Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

370Z zapadł się pedał sprzegła :(


kakadupoznan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

możliwe że jest luz na dwumasie      choć z 2 strony niestety te skrzynie tak chodzą 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zamówię zestaw zewnętrzny:

https://www.z1motorsports.com/z1-products/z1-motorsports/z1-clutch-concentric-slave-cylinder-csc-elimination-kit-p-7340.html

Normalny zamach do tego plus nowy zestaw sprzęgła i docisk. Te zgrzytające niskie biegi irytują na max, mimo że wysprzeglik suchy, to syf jaki miałem w postaci gumki z cylinderka pompki sprzęgła który znajdował się w zbiorniczku, zapewne zaraz rozpierdzieli wysprzęglik, a co najlepsze, wg fora amerykanskiego 370z, u niektorych seryjne centralne wysprzęgliki padału już po 300 milach.


Ok, może sprecyzuje wszystko!

-Pompka sprzęgła w której wymieniałem gumkę na cylinderku jest na pewno nie seryjna. Wygląda na wzmocnioną. Tak więc w stanach ktoś już o to zadbał. Jest sucha, pracuje z oporem (delikatny luz ma od góry) - pracuje tak:



Wysprzęglik centralny, suchy, pracuje tak:



- Przewód w stalowym oplocie, wzmocniony, wszystko suche. Płyn świeży DOT3. Układ odpowietrzony standardowo przy pomocy wciskania sprzęgła (bez używania pompek ciśnieniowych)
Nowy olej Millers 75w80 (choć słyszałem że lepiej wlać 75w90)

W czym jest problem. Biegi 1-2-3, przy niskich obrotach silnika, wchodzą ciężej, nie czuć zgrzytania podczas wbijania, po prostu czuje opór. Problem znika przy wyższych obrotach, jak po męsku chwycę lewarek i zmienie bieg przy chociażby juz 4500rpm to wchodzą należycie. Redukcja biegów też bez problemów, choć przy niższych obrotach redukcja z 3 na 2 czasami też jest z oporem , bez zgrzytu.

Bywa tak, że na postoju z włączonym silnikiem, bieg 1 wejdzie do połowy. Po wbiciu dwójki przy niższych obrotach słychać może nie zgrzyt ale dźwięk przetarcia (dopiero równo po wbiciu biegu, nie podczas!).

Czy wina leży w oleju? czy wysprzęglik nie pracuje w pełnym zakresie? (choć wydaje mi się że pracuje bardzo dobrze). Sprzęgło chwyta mocno, wysoko na pedale, nie ślizga się.

Czy to synchronizatory? jednak synchronizatory z doświadczenia wiem, że odzywają się przy wyższych obrotach, a tu jest wręcz przeciwnie, synchro zgrzyta, a ja zgrzytów nie mam, zwykły opór.

Czy tarcz się klei? dwumasa może lub docisk nie tak? Zestaw jest seryjny, z tego co widziałem od dołu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Chyba bede musial pomyslec o wymianie sprzegla jednak, lubi czasem sie slizgnac i zasmierdziec po zmianie biegu 2 i 3 powyzej 7k rpm. Poza tym sporadycznym slizganiem raczej innych niepokojacych objawow brak, oplaca sie bawic w regeneracje? 

https://www.ebay.com/itm/OEM-CLUTCH-PRO-KIT-FOR-2007-2016-NISSAN-350Z-370Z-INFINITI-G35-G37-VQ35HR-VQ37HR/122055355510?fits=Model%3A370Z&hash=item1c6b10ec76:g:lJkAAOSwSv1XkluC&vxp=mtr

Czemu to takie tanie ? Warto sie pchac w cos takiego? Czy lepiej:

http://www.topendpower.pl/p/pl/act-nz2-hdss-370z/zestaw+sprz%C4%99g%C5%82a+act+heavy+duty+street+-+nissan+350z++370z+06-10.html .

Auto z seryjna moca i raczej takie pozostanie

 

Kiedys gdzies widzialem tez haslo, ze lepiej zalozyc sprzeglo od 350z DE do 370z bo bardziej trwale? 

Edytowane przez Viggen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie w HR (sprzęgło to samo co 370z) założyłem właśnie tarcze z DE, jest bodajże o 10 mm większa. Wszystko pasuje PNP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

I właśnie dziś został w podłodze pedał sprzęgła, wyciekł płyn ale w zbiorniczka jakoś niespecjalnie ubyło. Z wyłączonym silnikiem wchodzą biegi. Wysprzeglik w skrzyni w HR - będzie miał mechanik robote , ll weekendzie werdykt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz, jeśli nie chcesz czekać.

Ja już u nich 3 takie kupiłem. Jak to mówią do trzech razy sztuka, jak mi następny padnie to ściągam coś takiego: https://www.torqen.uk/nissan/350z/powertrain/ancillaries/5555-350z-hr-zspeed-cmak-clutch-movement-alteration-kit-csc-delete-zsp-cmak.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, za późno, przyszedł ten oemowski wczoraj, jutro ZETKA będzie hulać;)

zdążyłeś mieć trzy Zetki czy w jednej 3 razy wymieniałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, wysprzęglik,  zobaczymy na ile wystarczy nowy, teraz cieszę się że znów bryka bryka;) a przewód też wymieniłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...