Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nie działa nawiew


koczis
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem z nawiewem w mojej Tiidzie z 2008 roku z elektroniczną klimatyzacją.

Problemem jest całkowity brak nawiewu, na każdym ustawieniu "mocy". Po sprawdzeniu bezpieczników (wszystkie są ok) odkręciłem schowek i dostałem się do silnika nawiewu, odpiąłem wtyczkę zasilającą i pomierzyłem napięcie. Jest jak byk trochę ponad 12V - więc od razu (jak się okazało pochopnie) stwierdziłem, że po prostu silnik się spalił... niestety, kupiłem silnik, podłączyłem - a to cisza jak makiem zasiał - nic nie wieje... Stąd pytanie: czy ktoś miał podobny problem ?

W działach odnośnie primier, almer i note-ów znalazłem, że w ich przypadku najczęściej problem był z płytką oporową która się przepalała. Tylko że niestety nie jestem w stanie takiej zlokalizować w tiidzie. Za schowkiem (jak w większości) nic takiego nie widzę, ani w kanale nawiewu w okolicach pedału gazu (jak w ktorejś tam wersji almery), może ktoś wie gdzie takowa może się znajdować ? Czy wogóle w przypadku "klimatronika" jest taka płytka ?

Zastanawia mnie również to, że jednak napięcie na wtyczce jest, ale może właśnie pod obciążeniem "siada" przez przepaloną płytkę oporową.

A może przyczyna jest inna ? gdzie szukać problemu ?

Dodam jeszcze że cały panel sterowania klimy działa bez problemu, przełączają się "biegi" nawiewu, ustawienia nadmuchu i temperatura.

 

Pomóżcie proszę bo zaczęły się upały a tu brak nawiewu...

 

Pozdrawiam,

Koczis.

Edytowane przez koczis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

Uporałem się z problemem. Zostawiam info dla potomnych.

Przyczyną niedziałania nawiewu był oczywiście padnięty rezystor nawiewu. Niestety wymiana do trywialnych nie należy. Rezystor jest typu "elektroniczniego" i jest taki sam jak używany w samochodach renault.Wygląda on tak: http://archiwum.allegro.pl/oferta/rezystor-opornik-dmuchawy-clio-ii-iii-megane-ii-i2861969525.html i zamontowany jest w kanale wentylacyjnym nad pedałem gazu. Niestety aby go wymontować trzeba odkręcić pedał gazu i hamulca... inaczej nie da się go ani odkręcić a tym bardziej wyciągnąć - totalna porażka.   

Po wymianie (niezła gimnastyka jest przy tym) nadmuch i klima działa jak nowa ;)

 

Pozdrawiam.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w almerze wystarczyło zdjąć schowek i komu to przeszkadzało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Francuzom to przeszkadzało -trzeba tak konstruować-umieszczać aby serwis ASO takie rzeczy robił !

Coraz mniej można samemu robić w własnym samochodzie to polityka koncernów samochodowych!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie...

A wymiana banalnej żarówki ? U mnie wystarczy zdjąć gumowy "dekielek" i wypiąć ze spinacza gniazdo....

W większości nowych aut nie jest to już takie proste....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

Uporałem się z problemem. Zostawiam info dla potomnych.

Przyczyną niedziałania nawiewu był oczywiście padnięty rezystor nawiewu. Niestety wymiana do trywialnych nie należy. Rezystor jest typu "elektroniczniego" i jest taki sam jak używany w samochodach renault.Wygląda on tak: http://archiwum.allegro.pl/oferta/rezystor-opornik-dmuchawy-clio-ii-iii-megane-ii-i2861969525.html i zamontowany jest w kanale wentylacyjnym nad pedałem gazu. Niestety aby go wymontować trzeba odkręcić pedał gazu i hamulca... inaczej nie da się go ani odkręcić a tym bardziej wyciągnąć - totalna porażka.   

Po wymianie (niezła gimnastyka jest przy tym) nadmuch i klima działa jak nowa ;)

 

Pozdrawiam.

Koczis, dzięki Twojemu zapiskowi dla potomnych szybko zdiagnozowałem taką samą awarię w swojej Tiidzie. Było totalnie zimno, nic nie grzało, nie dmuchało nawet na najwyższym biegu, ale wyświetlacz pokazywał wszystkie wybierane funkcje na klimatroniku. W ASO wymianę rezystora wyceniono na 650 zeta oryginał, a na allegro znalazłem zamiennik do Tiidy za 99 zeta plus kurier i wszystko w aso wymienili łącznie z filtrem przeciwpyłkowym. Oryginał rezystora (made in france) służył mi 10 lat, zobaczymy jak spisze się teraz made in PRC? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Koczis, dzięki Twojemu zapiskowi dla potomnych szybko zdiagnozowałem taką samą awarię w swojej Tiidzie. Było totalnie zimno, nic nie grzało, nie dmuchało nawet na najwyższym biegu, ale wyświetlacz pokazywał wszystkie wybierane funkcje na klimatroniku. W ASO wymianę rezystora wyceniono na 650 zeta oryginał, a na allegro znalazłem zamiennik do Tiidy za 99 zeta plus kurier i wszystko w aso wymienili łącznie z filtrem przeciwpyłkowym. Oryginał rezystora (made in france) służył mi 10 lat, zobaczymy jak spisze się teraz made in PRC? 

Odświeżam temat.

Dzisiaj w moim drugim nissanie - wybór padł na Tiidę 1.8B Acenta rocznik 2007, tydzień po zakupie padł też pewnie rezystor. Po odłączenie wentylatora i uruchomieniu nawiewu napięcie na kostce 0V natomiast pomiędzy jednym lub drugim zaciskiem na kostce a masą samochodu - 14V

Pozdrawiam

kasjopej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam 

Właśnie padł mi nawiew , wszystko działa przy klimatr. nawet pokazuje siłę nawiewu tylko brak jakiegokolwiek podmuchu jak coś więcej wiecie na temat tej usterki dajcie znać co może być przyczyną.

W serwisie przez telefon gadałem to twierdzą że jakiś moduł poszedł .

Z  góry dzięki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam 

Właśnie padł mi nawiew , wszystko działa przy klimatr. nawet pokazuje siłę nawiewu tylko brak jakiegokolwiek podmuchu jak coś więcej wiecie na temat tej usterki dajcie znać co może być przyczyną.

W serwisie przez telefon gadałem to twierdzą że jakiś moduł poszedł .

Z  góry dzięki .

Za regulację nawiewu odpowiada taki rezystor (a  w zasadzie moduł z elementami elektronicznymi i radiatorem) - tutaj zamiennik:

http://allegro.pl/rezystor-modul-opornik-dmuchawy-nissan-tiida-2006-i6759035434.html

U mnie w Tiidzie jest produkcji Valeo.

Tak ja pisałem w poprzednim swoim poście po przeczesaniu internetu doszedłem do wniosku, że u mnie też padł ten regulator i stwierdziłem, że wymontuję go sam i zamówię nowy. Poświęciłem kilka godzin na demontaż i już miałem zamawiać moduł. Jednak postanowiłem jeszcze podłączyć go i uruchomiłem silnik. Tak więc w moim przypadku moduł jest sprawny. Winne są zapewne zaśniedziałe styki instalacji elektrycznej. W międzyczasie usterka pojawiła się ponownie na chwilę. Tak więc planuję wizytę u elektryka, który przejrzy i odświeży instalację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

dopadło i mnie - brak oznak życia dmuchawy 

dostęp tragiczny, musiałem ściągać stelaż z pedałem gazu i hamulec od pompy odłączyć , a i tak nie było za łatwo

kupiłem zamiennik za 51,85zł i działa jak dawniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

to ja moze dodam pytanie:

- mam podobne objawy (tzn brak nawiewu) ale...

mini bezpieczniki od air blow  jak wkladam ( 2 x15) to po przekreczeniu kluczyka od razu sie pala..

Moze to byc ten rezystor czy jednak cos innego?

ewenualnie szukam jakiegos elektryka w Ząbkach ktory by to zdiagnozowal..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, rezystor wymieniony a nawiewu brak. Wie ktoś z was jak dobrać się do silnika/wiatraka ewentualnie jak sprawdzić napięcie bez demontażu połowy auta?? Rezystor wymieniam 4 raz ( działa pół roku i umiera) i mam szczerze dosyć tej roboty. Teraz włożyłem Valeo taki sam jak na pierwszy montaż. Gdzie szukać przyczyny??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 8.08.2020 o 12:46, Svetr napisał:

Witam, rezystor wymieniony a nawiewu brak. Wie ktoś z was jak dobrać się do silnika/wiatraka ewentualnie jak sprawdzić napięcie bez demontażu połowy auta?? Rezystor wymieniam 4 raz ( działa pół roku i umiera) i mam szczerze dosyć tej roboty. Teraz włożyłem Valeo taki sam jak na pierwszy montaż. Gdzie szukać przyczyny??

Miałem to samo, dwa chińczyki a trzeci moduł Valeo i jest OK. Ale jedna uwaga problem jest z jednym ze styków dochodzących  do rezystora - "upala się" przy wymianie rezystora obciąłem kable i wymieniłem kostkę na nową, rok jest już OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam 

Od niedawna mam ten sam problem z nawiewem tzn.wszystko pokazuje,stopnie podmuchu ale rzeczywistego podmuchu brak. Bezpieczniki są ? więc pewnie rezystor problem w tym że nie wiem w którym dokładnie miejscu szukać,czy może ktoś pokazać na zdjęciach? Będę dozgonnie wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zanurkować pod kierownicę i patrzeć w bok tunelu środkowego. Musisz wymontować pedał gazu i odpiąć wtyczkę wtedy się jakoś dostaniesz

Przykręcony jest na 2 śrubki PH2 i do wypięcia wtyczka

kup odrazu oryginał Valeo z Renault/Citroena bo będziesz drugi raz wymieniał przy tanim zamienniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...