Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Skok obrotów w końcowej fazie hamowania


stomkowiak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od dłuższego czasu irytuje mnie pewien problem w moim aucie. Otóż w końcowej fazie hamowania, np. przed światłami, następuje takie szybkie, wahnięcie obrotów. Spadają tak do ok. 300 i wskakują znów na mniej więcej 700. Dzieje się tak na benzynie i na gazie. Przy czym na gazie, amplituda tego skoku jest większa i chyba bardziej odczuwalna. Dodatkowo czuć w tym momencie jakby skrzynia coś rozłączała. Auto toczy się bez wciskania gazu, zwalnia do 5 km/h (cały czas czuć jak auto hamuje silnikiem), wtedy następuje ten skok obrotów i auto jakby zaczynało się toczyć już bez oporu silnika. Zjawisko to występuje tylko jak auto jest rozgrzane.

Wymieniłem świece, przepływomierz i przepustnica wyczyszczone i zaadaptowane. Dolot chyba szczelny. Gdzie jeszcze szukać? Dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie szukał w Pathfinderze jeśli hamuję powoli to skrzynia w końcowej fazie zasprzęgla pierwszy bieg i też jest podobny efekt. RAV4 mojej żony z automatem robi identycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Ale czy przy skrzyni CVT nie powinno odbywać się to płynnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku jest to płynne ale ewidentnie widać ze skrzynia wrzuca pierwszy bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki sq9mcs. A czy możesz mi jeszcze powiedzieć, czy u Ciebie też, towarzyszy temu taki nagły i chwilowy skok obrotów w dół?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki. A mógłby ktoś z Murano potwierdzić, że ta wskazówka tak spada nisko przy rozłączaniu TQ (ok 15 km/h).

 

Zrobiłem próbę i rozłączyłem wtyczkę od przepływomierza. Przyspieszanie było przerywane, świecił się check ale tego skoku obrotów w dół nie było. Czy to może być powód - uszkodzony przepływomierz (normalnie check się nie świeci). Czy można to jakoś sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość HARCERZ

Witam wszystkich,

 

w moim Murano występuje podobny skok obrotów. Skok z 800 na 400 i ponownie na 800 występuje przy prędkości ok 25km/h zarówno przy hamowaniu z użyciem hamulca jak i bez niego ale tylko przy rozgrzanym silniku i pod warunkiem że zwalniam z prędkości powyżej 50km/h. Samochód mam od 6-ciu miesięcy i nie zwracałem na to wcześniej uwagi, dopiero miesiąc temu zacząłem się tym interesować gdyż po wyczyszczeniu przepustnicy miałem podwyższone obroty biegu jałowego na ok 1100 i musiałem jechać do serwisu na adaptacje przepustnicy (wówczas zacząłem zauważać ten skok obrotów - z 1100 na 500 i ponownie na 1100). Po adaptacji obroty spadły do ok 700 ale skok obrotów, co prawda mniejszy ale pozostał ( z 800 na 400 i ponownie na 800), wróciłem więc do serwisu gdzie powiedziano mi że ten samochód po prostu tak już ma - nie bardzo w to wierzę i proszę aby inni użytkownicy MURANO pomogli mi i wypowiedzieli się jak to u nich wygląda podczas zatrzymywania się. Mam nadzieję że serwis się nie mylił i że wszystkie MURANO tak pracują.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...