Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

GA16DE Almera N15 a Turbo?


parzyh
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od razu napisze, że nie znam się na mechanice dlatego postanowiłem zapytać się Was :)

Szukałem podobnego tematu na forach ale wszędzie wszyscy pisali o podnoszeniu mocy w tym silniku o 15-20KM a nie tego szukam, więc:

Posiadam Nissana Almerę N15 wersja SR z silnikiem GA16DE chciałbym trochę w niego zainwestować (nie będzie to autko na co dzień ale dalej ma to być "seria" czyt. bez wyrzucania foteli pasażera itp.) 

Co zrobić i jaki na oko mógłby być koszt podniesienia mocy z tych 99KM do około 200-220 przy pomocy turbo?

Czy bardziej opłaca się zrobienie swapa z SR20DE (około 150KM) i wtedy grzebać dalej? 

Co trzeba byłoby wymienić dodatkowo przy instalacji turbo do GA16DE (hamulce, zawieszenie to wiadomo) co z resztą? 

Jaki budżet byłby potrzebny do takiego projektu? 

 

Lubie to autko i na pewno go nie sprzedam dlatego myślę nad zainwestowaniem w nie. Służyłoby do wieczornych jazd po Wrocławiu i wywalaniu na światłach gości w E46 hehe ;)

Jak to mówią "Drugie auto w rodzinie" 

Edytowane przez parzyh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo nie !!!!

 

SR20 prędzej

 

hamulce na pewno

 

jeden kolega miał 100 nxa ga zmienił na SR20 i chce tz ma planach tajnych wywalić to sR20 wiec pełny zestaw do swapa byś miał silnik skrzynia wiązka komp itp 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę się mylić, ale GA16 Potrzebowałby na 200 km grubo ponad 1 bara.
Bez zakucia i natrysku oleju na denka tłoków raczej po połowie godziny katowania sprzedawałbyś turbinkę xD
SR20DE w tej budzie już w serii by robotę robił. Ja swoja P11 SRi 130km odstawiłem E46 2.8 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w SR20 tak do 0,4 bara by wyciągneło ponad 200km? No właśnie o to mi chodzi ;) pocisnąc takiego cwaniaka w seryjnej e46 od taty. Jaki mógłby być kosz swapa (jakie części trzeba dokupić do silnika)? bo sama wymiana to 500zł

Edytowane przez parzyh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gotowe swapy po 1.5zl chodza ze wszystkim.

Ciezko ci bedzie kogos znalezc kto za 500zl bedzie sie w to babral niejest to 5 min roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoja P11 SRi 130km odstawiłem E46 2.8 :P

 

A ten z E46 w ogóle wiedział, że się ścigacie? Czy sobie normalnie jechał a Ty gnałeś z gazem w podłodze? Primera 2.0 130KM ma prawie 10s do setki, E46 ma 7s i do tego tylny napęd. Pisanie, że Primerą wzięło się E46 mocniejszą o ponad 60KM można sobie włożyć między bajki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ee to nie tak dużo myslałem, że to wieksze kwoty. Znajomy robił swapa w e36 to płacił 500zł za robote. Dalej podbijam w sprawie turbo, miał ktoś z tym stycznośc w tych silnikach i wie jakie to koszta?

Edytowane przez parzyh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że poprzedni poprzedni właściciel u turbił SR20 i był zadowolony .. po 15 tyś wał zajechany na 2 szlify

 

jak chcesz poważnie myśleć to masz do zakupienia ale SR20VE

 

za 3200 zł w seri masz 183 KM zmienne fazy silnik mocniejszy -natrysk oleju na denka tłoka itp ...

 

SR20 bym nie uturbiał

 

ja mam 1.9 od Volva i potrzebuje 0.9 Bara by uzyskać 200 KM choć turbo malutkie i dmucha jak kompresor czy disel od 2500 Rpm .

 

SR20 Tego nie pociągnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego pytam co wsadzić, żeby nie zajechać silnika po pół roku. Bo z 1.6 można zrobić 300km tylko pozostaje kwestia wytrzymałości silnika.

 

Dajmy, że kupuję SR20VE za około 3200. Jakie rzeczy będą jeszcze potrzebne? Jakie turbo nadaje się do tego silnika? 
Chciałbym się dowiedzieć dokładnie czego potrzebowałbym do pełnego zestawu SR20VE plus turbo, tak jak wspominałem nie znam się na tym i chciałbym podliczyć koszta (na oko, włacznie z częściami takimi jak hamulce) 
Znacie może ludzi zajmujących się takimi rzeczami we Wrocławiu lub okolicy? 

 

To jest na "stock'u" czy po grzebaniu? :)

 

Edytowane przez parzyh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość hansrpg

A ten z E46 w ogóle wiedział, że się ścigacie? . . .  Pisanie, że Primerą wzięło się E46 mocniejszą o ponad 60KM można sobie włożyć między bajki.

 

Ja kiedyś trabantem wyprzedziłem subaru imprezę, z kumplem cieszyliśmy się mocno do chwili gdy w lusterku zauważyłem że subaru skręca na cpn. :D Tu mogło być podobnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i tędy droga jak swapować to na VE :)

Najlepiej na części kupić całą GTI zgniłą pordzewiałą z niej pobrać graty na swap + do tego VE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja mam sunny nadmuchane 1.6 budrzetowo na GAZIE. E30 ze swapem z 3.5 z piątki którą zrobilismy idzie łeb w łeb... Fajna sprawa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...