Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

felgi z VW do nismo....


INC
 Share

Recommended Posts

czy da sie zalozyc jakos felgi z vw do nissana ?? i na odwrot :P bo mam w polo rodzicow swietne felgi riala z oponami bridgestone ;] a w nismo kijowe fele nissana.... i oopony 175/70 :| debica..... ktore na 2 z gazem w podlodze traca przyczepnosc...

Link to comment
Share on other sites

czy da sie zalozyc jakos felgi z vw do nissana ?? i na odwrot :P bo mam w polo rodzicow swietne felgi riala z oponami bridgestone ;] a w nismo kijowe fele nissana.... i oopony 175/70 :| debica..... ktore na 2 z gazem w podlodze traca przyczepnosc...

 

Polo 6N:

Rozstaw śrub: 4x100

Średnica otworu środkowego: 57mm

Offset: 45

 

Almera N15:

Rozstaw śrub: 4x100

Średnica otworu środkowego: 59,1mm

Offset: 40

 

Wniosek z tego taki, że felga od Polo nie podejdzie jeśli jest fabryczna bo piasta jest większa w Almerze. Chyba, że w tej chwili założona na Polówkę ma już pierścień centrujący. Wówczas jest szansa, że po znalezieniu innego, odpowieniego pierścienia, felgę uda się założyć na Almerkę. Pozstaje kwestia offsetu. Niby różnica nie jest wielka, ale jednak...

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

no w feldze w polo jest pierscieen centrujacy ;] to rial le mans.... czyli jak bym dopadl taki zeby do almy pasowal to moge probowac ?? tylko ze problem czy znajde pierscienie centrujace do felg nissanowych.... ale chyba da sie zalozyc bez nich bo kiedys w polo tak mialem... bez pierscieni, tylko trzeba bylo na srubach ustawic.

a tak poza tym to co to offset ??:P kurde no bo nie wiem :D

Link to comment
Share on other sites

Scyzor może znasz jakąś stronkę gdzie po krótce jest opisana zasada doboru co i jak z felgami oponami typu rozstaw osi i pierścienie??

 

Zielony jestem w temacie a chętnie bym się doszkolił :)

Link to comment
Share on other sites

no w feldze w polo jest pierscieen centrujacy ;] to rial le mans.... czyli jak bym dopadl taki zeby do almy pasowal to moge probowac ?? tylko ze problem czy znajde pierscienie centrujace do felg nissanowych.... ale chyba da sie zalozyc bez nich bo kiedys w polo tak mialem... bez pierscieni, tylko trzeba bylo na srubach ustawic.

a tak poza tym to co to offset ??:P kurde no bo nie wiem :D

Chyba człowieku na głowę upadłeś ;) Nigdy nie zakładaj felg, które mają otwór centralny większy niż piasta! W najlepszym wypadku konsekwencje ograniczą się do drgań kierownicy przy wyższych prędkościach, a w najgorszym pourywa Ci szpilki!

Jeśli tylko felga ma otwór większy niż 59,1mm to odpowiedni pierścień z aluminium dorobi Ci pierwszy z brzegu tokarz za grosze.

A jeśli chodzi o offset to proponuję zajrzeć tutaj:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ighlight=offset

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

Scyzor może znasz jakąś stronkę gdzie po krótce jest opisana zasada doboru co i jak z felgami oponami typu rozstaw osi i pierścienie??

 

Zielony jestem w temacie a chętnie bym się doszkolił :)

 

Nie znam takiej uniwersalnej stronki, ale pytaj o co chcesz, może będę umiał Ci podpowiedzieć ;)

 

pzd

 

P.S. Jeśli chcesz poszperać w rozstawach śrub, średnicach otworów i offsetach to tu jest fajny adres: http://www.baloon.pl/wheels/steelWheels.aspx

Link to comment
Share on other sites

głównie to kwestia jakie zadanie pełnią pierścienie i gdzie się je montuje

 

i 2 sprawa to

 

Offset:

odsadzenie jest odległością pomęidzy płaszczyzną symetrii felgi, a płaszczyzną powierzchni montażowej

 

moze tak jak chlopu na miedzy bo tak do końca nie rozumiem

 

nie moja branża ;)

Link to comment
Share on other sites

głównie to kwestia jakie zadanie pełnią pierścienie i gdzie się je montuje

Pozwolę sobie zacytować swoją własną wypowiedź:

Offset:

odsadzenie jest odległością pomęidzy płaszczyzną symetrii felgi, a płaszczyzną powierzchni montażowej

 

moze tak jak chlopu na miedzy bo tak do końca nie rozumiem

 

nie moja branża ;)

A zajrzałeś pod adres, który podałem przed chwilą koledze?

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ighlight=offset

Jest tam fajny rysunek poglądowy, który unaoczni Ci pojęcie offsetu ;)

Upraszczając offset decyduje o tym czy felga będzie bardziej wystawać z nadkola czy się w nim chować.

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

no to nie kombinuje z przekladkami tylko musze opylic te gowniane nissanowe felgi :/ tylko kto to kupi.... 13" bleh... poprzedni wlasciciel jezdzil jak maluchem ;] do 120km/h to mu wystarczalo...

Link to comment
Share on other sites

Chyba człowieku na głowę upadłeś ;) Nigdy nie zakładaj felg, które mają otwór centralny większy niż piasta! W najlepszym wypadku konsekwencje ograniczą się do drgań kierownicy przy wyższych prędkościach, a w najgorszym pourywa Ci szpilki!

 

 

pzd

 

Nie rozumiem dlaczego miało by komuś szpilki pourywać - otwór centrujący nie daje żadnego oparcia w ruchu obrotowym koła !!! Panowie, troche fizyki !!! Felga przylega do piasty powierzchnią, która przy dokręceniu śrób gwarantuje rozłożenie siły obrotu koła i niedopuszcza do przenoszenia całej siły obrotu tylko na szpilki!!! Nie ma to żadnego związQ z otworem centrującym!!!

 

Otwór centrujący jak sama nazwa wskazuje ma centrować felgę względem piasty(w celu wyeliminowania bicia na kierownicy), ale nie jest konieczny w przypadQ kiedy mamy odpowiednie śróby do odpowiednich otworów w feldze, które same wystarczjąco "ustawią" felgi przy umiejętnym dokręcaniu.

 

Ja u siebie powywalałem pierścienie centrujące specjalnie żeby zrobić testy czy będą biły koła - przy 200 km/h nie było nawet najmniejszego bicia, podsawa to proste, dobrze wyważone felgi i ognia :wink:

 

 

POZDRO 8)

Link to comment
Share on other sites

Guest Scyzor
Nie rozumiem dlaczego miało by komuś szpilki pourywać - otwór centrujący nie daje żadnego oparcia w ruchu obrotowym koła !!!

Choćby dlatego, że znam jeden taki przypadek. Nie wnikam w to czy koła były dobrze wyważone i dobrze przykręcone, bo różnie z tym bywa, ale uważasz, że warto ryzykować kosztem 40zł za komplet pierścieni?

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejka_sz

Na srubach lub nakretkach sa stozki... one ustawiaja kolo w osi piasty... miedzy felga a piasta zawsze jst luz centrujacy... latwo to sprawdzic - wystarczy zalozyc nieprzykrecone kolo na piaste i bedzie wczuwalny luz gora dol lub na boki. Nie bedzie on wielki (ok.1mm) na oryginalnej feli. Zakladaj te fele od polo i bedzie git.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...