Maciej.K Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Witam planuje niebawem kupić komplet nowych opon do mojego iXa teraz mam 205/55/16" i mi licznik przekłamuje o jakieś 10% wiem że oryginalny rozmiar opony jest 215/65/16" ale chciałbym założyć nietypowy rozmiar tj zostać przy szerokości 205 - podnieść profil do 65 - możliwe że na wyższej oponie będzie mniej palił co jest dość istotne dla mnie ponieważ robię bardzo dużo km (Polska-Niemcy) dla zachowania stabilności pojazdu (lekkiego tuningu optycznego) - dystanse kół dobrze kombinuję ?? jeszcze pozostaje kwestia opon jakie opony wybrać ? specjalnie dla aut 4x4 czy normalne... lub w tym rozmiarze(205/65/16) dużo jest dla dostawczych czym one wszystkie się właściwie różnią no i jaką markę opon wybrać ?? z góry dziękuje za pomoc pozdrawiam Maciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzela33 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 (edytowane) Ja miałem i jeden i drugi rozmiar...jakoś większego lub mniejszego spalania nie dojrzałem...ale może na długich ścieżkach??Zakupiłem teraz- http://www.opony.com.pl/opony/barum/bravuris-4x4/215/65R16/98/H/?idp=25396 tragedii nie ma...ale żeby jakoś strasznie była różnica od normalnych-zobaczymy na razie niewyczuwalna.Licznik przekłamuje i podejrzewam że już Ci tak zostanie Edytowane 26 Kwietnia 2014 przez Grzela33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 To teraz masz opony jak w golfie. Zmień na rozmiar choćby oryginalny i już będzie lepiej wyglądać z każdej strony. Z tymi dystansami bym sobie darował jak dużo jeździsz - podobno łożyska szybciej się zużywają. Choć ja nigdy nie miałem to raz kupiłem do hondy hrv ale ktoś mi wybił z głowy i w końcu odpuściłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej.K Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 hmm jeżeli chodzi o przekłamanie licznika to wydaję mi się że na wyższych oponach powinien już liczyć normalnie ponieważ koło robi mniej obrotów a co do tych dystansów to rzeczywiście też coś słyszałem o zużywaniu się łożysk aczkolwiek nie chcę go jakoś drastycznie poszerzyć myślałem od 0.5cm do 1cm z każdej strony. poczekam jeszcze może ktoś się jeszcze wypowie o tych oponach i dystansach pozdrawiam wszystkich Maciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Licznik będzie wskazywał w miarę normalnie na duuużo większych kołach. Mój przekłamuje około 2% (mam 98 na gps a 100 na liczniku) a posiadam koła 225/70/16. Kwestia spalania... jeśli licznik Ci przekłamuje 10% (90/100) to znaczy, że kilometromierz też - więc do tej pory liczyłeś spalanie na 90km a nie na 100... Dystanse... jeśli chcesz poszerzyć o 0,5 do 1cm na koło... to ani tego specjalnie nie zauważysz, anie nie odczujesz w stabilności ani łożyska nie będą się bardziej zużywały... Jedyne co zauważysz to wypływ gotówki z portfela... 1cm można naciągnąć zmieniając ET felgi... Według mnie gra nie warta świeczki. Opony... jeździsz po asfalcie - bierz normalne. Różnica między oponą do osobówki a dostawczaka jest zasadnicza... wytrzymałość, ciężar, index prędkości. Ładujesz tonę do Xa? Marka opon: ile ludzi na forum tyle opinii... poczytaj w innych tematach masz gruby portfel - szukaj premium... federale (fz201), toyo (r888 - miałem okazję - polecam), Yokohama (advan), pirelli (np. Pzero) itp... Chcesz zaoszczędzić - na Barumach też ludzie jeżdżą (wcale nie są takie złe...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej.K Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 chciałem kupić 205/65/16 bo są węższe niż 215 a co za tym idzie mniejszy opór toczenia=mniejsze zużycie paliwa ale z tego co widzę to rozmiar (205/65/16)jest dla aut dostawczych czyli wzmacnianych czyli cięższych=większa masa opony większe zużycie paliwa ehh chyba kupię jednak oryginalny rozmiar (215/65/16) dobrej firmy już nawet sobie upatrzyłem - continental contipremiumcontact 5 a z tymi dystansami to się jednak zastanowię a co do zmiany ET felgi to gdzie trzeba się udać zeby coś takiego wykonać ? wie ktoś jakie są koszta takiego zabiegu lub na ile można sobie pozwolić przy zmianie ET pozdrawiam Maciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Zmiana ET to tak naprawdę zmiana felgi. Tu znajdziesz fajny kalkulator do opon/felg który wszystko Ci zilustruje http://www.rimsntires.com/specspro.jsp A parametry felgi i opon do T30 są takie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 raczej nie zmienisz ET felgi... conti... dobry wybór jeśli chcesz aby mniej palił... proponuję zagłębić tajniki ecodrivingu - na początek wyrzuć z auta zbędny balast Na mniejszych kołach jest wrażenie, że mniej pali - ale to jest złudne - bo tak jak pisałem liczysz spalanie na np 90km a nie na 100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej.K Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 (edytowane) zgadzam się z tobą Bartezm trzeba się pozbyć zbędnego balastu i tu mam jeszcze jedno pytanie z racji iż ma butle lpg w miejscu koła zapasowego a zapas wożę w bagażniku pomyślałem że dobrze by było w przyszłości zaopatrzyć się w "dojazdówkę' która jest mniejsza i lżejsza co o tym myślisz ? nie będą mi napędy "wariować" jak w razie czego jedno koło będzie założone mniejsze tzn węższe (szer.15cm)bo obręcz ta sama. a z tym spalaniem i tak nie ma takiej tragedii ja lubię depnąć na pedał i przy 180km/h - 15l lpg przy 120-130km/h 11-11.5l lpg no ale wiadomo każdy chce zostawiać na stacji jak najmniej kasy ;-) aha co do tego mojego obliczenia to kieruje się raczej z przebiegu jaki mam w nawigacji ale najczęściej robię tę samą trasę od 2lat (600 km i tankuje tylko raz i tylko w jednym miejscu dokładnie w połowie drogi)także wiem dokładnie ile pali... co do opon jeszcze hankook kinergy eco k425 wyróżnia się w przeróżnych testach no i stosunek cena/jakość...jedyny minus to dużo szybsza ścieralność niż w conti. pozdrawiam Edytowane 26 Kwietnia 2014 przez Maciej.K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 ...ja lubię depnąć na pedał i przy 180km/h ... Ten Twój ecodriving jest specyficzny Dojazdówkę zawsze zakładasz na tył + przełącznik w 2wd - do wulkanizacji dojedziesz. Oprócz dojazdówki zaopatrz się jeszcze w spray - też przydatna rzecz Ja mam ze sobą jeszcze w samochodzie kompresor. Coś takiego - tylko bez latarki: http://allegro.pl/kompresor-samochodowy-sprezarka-pompka-lampa-i4152143950.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahamay Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 czesc mam pytanie czy masz do t30 załozone opony 225/70R16 bo chce takie zalozyc tzn z t31 do 30 i nie mam pewnosci czy wejdą pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 (edytowane) czesc mam pytanie czy masz do t30 załozone opony 225/70R16 bo chce takie zalozyc tzn z t31 do 30 i nie mam pewnosci czy wejdą pozdrawiam Piotr Szczerze, to nie spotkałem się w T31 z rozmiarem 225/70/16. Do T30, gdzie standard to 215/65/16 i zakładając 225/70/16 - przekłamanie prawie 5 % sprawdzając na poniższej stronie http://www.magazynauto.pl/kalkulatory/kalkulator-opon Jak bartezm jeździ na 225/70/16 w T30, to do Twojego też wejdą Edytowane 27 Listopada 2014 przez Sebastian179r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 225/70 r16 wchodzi tylko z liftem min 3cm. Barthez ma 2". Bez podnoszenia T30 max wchodzi 215/70 r16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opony byly pol roku przed liftem I tez nic nie obcieralo Teraz mam juz drugi komplet takich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fastdriver Opublikowano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2014 (edytowane) Jako ciekawostke dodam że ja założyłem profil 80 205 kumho AT- musiałem użyć młotka 3kg i wgnieść lekko blachę przy podłodze bo obcierało przy skręcie ... naprawdę niewiele może 1,5cm zastanawiałem się czy dołożyć dystanse czy młotek - prostota rozwiazania wygrała tylko na tych oponach mam dobre wskazania licznika i autko wyraźnie wyżej stoji Aha i jeszcze dodam że wyczuwalnie słabszy jest pod znaczne wzniesienia typu 15% Edytowane 22 Grudnia 2014 przez fastdriver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Jako ciekawostke dodam że ja założyłem profil 80 205 kumho AT- musiałem użyć młotka 3kg i wgnieść lekko blachę przy podłodze bo obcierało przy skręcie ... naprawdę niewiele może 1,5cm zastanawiałem się czy dołożyć dystanse czy młotek - prostota rozwiazania wygrała tylko na tych oponach mam dobre wskazania licznika i autko wyraźnie wyżej stoji Aha i jeszcze dodam że wyczuwalnie słabszy jest pod znaczne wzniesienia typu 15% czy zabezpieczyłeś blachę przed rdzą po potraktowaniu młotkiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virilitas Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Ja latam na Yokohama Geolandar H/T-S 215/70 R16 juz 4 rok.zużycie bieżnika przez ten okres to około 3 do 5 mm . X-trail prezentuje się o wile efektywniej na profilu 70 ...widziałem nie raz na mniejszym profilu i wyglada tragicznie jak ojciec w matki kapciach ...Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 wyglada tragicznie jak ojciec w matki kapciach... RoTFL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 6 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 Ja latam na Yokohama Geolandar H/T-S 215/70 R16 juz 4 rok.zużycie bieżnika przez ten okres to około 3 do 5 mm . X-trail prezentuje się o wile efektywniej na profilu 70 ...widziałem nie raz na mniejszym profilu i wyglada tragicznie jak ojciec w matki kapciach ...Pozdrawiam podrzuć fotkę auta z boku na tych oponach. sam się na takim rozmiarem zastanawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X-trailGrzechu Opublikowano 6 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 W Grupie X-trail Club Polska na FB dodałem znalezione przeze mnie dystanse do X-traila 3cm z dokumentacją oryginały!! co prawda koszt 450zł ale wtedy juz widać ze poszerzony i ma to swój urok. Jednakże przy takim dystansie na pewno łożysko bardziej cierpi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 6 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 A czy przy takim dystansie koła czasem nie wylezą już poza nadkole, wydaje mi się na oko, że tam tyle miejsca nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 7 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2015 wylezą. W T30 nie ma opcji żeby wsadzić dystanse i żeby nie obcierało o rant nadkola przy obciążeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thaz Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 W Grupie X-trail Club Polska na FB hej, daj linka proszę bo nie mogę namierzyć tego FB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 28 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 W T30 nie ma opcji żeby wsadzić dystanse i żeby nie obcierało o rant nadkola przy obciążeniu. Przy dystansach jest też duża szansa wypiaskowania progów i błotnika na styku z progiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.