Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Check engine P0139 i P1147


picad

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od miesiąca walczę z błędem komputera jak w temacie i nie mogę znaleźć usterki. Może ktoś doradzi ???

 

Auto 2.0 benzyna, bez gazu. Nie zauważyłem zmian w pracy silnika po zapalaniu się lampki check engine.

Błąd wskazuje na sondę lambda za katalizatorem oraz ubogą mieszankę.

 

Sonda wymieniona na nową - zamiennik Bosch.  Pomiar w stacji diagnostycznej nie wykazał odstępstw w składzie mieszanki.

 

Odczyty z VAG sondy za katalizatorem wskazują pomiary wahające się w zakresie 0 - 0.4V, a powinno 0 - 0.9V.

Sonda przed katalizatorem pokazuje prawidłowo 0 - 1V.

Przepływomierz też ładnie reaguje przy zmianach obrotów silnika.

 

Czy jest jakiś sposób zdiagnozowania usterki bez wymiany w ciemno kolejnych podzespołów w aucie ?

 

Czytałem, że wadliwe świece tęż mogą być przyczyną, ale auto nie szarpie, nie gaśnie, odpala normalnie, przyspiesza bez zadyszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie napisałeś jaki kod pojawia się po wymianie sondy na Boscha, rozumiem, że błędy te same i znów dotyczą sondy nr. 2?

 

sonda nr. 2 wg. mnie może oscylować tak jak oscyluje, ok. 0-0,5V

 

jaka tam była sonda w oryginale? bardzo często jak dasz nawet renomowany zamiennik to nie działa jak powinna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się. Podobnie miałem w hondzie hrv. Po wymianie lambdy na zamiennik check engine się paliło mimo że wszystko było ok. Pomiary w serwisie robili i prywatnie

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie sondy nr 2 cały czas te same błędy P0139 i P1147.

Dodam, że to już druga wymiana sondy w ciągu roku. Pierwsza zakupiona za ok. 100 zł na znanym serwisie aukcyjnym działała bez problemu ok rok, po czym "padła", więc postanowiłem zakupić droższą Boscha a tu taka niespodzianka.

 

Też skłaniam się ku temu, że z tą sondą jest coś nie tak, ponieważ wymiana wymuszona była  właśnie uszkodzeniem sondy a nie inna usterką silnika. W nowej sondzie musiałem sam przełożyć wtyczkę bo nie było odpowiedniej w komplecie. Przewody w niej zostały dobrze zaciśnięte i dodatkowo polutowane, więc nie powinno być problemu ze stykami.

 

W oryginale w tym aucie jest OZA603-N8.

Zastosowałem odpowiednik Bosch'a 0 258 986 617

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w oryginale masz sondę NGK, podobnie jak świece, więc sugeruję wymianę sondy na NGK, co powinno wyeliminować problem

 

dość drogo, ale tak kosztują sondy w oryginale, nie kupowałbym zamienników czy używek, bo sam się w innym aucie na tym przejechałem

 

tamta za 100zł też nie była dobra skoro "padła po roku"

 

http://www.swiece-zaplonowe.pl/product.php?id_product=12490

 

możesz jeszcze rozpiąć wtyczkę i spróbować spryskać oba konektory sprayem typu kontakt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zakupiłem sondę oryginalną OZA603-N8. W USA za 250zl z przesyłką. 

Po wymianie na razie jest spokój. Błędy komputera wykasowane i nie pojawiają się.

 

Tylko zastanawia mnie jedna rzecz. Wykres i zakres napięć tej sondy wygląda bardzo podobnie jak tej Bosch, która generowała błędy komputera.

Widocznie charakterystyki pracy nie są identyczne i dla Boscha wymagane jest pewno przeprogramowanie komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam jestem nowy i nie wiem czy piszę ten temat w parwidłowym dziale ale trudno myślę że mi jednak ktoś pomoże rozwiać moje wątpliwości.Mam.Jestem posiadaczem sam.Nissan Qashqai silnik M9R z lutego 2009 roku z nawigacją i nie ma u mnie fizycznie wlutowanej diody led "check engine" oraz nie mam na wyświetlaczu licznika zegarka jest tylko pozioma linia.Czy ten typ samochodu tak ma czy nie bo właśnie zamówiłem przez Allegro drugi używany licznik i nie wiem czy potrzebnie to zrobiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam to samo, mechanik najpierw wymienił przepływomierz, ale po 300 km kontrolka zaświeciła się ponownie.

Teraz wymieniona została sonda lambda na Bosch'owską oraz świece (bo tak czy inaczej czas był już na zmianę - 90 tys.km), ale kontrolka nadal świeci.

Czyżby trzeba było sięgnąć po oryginał, tj. NGK OZA603-N8 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...