mppole Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2014 witajcie, Wybieram sie w długą podróż z rodziną z dużą przyczepą kempingową. Czy polecacie patha? Co się zwykle psuje w 10-letnim aucie z przebiegiem 200 tys. z automatyczna skrzynią, bo mam budżet na takie auto? Miżna na nim polegać? Bardzo proszę użytkowników patha o opinię. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateuszz Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 chętnie sprzedam swojego 1 wł od nowości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mppole Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 chętnie sprzedam swojego 1 wł od nowości Świetnie, podeślij proszę szczegóły. Jednak Twój post w żaden sposób nie daje odpowiedzi na moje pytania ;( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Do holowania przyczepy nie kupowałbym samochodu w automacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mppole Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Do holowania przyczepy nie kupowałbym samochodu w automacie. A dlaczego? Bo ja się jeszcze nie znam, ale słyszę różne opinie i porady. Za przemawia oczywiscie wygda. Ale rowniez latwosc np. niepalenie sprzegla przy ruszaniu pod gore itd. Jakie sa przeciw? Bardzo jestem ciekaw Twojej opinii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACK17 Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Automat 200tys przebiegu plus przyczepa no chyba nie jest dobry zestaw... może być w super mega stanie ale i tak kolego automat jak każda rzecz się poprostu zużywa. Ale z 2 strony na to patrząc nie ma już auta niezniszczalnego tak jak stare mercedesy albo audi 80.... kupisz mitasubiszi pajero i też wtopisz bo najprawdopodobniej padnie ci pompa za 17klocków... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2014 w automacie rzeczywiście holując ciężką przyczepę nie spalisz sprzęgła , ale skrzynia tego może nie wytrzymać, szczególnie w górach. Jedynym wyjściem jest używanie ręcznego przerzucania biegów . Automat będzie Ci przerzucał biegi w góre i nie ma hamowania silnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Sam path moim zdaniem jak najbardziej nadaje się do ciągnienia przyczep- masa przyczepy z hamulcem najazdowym to max 3000kg (jak dobrze pamiętam) Więc dosyć sporo moze uciągnąć. Skrzynia automat- nigdy z taką nie jezdziłem, mogą być problemy z ruszaniem pod ostrą górkę. Plus taki iz automat nie zjezdza w dół. Ale tez nie mozna hamować silnikiem. Skrzynia manual- nie ma sie co bać spalenia sprzęgła, jeśli juz gdzies będzie potrzeba duzej siły aby wytargać przyczepę mozna zawsze załączyć reduktor i wio do przodu.. Koszt wymiany sprzęgła jest chyba znacznie mniejszy od potencjalnej naprawy automatu ktore byle kto juz nie zrobi.... masa własna patha (2,2t) jest plusem przy ciągnieniu czegokolwiek, pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Do przyczepy tylko manual ja navarą ciągam je bez przerwy i sprzęgło mi nie padło a z właszcza że masa mojej doposażonej navary to prawie 3t spalanie 12-14l z przyczepą 1.8t czego nie osiągniesz automatem z takim obciążeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateuszz Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Do przyczepy tylko manual ja navarą ciągam je bez przerwy i sprzęgło mi nie padło a z właszcza że masa mojej doposażonej navary to prawie 3t spalanie 12-14l z przyczepą 1.8t czego nie osiągniesz automatem z takim obciążeniem to w co ty ją doposażyłeś że waży tone więcej ? Sam path moim zdaniem jak najbardziej nadaje się do ciągnienia przyczep- masa przyczepy z hamulcem najazdowym to max 3000kg (jak dobrze pamiętam) Więc dosyć sporo moze uciągnąć. Skrzynia automat- nigdy z taką nie jezdziłem, mogą być problemy z ruszaniem pod ostrą górkę. Plus taki iz automat nie zjezdza w dół. Ale tez nie mozna hamować silnikiem. Skrzynia manual- nie ma sie co bać spalenia sprzęgła, jeśli juz gdzies będzie potrzeba duzej siły aby wytargać przyczepę mozna zawsze załączyć reduktor i wio do przodu.. Koszt wymiany sprzęgła jest chyba znacznie mniejszy od potencjalnej naprawy automatu ktore byle kto juz nie zrobi.... masa własna patha (2,2t) jest plusem przy ciągnieniu czegokolwiek, pzdr. jeżdziłeś kiedyś patem w automacie? można hamować silnikiem kolego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barwol Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Mam duże doświadczenie w temacie ponieważ dokładnie takim samochodem jak pytasz ciągnąłem przyczepę o DMC 1800 (w środku załoga to 2+3). W momencie sprzedaży samochód miał 190.000 km. Poniżej pkty: 1. samochód idealny do takiego zadania 2. utrzymanie prędkości 100 km/h nie stanowi problemu 3. w korkach nie ma zmartwienia o spalenie sprzęgła + automat ładnie hamuje jak zjeżdżasz w dół 4. z automatem spokojnie manewrujesz w wąskich miejscach (skrzynia to półsprzęgło i masakra na koniec) 4. spalanie jest różne, ale w ostrych podjazdach potrafiło sięgnąć 17l/100km 5. wiele razy na kempingach wyciągałem ludziom przyczepy, ponieważ ich samochody nie były w stanie podołać temu zadaniu (ostatnio Niemcowi, który piłował swoje auto i koła stojąc z budką w miejscu) Stan samochodu jest oczywiście bardzo ważny. Ja ze swojego poprzedniego byłem tak zadowolony, że aktualnie "upalam" nowego (silnik V6 dci też w automacie; różnica jest taka, że ten chce wyrwać dyszel z przyczepy...) Jak chcesz wiedzieć coś więcej do pisz na PW. Podam Ci mój nr tel i możemy porozmawiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borzobohaty Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 (edytowane) Jeżeli masz tylko kategorie B - zapomnij o tym samochodzie. Pathem możesz legalnie mieć max na haku 600kg. Jak zestaw przekroczy 3500kg płacisz ViaToll oraz musisz mieć prawko B + Cośtam. I nie zgadzam się ze automaty nie nadają się do przyczepy, są przecież nadbiegi do holowania ciężkich przyczep. Edytowane 19 Kwietnia 2014 przez borzobohaty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Może i są przygotowane do ciągania przyczep ale na dłuższą metę lepszy manual jeden element miej do unieruchomienia auta na drodze zwłaszcza w aucie urzywam ,nigdy nie wiadomo jak go ktoś traktował wcześniej może nie urzywał nadbiegu do cholowania przyczepy bo chciał szybciej pojechać. Co do masy to waga podana w danych fabrycznych dotyczy wersji podstawowej najbogatsza potrafi ważyć nawet i 200kg więcej sama zabudowa waży ponad 100kg że nie powiem o wyciągarkach osłonach wzmocnionym zawieszeniu pożądnej belce z mocowaniem wyciągarki schowanej pod zdeżakiem 125kg itd.............i kończąc na dodatkowych wygłuszeniach podłogi dachu drzwi po to aby audio miało krystaliczny dźwięk , waga w cynkowni w Wyszkowie nie chce pokazać inaczej niż 2963kg Ale mnie to nie martwi bo via tola i tak mam tak jak wszystkie kategorie prawka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.