Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pathfinder na długą podróż z przyczepą


mppole
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie,

Wybieram sie w długą podróż z rodziną z dużą przyczepą kempingową. Czy polecacie patha? Co się zwykle psuje w 10-letnim aucie z przebiegiem 200 tys. z automatyczna skrzynią, bo mam budżet na takie auto? Miżna na nim polegać?

Bardzo proszę użytkowników patha o opinię.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chętnie sprzedam swojego  1 wł od nowości

 

Świetnie, podeślij proszę szczegóły.

 

Jednak Twój post w żaden sposób nie daje odpowiedzi na moje pytania ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do holowania przyczepy nie kupowałbym samochodu w automacie.

 

A dlaczego? Bo ja się jeszcze nie znam, ale słyszę różne opinie i porady.

Za przemawia oczywiscie wygda. Ale rowniez latwosc np. niepalenie sprzegla przy ruszaniu pod gore itd.

Jakie sa przeciw? Bardzo jestem ciekaw Twojej opinii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat 200tys przebiegu plus przyczepa no chyba nie jest dobry zestaw... może być w super mega stanie ale i tak kolego automat jak każda rzecz się poprostu zużywa. Ale z 2 strony na to patrząc nie ma już auta niezniszczalnego tak jak stare mercedesy albo audi 80.... kupisz mitasubiszi pajero i też wtopisz bo najprawdopodobniej padnie ci pompa za 17klocków...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w automacie rzeczywiście holując ciężką przyczepę nie spalisz sprzęgła , ale skrzynia tego może nie wytrzymać, szczególnie w górach. Jedynym wyjściem jest używanie ręcznego przerzucania biegów . Automat będzie Ci przerzucał biegi w góre i nie ma hamowania silnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam path moim  zdaniem jak najbardziej nadaje się do ciągnienia przyczep- masa przyczepy z hamulcem najazdowym to max 3000kg (jak dobrze pamiętam) Więc dosyć sporo moze uciągnąć.

Skrzynia automat- nigdy z taką nie jezdziłem, mogą być problemy z ruszaniem pod ostrą górkę. Plus taki iz automat nie zjezdza w dół. Ale tez nie mozna hamować silnikiem.

 

Skrzynia manual- nie ma sie co bać spalenia sprzęgła, jeśli juz gdzies będzie potrzeba duzej siły aby wytargać przyczepę mozna zawsze załączyć reduktor i wio do przodu.. Koszt wymiany sprzęgła jest chyba znacznie mniejszy od potencjalnej naprawy automatu ktore byle kto juz nie zrobi....

 

masa własna patha (2,2t) jest plusem przy ciągnieniu czegokolwiek, pzdr. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do przyczepy tylko manual ja navarą ciągam je bez przerwy i sprzęgło mi nie padło a z właszcza że masa mojej doposażonej navary to prawie 3t spalanie 12-14l z przyczepą 1.8t czego nie osiągniesz automatem z takim obciążeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do przyczepy tylko manual ja navarą ciągam je bez przerwy i sprzęgło mi nie padło a z właszcza że masa mojej doposażonej navary to prawie 3t spalanie 12-14l z przyczepą 1.8t czego nie osiągniesz automatem z takim obciążeniem

to w co ty ją doposażyłeś że waży tone więcej ?

Sam path moim  zdaniem jak najbardziej nadaje się do ciągnienia przyczep- masa przyczepy z hamulcem najazdowym to max 3000kg (jak dobrze pamiętam) Więc dosyć sporo moze uciągnąć.

Skrzynia automat- nigdy z taką nie jezdziłem, mogą być problemy z ruszaniem pod ostrą górkę. Plus taki iz automat nie zjezdza w dół. Ale tez nie mozna hamować silnikiem.

 

Skrzynia manual- nie ma sie co bać spalenia sprzęgła, jeśli juz gdzies będzie potrzeba duzej siły aby wytargać przyczepę mozna zawsze załączyć reduktor i wio do przodu.. Koszt wymiany sprzęgła jest chyba znacznie mniejszy od potencjalnej naprawy automatu ktore byle kto juz nie zrobi....

 

masa własna patha (2,2t) jest plusem przy ciągnieniu czegokolwiek, pzdr. 

jeżdziłeś kiedyś patem w automacie? można hamować silnikiem  kolego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam duże doświadczenie w temacie ponieważ dokładnie takim samochodem jak pytasz ciągnąłem przyczepę o DMC 1800 (w środku załoga to 2+3). W momencie sprzedaży samochód miał 190.000 km. Poniżej pkty:

1. samochód idealny do takiego zadania

2. utrzymanie prędkości 100 km/h nie stanowi problemu

3. w korkach nie ma zmartwienia o spalenie sprzęgła + automat ładnie hamuje jak zjeżdżasz w dół

4. z automatem spokojnie manewrujesz w wąskich miejscach (skrzynia to półsprzęgło i masakra na koniec)

4. spalanie jest różne, ale w ostrych podjazdach potrafiło sięgnąć 17l/100km

5. wiele razy na kempingach wyciągałem ludziom przyczepy, ponieważ ich samochody nie były w stanie podołać temu zadaniu (ostatnio Niemcowi, który piłował swoje auto i koła stojąc z budką w miejscu)

 

Stan samochodu jest oczywiście bardzo ważny. Ja ze swojego poprzedniego byłem tak zadowolony, że aktualnie "upalam" nowego (silnik V6 dci też w automacie; różnica jest taka, że ten chce wyrwać dyszel z przyczepy...)

 

Jak chcesz wiedzieć coś więcej do pisz na PW. Podam Ci mój nr tel i możemy porozmawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz tylko kategorie B - zapomnij o tym samochodzie. Pathem możesz legalnie mieć max na haku 600kg. Jak zestaw przekroczy 3500kg płacisz ViaToll oraz musisz mieć prawko B + Cośtam.

I nie zgadzam się ze automaty nie nadają się do przyczepy, są przecież nadbiegi do holowania ciężkich przyczep.

Edytowane przez borzobohaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i są przygotowane do ciągania przyczep ale na dłuższą metę lepszy manual jeden element miej do unieruchomienia auta na drodze zwłaszcza w aucie urzywam ,nigdy nie wiadomo jak go ktoś traktował wcześniej może nie urzywał nadbiegu do cholowania przyczepy bo chciał szybciej pojechać.

Co do masy to waga podana w danych fabrycznych dotyczy wersji podstawowej najbogatsza potrafi ważyć nawet i 200kg więcej sama zabudowa waży ponad 100kg że nie powiem o wyciągarkach osłonach wzmocnionym zawieszeniu pożądnej belce z mocowaniem wyciągarki schowanej pod zdeżakiem 125kg itd.............i kończąc na dodatkowych wygłuszeniach podłogi dachu drzwi po to aby audio miało krystaliczny dźwięk , waga w cynkowni w Wyszkowie nie chce pokazać inaczej niż 2963kg

Ale mnie to nie martwi bo via tola i tak mam tak jak wszystkie kategorie prawka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...