Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Rosnące obroty przy zmianie biegów


doronio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od niedawna jestem w posiadaniu mojego drugiego QQ. Pierwszego miałem normalnego Przed FC, teraz mam +2 po FC, obydwa z tym samym silnikiem.

Mam pytanie co może być nie tak-

Przy zmianie szybkim biegów z 1 na 2 i z 2 na 3 po wcisnięciu sprzęgła rosną mi obroty o ok 200-500obrt/min po czym dopiero spadają, jest to strzasznie denerwujące, czuję się jak na nauce jazdy... miałęm swojego poprzedniego i tak nie było...

Im mam wyższe obroty przy zmianie biegów, tym bardziej "skacze"

Co może być przyczyną??

Ps. nadmienie, że mam sprzęgło nowe wraz z dwumasem i wysprzęglikiem, ale przed wymianą było tak samo.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może kwestia czasu reakcji przepustnicy? Pamiętaj, że teraz to elektronika tym zawiaduje. Jak zdejmiesz obciążenie z silnika wciskając sprzęgło, a nie było to dobrze zsynchronizowane z puszczeniem gazu, to efekt więcej niż pewny. Miewam tak samo, przyzwyczaiłem się. Czasami się pośmiewisko, że komputer zam robi międzygaz na wypadek redukcji biegu :-)

 

Wytaptalkowane na notatniku

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się zastanawiam czy ma to zjawisko związek z dłuższym odłączeniem aku ?

Później komp się nauczy?

Miałem podobne spostrzeżenia po zakupie Qq , ale winiłem za te obroty moją nieumiejętność synchronizacji gazu ze sprzęgłem ,bo przesiadałem się na zmianę z innego auta .

Teraz zauważyłem że w żony Qq trzeba odrobinę wcześniej zdjąć nogę z gazu zanim wciśnie się sprzęgło .

O przyzwyczajeniu migacze wycieraczki pisał nie będę  :thumbsdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Od niedawna jestem w posiadaniu mojego drugiego QQ. Pierwszego miałem normalnego Przed FC, teraz mam +2 po FC, obydwa z tym samym silnikiem.

Mam pytanie co może być nie tak-

Przy zmianie szybkim biegów z 1 na 2 i z 2 na 3 po wcisnięciu sprzęgła rosną mi obroty o ok 200-500obrt/min po czym dopiero spadają, jest to strzasznie denerwujące, czuję się jak na nauce jazdy... miałęm swojego poprzedniego i tak nie było...

Im mam wyższe obroty przy zmianie biegów, tym bardziej "skacze"

Co może być przyczyną??

Ps. nadmienie, że mam sprzęgło nowe wraz z dwumasem i wysprzęglikiem, ale przed wymianą było tak samo.

 

Pozdrawiam

Cześć,

mam podobny efekt od nowości. Ospuszczenie gazu np przy zmianie biegu powuduje delikatne podbicie obrotów. Trzeba się do tego przywyczaic. Mnie to przestało przszkadzać a mam przejechane ponad 100000km.

Pozdrawiam

R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...