picad Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Witam. Od miesiąca walczę z błędem komputera jak w temacie i nie mogę znaleźć usterki. Może ktoś doradzi ??? Auto 2.0 benzyna, bez gazu. Nie zauważyłem zmian w pracy silnika po zapalaniu się lampki check engine. Błąd wskazuje na sondę lambda za katalizatorem oraz ubogą mieszankę. Sonda wymieniona na nową - zamiennik Bosch. Pomiar w stacji diagnostycznej nie wykazał odstępstw w składzie mieszanki. Odczyty z VAG sondy za katalizatorem wskazują pomiary wahające się w zakresie 0 - 0.4V, a powinno 0 - 0.9V. Sonda przed katalizatorem pokazuje prawidłowo 0 - 1V. Przepływomierz też ładnie reaguje przy zmianach obrotów silnika. Czy jest jakiś sposób zdiagnozowania usterki bez wymiany w ciemno kolejnych podzespołów w aucie ? Czytałem, że wadliwe świece tęż mogą być przyczyną, ale auto nie szarpie, nie gaśnie, odpala normalnie, przyspiesza bez zadyszki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 nie napisałeś jaki kod pojawia się po wymianie sondy na Boscha, rozumiem, że błędy te same i znów dotyczą sondy nr. 2? sonda nr. 2 wg. mnie może oscylować tak jak oscyluje, ok. 0-0,5V jaka tam była sonda w oryginale? bardzo często jak dasz nawet renomowany zamiennik to nie działa jak powinna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myk6414 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgadzam się. Podobnie miałem w hondzie hrv. Po wymianie lambdy na zamiennik check engine się paliło mimo że wszystko było ok. Pomiary w serwisie robili i prywatnie Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
picad Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Po wymianie sondy nr 2 cały czas te same błędy P0139 i P1147. Dodam, że to już druga wymiana sondy w ciągu roku. Pierwsza zakupiona za ok. 100 zł na znanym serwisie aukcyjnym działała bez problemu ok rok, po czym "padła", więc postanowiłem zakupić droższą Boscha a tu taka niespodzianka. Też skłaniam się ku temu, że z tą sondą jest coś nie tak, ponieważ wymiana wymuszona była właśnie uszkodzeniem sondy a nie inna usterką silnika. W nowej sondzie musiałem sam przełożyć wtyczkę bo nie było odpowiedniej w komplecie. Przewody w niej zostały dobrze zaciśnięte i dodatkowo polutowane, więc nie powinno być problemu ze stykami. W oryginale w tym aucie jest OZA603-N8. Zastosowałem odpowiednik Bosch'a 0 258 986 617 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 w oryginale masz sondę NGK, podobnie jak świece, więc sugeruję wymianę sondy na NGK, co powinno wyeliminować problem dość drogo, ale tak kosztują sondy w oryginale, nie kupowałbym zamienników czy używek, bo sam się w innym aucie na tym przejechałem tamta za 100zł też nie była dobra skoro "padła po roku" http://www.swiece-zaplonowe.pl/product.php?id_product=12490 możesz jeszcze rozpiąć wtyczkę i spróbować spryskać oba konektory sprayem typu kontakt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
picad Opublikowano 7 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2014 Zakupiłem sondę oryginalną OZA603-N8. W USA za 250zl z przesyłką. Po wymianie na razie jest spokój. Błędy komputera wykasowane i nie pojawiają się. Tylko zastanawia mnie jedna rzecz. Wykres i zakres napięć tej sondy wygląda bardzo podobnie jak tej Bosch, która generowała błędy komputera. Widocznie charakterystyki pracy nie są identyczne i dla Boscha wymagane jest pewno przeprogramowanie komputera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacengol Opublikowano 21 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2014 Witam jestem nowy i nie wiem czy piszę ten temat w parwidłowym dziale ale trudno myślę że mi jednak ktoś pomoże rozwiać moje wątpliwości.Mam.Jestem posiadaczem sam.Nissan Qashqai silnik M9R z lutego 2009 roku z nawigacją i nie ma u mnie fizycznie wlutowanej diody led "check engine" oraz nie mam na wyświetlaczu licznika zegarka jest tylko pozioma linia.Czy ten typ samochodu tak ma czy nie bo właśnie zamówiłem przez Allegro drugi używany licznik i nie wiem czy potrzebnie to zrobiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 23 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2015 Mam to samo, mechanik najpierw wymienił przepływomierz, ale po 300 km kontrolka zaświeciła się ponownie. Teraz wymieniona została sonda lambda na Bosch'owską oraz świece (bo tak czy inaczej czas był już na zmianę - 90 tys.km), ale kontrolka nadal świeci. Czyżby trzeba było sięgnąć po oryginał, tj. NGK OZA603-N8 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.