Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Rolki napinaczy


sq9mcs
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Żadnego szumu po zgaszeniu silnika nie słyszę, więc wymienię na razie same łożyska i zobaczymy jaki będzie tego efekt.


Wygląda na to, że w końcu pozbyłem się tego irytującego świergotu-terkotania. Wymienione zostały łożyska w rolkach napinających i oba łożyska alternatora. Podobno przednie łożysko alternatora było już mocno zużyte, tylne jeszcze ok, ale wymieniony został komplet. Koło pasowe (sprzęgło) zostawiliśmy stare, bo musiałbym czekać kilka dni na tę część, ale myślę, że jeszcze trochę pociągnie, bo żadnego szumu po wyłączeniu silnika nie słychać. Po odpaleniu po 2,5 godzinnym postoju wszystko wydaję się być w porządku, ale z ostateczną oceną poczekam jeszcze do jutra, kiedy to odpalę silnik po nocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie, właśnie dziś wymieniłem sobie paski i  łozyska w rolkach napinających.  Powiem jedno nastała błoga cisza pod maską (nie licząć klanku diesla) przy odpalaniu nic nie piska, cwierka...

Gośc z hurtowni polecił mi amerykanskie łozyska (16zł sztuka) Timken 6301 2RS C3   są to łozyska w ktorych po zagrzaniu kasują się luzy, są dobrze uszczelnione.

Sama wymiana jest prosta wystarczy jakaś rurka/trzpień,bolec o srednicy srodkowej biezni łozyska i młotek co najmniej 200g.

z "małej" rolki napinajacej łozysko wypadło po 3 uderzeniach, z "dużej" rolki łozyska, pomimo tego iz są zabezpieczone wypadły po kilkudziesięciu mocniejszych uderzeniach. Prasy hydraulicznej nie potrzeba.

Nowe po zamrozeniu w zamrażalce dobrze się wbija przez stare łozysko lub nasadkę 27, uprzednio rolkę wystarczy naoliwić lub potraktować wd-40.

Ważne aby rolki połozyc na czymś twardy z otworem, mogą to być jakies stare tarcze hamulcowe. Nie kładzcie rolek np na dwóch cegłówkach mozecie skrzywić bieznie i same rolki (małą napewno)

Robota prosta, mozna spokojnie w 1.5-2h się wyrobić pod domem, nie potrzeba super warsztatu.

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wygląda na to, że wymiana (albo chociaż kontrola stanu na podstawie "odsłuchu") tych łożysk powinna zawierać się w obowiązkowych czynnościach serwisowych Pathfindera/Navary i to z całkiem dużą częstotliwością - ja wymieniłem przy 100 000 km, ale powinienem to zrobić z 20 000 km wcześniej. Przy okazji, przy zdjętych paskach, warto sprawdzić stan alternatora - czy obraca się gładko i bezszelestnie - u mnie było słychać lekki szum i okazało się, że jedno z dwóch łożysk (przednie) już się zacierało.

Co do samych łożysk - to ja kupiłem SKF 6301-2RSH/C3 w cenie 19 zł / sztukę, też mają luz C3.


Alkaspaw wymieniłeś już może akumulator i terkotanie po odpaleniu ustąpiło? Pytam, bo też znowu to mam.

Edytowane przez bravo_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeszcze nie wymieniałem terkotanie nadal jest około minuty po odpaleniu silnika zimnego i trochę krucej po każdym odpaleniu nawet te popiskiwanie słychać podczas gwałtownego przyśpieszania zauważyłem że pasek wpada w wibracje na odcinku między kołem wału a pompą wody pomaga tylko wymiana paska ale tylko na 1000km potem znowu to samo koła też sprawdzałem i nie są krzywe ani nadmiernie zużyte poprostu powoli robię się głupi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, u mnie podobnie, z tym, że może nie trwa to minutę, ale kilkanaście sekund. Też mam jeszcze fabryczny (z lutego 2007) akumulator tudor 75 Ah, który w ostatnią zimę co prawda ani razu nie padł, ale przy większych mrozach wręcz ledwo dawał radę, musiałem go podładowywać. Niby wiosną dolałem do niego ze 150 ml wody (nigdy nie była dolewana), ale pewnie następnej zimy i tak już by nie przetrwał, więc we wrześniu planuję go wymienić. Jak to nie pomoże w sprawie terktania, to następne podejrzenia padną na sprzęgło alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy to wynika z budowy układu pasków klinowych a terkotanie po odpaleniu jest dlatego że przez pare sekund nawet kilka minut po odpaleniu grzeją jeszcze świece, nie wierzyłem w to do póki elektryk nie pokazał mi że na świecach jest prąd do póki terkotanie nie ustanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wiem i tak jest w każdym dieslu wczoraj poświęciłem temu chwilę i na 90% to alternator lub sprzęgiełko dziś zamawiam nowe w tygodniu znajdę trochę czasu to wymienię i się okaże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie w kazdym dieslu, w VW świecie grzeją dopiero jak temp silnika spadnie do ok 5stC, powyzej automat odpowiedzialny za grzanie świec ich nie uruchomi. (silnik 1.9 TDI PD) W starszych dieslach tez tak było, co przyz znacznym zuzyciu silnika i spadku temp poniżej 15stC objawiało się utrudnionym odpaleniem i koniecznoscią dłuzszego kręcenia rozrusznikiem. chyba ze "wymusiliśmy" grzanie świec.

Dziwi mnie iz w nissanie tez tak nie ma, to bez sensu aby swiece grzały przy powiedzmy plus 25stC... Być moze tylko dogrzewają, a faktycznie grzeją na 100% ponizej pewnej temp.

 

Jesli coś wyraznie terkota w pathu to na 90% to cholerne koło pasowe altka, ja juz drugi raz wymieniałem. Poprzednio na szybko kupiłem zamiennik z alledrogo i padł po 3tys km. Łożyska w srodku totalnie się rozsypały. Nie kupujcie tanich zamiennikow, nie opłaca się. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alkaspaw daj znać, czy wymiana sprzęgła alternatora pomogła. Może też zacznę od wymiany tej części, choć niby po wyłączeniu silnika żadnych szumów nie słyszę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie wymieniłem ale sprawdziłem i z całą pewnością to sprzęgiełko wystarczyło tylko odłączyć przewód wzbudzający od alternatora i popiskiwanie natychmiast ustaje po podłączeniu znowu popiskuje

Wymieniłem dziś przy okazji i łożyska alternatora niestety nadal to samo jedyny podejżany jaki pozostał to koło pasowe wału lub pasek bo nie zakładałem nowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. Mnie zastanawia dlaczego po wymianie łożysk w rolkach napinaczy i obu łożysk alternatora zrobiło się cicho, ale tylko na kilkaset km.

Alkaspaw a wariantu, że to wina słabego akumulatora jednak nie bierzesz pod uwagę? 

Co do pasków, to moje mają 2 lata i 30 000 km.

Edytowane przez bravo_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem oba paski i znowu jest cisza. Po dwóch latach mniejszy pasek był lekko popękany, większy był w lepszym stanie. Chyba niezłą cenę wyhaczyłem - Contitech za 40 zł + 20 zł. Tylko niedługo się tym efektem nacieszyłem, bo przypadkiem okazało się, że mam ogromny luz na przednim lewym kole - strach było wracać do domu, więc auto zostało u mechanika, w poniedziałek wymiana piasty :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koło jakieś febest czy coś tam nie paniętam ok 190zł wymiana prosta ale ja wymieniałem i pompę oleju a to od hu.. Roboty. Pompa 800zł +uszczelki 160zł zestaw dołu silnika ale to nic miłość do tego auta jest bez cenna reszta to tylko pieniądze i czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyt puźno gasła kontrolka ciśnienia. Dodam jeszcze że koło ma tłumik drgań i to pewnie ta przyczyna popiskiwania a nie pasek bo ustało mimo starego paska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli pisząc późno? U mnie kontrolka oleju gaśnie najpóźniej wraz z kontrolką poduszek powietrznych. Jak jest ciepły to gaśnie wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie na ciepło szybko ale na zimno to kilka sekund dla mnie to cała wieczność no i rozżąd nie jest napinany w tym czasie bo słychać ,po wymianie rozżądu nie słychać kontrolka gaśnie nieco szybciej bynajmiej tak mi się wydaje nie gaśnie napewno tak szybko jak w moim hyundaiu h1

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...