INC Opublikowano 29 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2005 czy da sie zalozyc jakos felgi z vw do nissana ?? i na odwrot bo mam w polo rodzicow swietne felgi riala z oponami bridgestone ;] a w nismo kijowe fele nissana.... i oopony 175/70 debica..... ktore na 2 z gazem w podlodze traca przyczepnosc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 29 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2005 czy da sie zalozyc jakos felgi z vw do nissana ?? i na odwrot bo mam w polo rodzicow swietne felgi riala z oponami bridgestone ;] a w nismo kijowe fele nissana.... i oopony 175/70 debica..... ktore na 2 z gazem w podlodze traca przyczepnosc... Polo 6N: Rozstaw śrub: 4x100 Średnica otworu środkowego: 57mm Offset: 45 Almera N15: Rozstaw śrub: 4x100 Średnica otworu środkowego: 59,1mm Offset: 40 Wniosek z tego taki, że felga od Polo nie podejdzie jeśli jest fabryczna bo piasta jest większa w Almerze. Chyba, że w tej chwili założona na Polówkę ma już pierścień centrujący. Wówczas jest szansa, że po znalezieniu innego, odpowieniego pierścienia, felgę uda się założyć na Almerkę. Pozstaje kwestia offsetu. Niby różnica nie jest wielka, ale jednak... pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 29 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2005 no w feldze w polo jest pierscieen centrujacy ;] to rial le mans.... czyli jak bym dopadl taki zeby do almy pasowal to moge probowac ?? tylko ze problem czy znajde pierscienie centrujace do felg nissanowych.... ale chyba da sie zalozyc bez nich bo kiedys w polo tak mialem... bez pierscieni, tylko trzeba bylo na srubach ustawic. a tak poza tym to co to offset ?? kurde no bo nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adig Opublikowano 29 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2005 Scyzor może znasz jakąś stronkę gdzie po krótce jest opisana zasada doboru co i jak z felgami oponami typu rozstaw osi i pierścienie?? Zielony jestem w temacie a chętnie bym się doszkolił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 29 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2005 no w feldze w polo jest pierscieen centrujacy ;] to rial le mans.... czyli jak bym dopadl taki zeby do almy pasowal to moge probowac ?? tylko ze problem czy znajde pierscienie centrujace do felg nissanowych.... ale chyba da sie zalozyc bez nich bo kiedys w polo tak mialem... bez pierscieni, tylko trzeba bylo na srubach ustawic.a tak poza tym to co to offset ?? kurde no bo nie wiem Chyba człowieku na głowę upadłeś Nigdy nie zakładaj felg, które mają otwór centralny większy niż piasta! W najlepszym wypadku konsekwencje ograniczą się do drgań kierownicy przy wyższych prędkościach, a w najgorszym pourywa Ci szpilki! Jeśli tylko felga ma otwór większy niż 59,1mm to odpowiedni pierścień z aluminium dorobi Ci pierwszy z brzegu tokarz za grosze. A jeśli chodzi o offset to proponuję zajrzeć tutaj: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ighlight=offset pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 29 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2005 Scyzor może znasz jakąś stronkę gdzie po krótce jest opisana zasada doboru co i jak z felgami oponami typu rozstaw osi i pierścienie?? Zielony jestem w temacie a chętnie bym się doszkolił Nie znam takiej uniwersalnej stronki, ale pytaj o co chcesz, może będę umiał Ci podpowiedzieć pzd P.S. Jeśli chcesz poszperać w rozstawach śrub, średnicach otworów i offsetach to tu jest fajny adres: http://www.baloon.pl/wheels/steelWheels.aspx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adig Opublikowano 29 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2005 głównie to kwestia jakie zadanie pełnią pierścienie i gdzie się je montuje i 2 sprawa to Offset: odsadzenie jest odległością pomęidzy płaszczyzną symetrii felgi, a płaszczyzną powierzchni montażowej moze tak jak chlopu na miedzy bo tak do końca nie rozumiem nie moja branża Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 29 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2005 głównie to kwestia jakie zadanie pełnią pierścienie i gdzie się je montuje Pozwolę sobie zacytować swoją własną wypowiedź: Offset:odsadzenie jest odległością pomęidzy płaszczyzną symetrii felgi, a płaszczyzną powierzchni montażowej moze tak jak chlopu na miedzy bo tak do końca nie rozumiem nie moja branża A zajrzałeś pod adres, który podałem przed chwilą koledze? http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ighlight=offset Jest tam fajny rysunek poglądowy, który unaoczni Ci pojęcie offsetu Upraszczając offset decyduje o tym czy felga będzie bardziej wystawać z nadkola czy się w nim chować. pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 29 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2005 no to nie kombinuje z przekladkami tylko musze opylic te gowniane nissanowe felgi :/ tylko kto to kupi.... 13" bleh... poprzedni wlasciciel jezdzil jak maluchem ;] do 120km/h to mu wystarczalo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Q Opublikowano 7 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2005 Chyba człowieku na głowę upadłeś Nigdy nie zakładaj felg, które mają otwór centralny większy niż piasta! W najlepszym wypadku konsekwencje ograniczą się do drgań kierownicy przy wyższych prędkościach, a w najgorszym pourywa Ci szpilki! pzd Nie rozumiem dlaczego miało by komuś szpilki pourywać - otwór centrujący nie daje żadnego oparcia w ruchu obrotowym koła !!! Panowie, troche fizyki !!! Felga przylega do piasty powierzchnią, która przy dokręceniu śrób gwarantuje rozłożenie siły obrotu koła i niedopuszcza do przenoszenia całej siły obrotu tylko na szpilki!!! Nie ma to żadnego związQ z otworem centrującym!!! Otwór centrujący jak sama nazwa wskazuje ma centrować felgę względem piasty(w celu wyeliminowania bicia na kierownicy), ale nie jest konieczny w przypadQ kiedy mamy odpowiednie śróby do odpowiednich otworów w feldze, które same wystarczjąco "ustawią" felgi przy umiejętnym dokręcaniu. Ja u siebie powywalałem pierścienie centrujące specjalnie żeby zrobić testy czy będą biły koła - przy 200 km/h nie było nawet najmniejszego bicia, podsawa to proste, dobrze wyważone felgi i ognia :wink: POZDRO 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 7 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2005 Nie rozumiem dlaczego miało by komuś szpilki pourywać - otwór centrujący nie daje żadnego oparcia w ruchu obrotowym koła !!! Choćby dlatego, że znam jeden taki przypadek. Nie wnikam w to czy koła były dobrze wyważone i dobrze przykręcone, bo różnie z tym bywa, ale uważasz, że warto ryzykować kosztem 40zł za komplet pierścieni? pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 7 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2005 Na srubach lub nakretkach sa stozki... one ustawiaja kolo w osi piasty... miedzy felga a piasta zawsze jst luz centrujacy... latwo to sprawdzic - wystarczy zalozyc nieprzykrecone kolo na piaste i bedzie wczuwalny luz gora dol lub na boki. Nie bedzie on wielki (ok.1mm) na oryginalnej feli. Zakladaj te fele od polo i bedzie git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.