karol79 Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 witam . mam zamiar wymienic rozrzad w moim qq, 1.5dci. 2010 rok. prosze o porady, za wczesnie ? poczekac ? jezeli jest czas albo kiedy jest ,to co najlepiej powymieniac prewncyjnie podczas takich prac ? zaznaczam nie jestem mechanikiem ,lecz warto powymieniac co trzeba podczas gdy bedzie dojscie do owych czesci i jak bedzie u mechanika . olej sobie sam wymienia co 7000 km . ta wersja silnika jest bez dpf. kod silnika k9k . pozdrawiam i prosze o wszelkie porady . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 (edytowane) Przebieg/czas przy/po którym należy wymienić rozrząd podany jest w książce serwisowej Twojego autka. Czynności i elementy, które należy wymienić również określa producent, przy wymianie rozrządu oprócz jego samego należy wymienić również pompę wody i co oczywiste płyn chłodniczy. Z tego co pamiętam to QASHQAI 1.5 dCi rozrząd wymienia się co 160000 km lub co 72 miesiące - w zależności co nastąpi pierwsze. Przy obecnym przebiegu nie ma sensu jeszcze wymieniać rozrządu, oczywiście nie ma co czekać do ostatniej chwili - dobrze to zrobić nieco wcześniej Edytowane 11 Marca 2014 przez Fazzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechia Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Moja bestia jest z maja 2010 i podczas przeglądu serwisowego po 36 miesiącach wymieniono rozrząd podczas akcji serwisowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Akcja serwisowa to jedno a przeglądy wg książki serwisowej to drugie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Sprawdź po vin w aso, czy twój nie podlega akcji darmowej wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol79 Opublikowano 11 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 no wlasnie,jedni pisza na 110.000 tys inni inaczej , nie wiem juz czego sie trzymac , czytalem o zsuwajacych sie paskach rozrzadu, normalnie leb peka. raczej wezme wymienie i zasne w spokoju, czyli rozrzad , pompa wody, napinacze itp . a czy jakies paski sa jeszcze po drodze co by tez trzeba wymienic ? o uszczelkach walka rozrzadu nie mysle, bo ktos mi mowil ze co z tego ze wymienie z przodu a do tylniej dostep trudniejszy. te panewki tez mnie nurtuja , niby mechanik przez korek zajrzal i stwierdzil ze jest ok. kuzwa tyle aut mialem ,ale jak sie naczytalem o tych 1.5dci to szkoda stresu. a co najgorsze jak go kupywalem w salonie , czekalem dzien az wyserwisuja , efekt taki . wlali mi polsyntetyk, ze nniby leja caly czas taki ,jak mi sie obudowa urwala od siedzienia tam gdzie jest wajcha od podnoszenia, to wpierdzielili mi wkreta na wierzchu do ramy siedzienia, cale szczecie ze to byl czarny wkret .. to bylo pol roku temu ,jak byla gwarancja jeszcze.nie mieszkam w polsce , tutaj to w serwisie farmerzy pracuja . ciekawe czy wszedzie tak jest..... pozdrawiam wszystkich . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Jeśli paski są w dobrym stanie to nie musisz ich jeszcze wymieniać ale jeśli chcesz spać spokojnie i mieć jedno zmartwienie mniej to je wymień. Co do silników 1.5 dCi to niestety nie były one udane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol79 Opublikowano 11 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 widzisz problem w tym zeby do tego diacherstwa sie dostac to musze lape od silnika odkrecic , silnik podwiesic lub tez zaprzec czyms , i dopiero wtedy obudowe zdjac, ale jak juz to zrobie to mysle sobie ,wezwe mechanika i mi zaraz to powymienia , nie bedzie sensu odkrecac lapy itd zeby tylko sprawdzic. zrobie to i juz . jest oki ,psychicznie jestem juz nastawiony .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fazzi Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 to wymień je i już, bez względu na ich stan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 (edytowane) Do sprawdzenia paska masz okienko serwisowe w obudowie na zatrzaskach.Ponawiam ,sprawdź po vin , to że jest po gwarancji nie ma znaczenia.Co do wymiany ,w zależności od rocznika 120kkm lub 160kkm lub co 5 lat! w zależności co upłynie szybciaj. Edytowane 11 Marca 2014 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucka38 Opublikowano 12 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 Czy nie za dużo paniki z tym silnikiem ;-) Panewki sam wymieniłem jak przeczytałem trochę o tym w necie , ale reszta jest ok. , więcej dobrych zdań i opinii niż złych . Jeździ tych aut trochę i z tym silnikiem i z tego co wiem to przebiegi robią również spore , więc nie nakrecajmy się sami :-) Wymień kolego rozrząd , sprawdź panewki i dbaj o silnik jak o każdy inny a posłuży Ci długo . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol79 Opublikowano 12 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 tak tez zrobie . dzieki za porady i opinie. napisze za jakis czas jak mi poszlo . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.