajlepsza, ale już cyfrowe moduły programowalne to już jest krok dalej. Kolega stosował i h-max w 117 km zwiększył o 20%. Co do pytania o zmienne fazy rozrządu jednostki 117 km to odpowiadam, że ma. Zgadzam się, że zastąpienie jednostki wolnossącej1.6 117km słabszą jednostką 1.2 turbo to pomyłka granicząca z wyłudzeniem kosztów serwisowania turbo, którego trwałość nie ma nic wspólnego z dawnymi jednostkami obliczonymi na zupełnie inny MTBF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daruj sobie.

Ten (i jemu podobne) "czip" to jedna z wielu okazji do...wyrzucenia kasy :thumbsdown: .

Jak masz nadmiar to ja chętnie podam Ci numer swojego konta bankowego :P

  • dodaje mocy - ŁAŁŁŁŁŁ aż 15 KM  :dribble:
  • Auto osiąga większą prędkość maksymalną - faktycznie potrzebne i to bardzo  :whistle: 
  • Likwiduje tzw. turbo dziurę w autach z turbiną - w 117 brak cuda pt. Turbina
  • Układ elektryczny jest zalany żywicą epoksydową - żebyś po rozebraniu nie odkrył rezystora 
  • Bardzo łatwy montaż w klika minut za pomocą gotowych wtyczek - czyli jeden chip do wszystkiego? Toż to cudo!!!!!!!!!!!!!

 

Jeśli brakuje Ci mocy to trzeba było brać uturbionego Żuka.

Koledzy i Koleżanki - celem uniknięcia niesnasków przy zapisywaniu się w kolejkę po to cudowne panaceum na nasze silniki proponuję utworzyć "społeczny komitet kolejkowy"  :punk: 

Edytowane przez Navkol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent za to /nie tylko ten/ wpadł na inny pomysł, mianowicie aby obniżyć potencjał oferowanych jednostek o 20% el. blokadą. NISMO ma w ofercie tę samą jednostkę 1.6 R4, MR16DDT o mocy 200 KM. Ta sama jednostka pracuje w Delta Wing o mocy 300KM przy 7.4k Obr. Ale co szanowny samozwańczy "ekspet" od tuningowania lodówek i potencji oczywiście o tym nie wie, albo co gorsza udaje, że nie wie, a szkoda bo tego typu "argumentacja" drastycznie obniża poziom dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałem być złośliwy, po ptostu wolłbym usłyszeć na forum od eksperta co się da zrobić a nie czego się nie da. Aby stwierdzić że się nie da nic zrobić to ekspert nie jest konieczny. To był apel o podniesienie poziomu dyskusji a nie cokolwiek osobistego pod Twoim adresem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ja pamiętam ten post. Nie znajdziesz żadnego mojego postu, który by temu przeczył. Tyle, że dotyczył on przyrostu wygenerowanego samym remapem fabrycznego sterownika. Ja także to potwierdziłem, że to za mało. Stąd potrzeba poszukiwania modułu działającego poza ECU. Z tego co się zdążyłem zorientować to są dwie metody modyfikacji sygnałòw pierwsza prosta zmiana rezystancji (kompletna bzdura test widzieliśmy na YT) oraz programowalne moduły cyfrowe komunikujące się z ECU i nie modyfikujące sygnału z odczytu czujników i sygnału z ECU. Chętnie bym zobaczył test takiej modyfikacji z odczytami na hamowni. Bez wyśmiewania nierozpoznanych rozwiązań.

Edytowane przez Designer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Remap fabrycznego sterownika (sam) niewiele nie da. Przyrost może być znikomy. Konieczne jest usunięcie el. blokady obrotów na fabrycznym sterowniku może to być problem. Aby to obejść stosuje się np. moduły modyfikujące sygnał z ECU do silnika i vice versa. Wspomniane rezystory to jedna z metod, nienajlepsza, ale już cyfrowe moduły programowalne to już jest krok dalej. Kolega stosował i h-max w 117 km zwiększył o 20%. Co do pytania o zmienne fazy rozrządu jednostki 117 km to odpowiadam, że ma. Zgadzam się, że zastąpienie jednostki wolnossącej1.6 117km słabszą jednostką 1.2 turbo to pomyłka granicząca z wyłudzeniem kosztów serwisowania turbo, którego trwałość nie ma nic wspólnego z dawnymi jednostkami obliczonymi na zupełnie inny MTBF.

Nie jest to problemem, robiąc remap fabrycznego steronika mogę dowolnie przesówać limiter obrotów, mogę spowodować że przepustnica będzie się otwierać do końca z samego dołu a fabrycznie tak nie jest, mogę wyłączyć drugie sondy lambda np. jak ktoś chce usunąć katalizator albo wstawić sportowy zamiennik.

Ponadto w wolnossacym silniku moc się robi z map zapłonu i paliwa, a zmiennych faz nie ma co ruszać bo fabrycznie ustawione są optymalnie...

 

I nic nie trzeba drutować i oszukiwać czujników jakimiś rezystorami...

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie jest to problemem, robiąc remap fabrycznego steronika mogę dowolnie przesówać limiter obrotów, mogę spowodować że przepustnica będzie się otwierać do końca z samego dołu a fabrycznie tak nie jest, mogę wyłączyć drugie sondy lambda np. jak ktoś chce usunąć katalizator albo wstawić sportowy zamiennik.

Ponadto w wolnossacym silniku moc się robi z map zapłonu i paliwa, a zmiennych faz nie ma co ruszać bo fabrycznie ustawione są optymalnie...

 

I nic nie trzeba drutować i oszukiwać czujników jakimiś rezystorami...

 

Dzięki za odpowiedź na moje wątpliwości. Wreszcie ktoś mi odpisał na tym wątku merytorycznie. Skoryguj mnie jeśli się mylę... bo chcę się upewnić, że dobrze zrozumiałem Twoją wypowiedź.

 

Z tego co piszesz powyżej wynika, że wszystko to co robią tuning boxy robisz za pomocą remapu ECU i fizycznie nie ma żadnych technicznych przeszkód by otworzyć do końca przepustnicę i zdjąć limiter obrotów w ECU cyfrowo?  - Jeśli tak jest jak piszesz, to jest  pierwsza dobra wiadomość na którą czekałem.

 

Jeszcze mam jedno pytanie co sądzisz na temat tych tuning boxów (np. typu podobnych do tych potępieńczo odsądzanych od czci i wiary przez innego eksperta tj np. ProRacing), które zmieniają program ECU poprzez komunikację za pośrednictwem podłączenia do gniazda diagnostycznego. Czy taki TB jest w stanie zdjąć limiter obrotów analogicznie jak Twój remap ? Czy wydaje Ci się to małoprawdopodobne z Twojego doświadczenia ? Czy miałeś doczynienia z takimi modułami ? Czy dysponujesz pomiarami na hamowni z tak modyfikowanych benzynowych Jukeów 117 KM? Czy porównywałeś te wykresy z efektami swojego (tradycyjnego) remapu  ECU dla tego auta?

 

Bo jeśli tak, to bylibyśmy blisko tego co osiągnął mój kolega z innego forum podnosząc (rzekomo) bo wykresów z hamowni nie widziałem h/max o ok. 20%

 

Oczywiście nie liczę, że będziesz rekomendował rowiązanie, które jest częściowo w pewnym sensie konkurencją do tego co robisz zawodowo. Liczę na niezależną ekspercką odpowiedź na pytanie, czy jest to technicznie możliwe czy nie. Jeśli nie to także prosiłbym o wyjaśnienie powodów technicznych takiego stanu rzeczy.

 

Pytam o przyczyny i szczegóły techniczne, bo zauważyłem, że wiele firm tuningowych oferuje zmianę mapy wtrysku i zdjęcie limitera obrotów jako dwie niezależne usługi...

 

Pozdrawiam Designer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Box nie daje nic co najwyżej Check engine...

Tanie boxy to po prostu rezystorki które o stałą wartość np. zaniżają napięcie na przepływomierzu powietrza przez co wyprzedza się zapłon oraz ubożeje mieszanka.

Mieszankę kontroluje fabryczna sonda szerokopasmowa i po chwili jej skład ponownie wraca do fabrycznego zadanego przez ECU, jeżeli za bardzo się przegnie z wielkością opornika to wyskoczy CHECK i auto straci moc - nie do końca będzie się otwierać przepustnica.

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Box nie daje nic co najwyżej Check engine...

Tanie boxy to po prostu rezystorki które o stałą wartość np. zaniżają napięcie na przepływomierzu powietrza przez co wyprzedza się zapłon oraz ubożeje mieszanka.

Mieszankę kontroluje fabryczna sonda szerokopasmowa i po chwili jej skład ponownie wraca do fabrycznego zadanego przez ECU, jeżeli za bardzo się przegnie z wielkością opornika to wyskoczy CHECK i auto straci moc - nie do końca będzie się otwierać przepustnica.

 

Tak, tylko ja nie pytam o tani box z rezystorem, tylko o box ProRacing komunikujący się z ECU (i modyfikujący -podobno -  tą drogą mapę wtrysku, jak zapewnia producent urządzania) za pomocą złącza diagnostycznego bez ingerencji w sygnał do i z sond i czujników. To zupełnie inaczej działające urządzenie. Szukam kompetentnej osoby, która dysponuje rzetelnymi pomiarami z hamowni przed i po takiej modyfikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja puki co doświadczenia tylko z Turbo JUKAMI mam :)

Pochwalę się wykresem po weekendzie, bardzo fajnie wychodzą i znacząco zmniejsza się turbo dziura i wyrównuje przebieg momentu obrotowego :)

Obstawiam że z wolnossaka do uzyskania jest maks 4-5KM i tyle samo momentu obrotowego, bez ingerencji mechanicznej.


No i tak to wyszło i to na booscie mniejszym jak oferują zagraniczne firmy - moim zdaniem nie ma aż sensu z seryjnej turbiny walić więcej jak 1,1 bo tylko grzeje powietrze i nic się nie zmienia, lepiej dopieścić mapę zpałonu oraz paliwa :)

post-415-0-75517400-1412074913_thumb.gif

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja puki co doświadczenia tylko z Turbo JUKAMI mam :)

Pochwalę się wykresem po weekendzie, bardzo fajnie wychodzą i znacząco zmniejsza się turbo dziura i wyrównuje przebieg momentu obrotowego :)

Obstawiam że z wolnossaka do uzyskania jest maks 4-5KM i tyle samo momentu obrotowego, bez ingerencji mechanicznej.

No i tak to wyszło i to na booscie mniejszym jak oferują zagraniczne firmy - moim zdaniem nie ma aż sensu z seryjnej turbiny walić więcej jak 1,1 bo tylko grzeje powietrze i nic się nie zmienia, lepiej dopieścić mapę zpałonu oraz paliwa :)

Pochwalę się swoim - bez moda na razie

14.06.17 NISSAN JUKE SERIA1.pdf

Edytowane przez krzycho59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...