Thunder Opublikowano 18 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 Ja sprawdzałem w ten sposób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 Jeżeli VNT działa poprawnie to problem jest gdzieś głębiej. Regeneracja turbo nie pomaga. Mi została wymiana czujnika ciśnienia doładowania, wszystko inne odpowiadające za sterowanie geometrią turbo zostało u mnie wymienione/sprawdzone. Jak to nie pomoże to chyba tylko remap ECU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geodeta Opublikowano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2014 (edytowane) Zawór SCV to typowy problem dla tego silnika, choć ja miałem objawy trochę inne - silnik okresowo nie reagował na przyspieszenie (wchodził w tzw. tryb serwisowy), dopiero po ponownym odpaleniu sytuacja się poprawiała do następnej "zawieszki". Edytowane 20 Grudnia 2014 przez Geodeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2014 To nie SCV, kod błędu 0234 mówi sam za siebie. U mnie tak jak u kolegi @nysska, problem się sam rozwiązał. Od 3000 km już nic się nie dzieje. Wcześniej auto jeździło w koło komina, dopiero od połowy roku ganiam go na Niemcy. Podobnie było w Passacie TDI, którym jeździliśmy wcześniej ale tam auto wchodziło w tryb serwisowy i trzeba było zgasić silnik by wrócił do normalności. Z czasem ten problem też sam się rozwiązał. Jeszcze raz dzięki koledze @Datex, który naprowadził mnie na odpowiedni trop, bo pewnie wymieniłbym pół silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrafal21 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2014 (edytowane) Auto jest po naprawie, wymieniony został zawór podciśnienia turbiny - dokładnie nie wiem jak się nazywa - na zdjęciu. Niestety naprawa jest połowiczna. Auto już nie przerywa/zacina się na około 3000 obrotów, jednak stało się zauważalnie "mułowate", szczególnie poniżej tej wartości obrotów. Dokonałem kilku pomiarów i wyszło mi że przyspieszenie od 0 do 100 km/h przy wkręcaniu do około 3500 obr/min trwa około 16-17 sekund a to wydaje mi się o dobre kilka sekund więcej aniżeli przed naprawą. Po weekendzie auto wraca do mechanika. Jakieś sugestie? Czyżby potrzebny był reset pompy, opisany tutaj? http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/87965-how-to/ Edytowane 29 Grudnia 2014 przez mrafal21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 A po wymianie sprawdziłeś czy działa VNT? Bo wszystko wskazuje na to że nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrafal21 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 A po wymianie sprawdziłeś czy działa VNT? Bo wszystko wskazuje na to że nie. Muszę namierzyć turbinę i poszukać. W których okolicach mam szukać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 Post 26# w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrafal21 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 (edytowane) Chodziło mi gdzie szukać turbiny i czy jest do niej dostęp od góry. Edytowane 27 Grudnia 2014 przez mrafal21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 (edytowane) Otwierasz maskę, patrzysz w dół a tam turbina a do niej dopięty czarny wąż z intercoolera. Dostęp jest super. W innych samochodach musiałbyś wczołgać się pod auto. Zrobię fote i wrzucę. Edytowane 27 Grudnia 2014 przez Grzmot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrafal21 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2014 Okazało się, że winnym spadkowi mocy był wymieniony zawór podciśnienia turbiny. Po zamontowaniu, był sprawdzony dwukrotnie i było ok, jednak podczas odbioru auta już nie osiągał odpowiednich parametrów i auto było mułowate. Dziś zaraz po weekendzie świątecznym udałem się do warsztatu i mechanik wymienił go tym razem na produkowany przez GM w ramach gwarancji oczywiście. Nie wiem jakiego producenta był ten wadliwy. Nie są oryginalne, gdyż takowy kosztuje 500zł a zamienne 150zł. Wg mechanika równie dobrze spełniają swoją rolę, na razie jest ok, moc w pełni wróciła. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.