koczis Opublikowano 22 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 (edytowane) Witam, Mam problem z nawiewem w mojej Tiidzie z 2008 roku z elektroniczną klimatyzacją. Problemem jest całkowity brak nawiewu, na każdym ustawieniu "mocy". Po sprawdzeniu bezpieczników (wszystkie są ok) odkręciłem schowek i dostałem się do silnika nawiewu, odpiąłem wtyczkę zasilającą i pomierzyłem napięcie. Jest jak byk trochę ponad 12V - więc od razu (jak się okazało pochopnie) stwierdziłem, że po prostu silnik się spalił... niestety, kupiłem silnik, podłączyłem - a to cisza jak makiem zasiał - nic nie wieje... Stąd pytanie: czy ktoś miał podobny problem ? W działach odnośnie primier, almer i note-ów znalazłem, że w ich przypadku najczęściej problem był z płytką oporową która się przepalała. Tylko że niestety nie jestem w stanie takiej zlokalizować w tiidzie. Za schowkiem (jak w większości) nic takiego nie widzę, ani w kanale nawiewu w okolicach pedału gazu (jak w ktorejś tam wersji almery), może ktoś wie gdzie takowa może się znajdować ? Czy wogóle w przypadku "klimatronika" jest taka płytka ? Zastanawia mnie również to, że jednak napięcie na wtyczce jest, ale może właśnie pod obciążeniem "siada" przez przepaloną płytkę oporową. A może przyczyna jest inna ? gdzie szukać problemu ? Dodam jeszcze że cały panel sterowania klimy działa bez problemu, przełączają się "biegi" nawiewu, ustawienia nadmuchu i temperatura. Pomóżcie proszę bo zaczęły się upały a tu brak nawiewu... Pozdrawiam, Koczis. Edytowane 22 Maja 2014 przez koczis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 22 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 Przy walniętej opornicy raczej by ci dzialał nawiew na najwyższym biegu. tu kolega wymieniał http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/87057-rezystor-nagrzewnicy-padl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koczis Opublikowano 19 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 Witam, Uporałem się z problemem. Zostawiam info dla potomnych. Przyczyną niedziałania nawiewu był oczywiście padnięty rezystor nawiewu. Niestety wymiana do trywialnych nie należy. Rezystor jest typu "elektroniczniego" i jest taki sam jak używany w samochodach renault.Wygląda on tak: http://archiwum.allegro.pl/oferta/rezystor-opornik-dmuchawy-clio-ii-iii-megane-ii-i2861969525.html i zamontowany jest w kanale wentylacyjnym nad pedałem gazu. Niestety aby go wymontować trzeba odkręcić pedał gazu i hamulca... inaczej nie da się go ani odkręcić a tym bardziej wyciągnąć - totalna porażka. Po wymianie (niezła gimnastyka jest przy tym) nadmuch i klima działa jak nowa Pozdrawiam. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 A w almerze wystarczyło zdjąć schowek i komu to przeszkadzało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 Francuzom to przeszkadzało -trzeba tak konstruować-umieszczać aby serwis ASO takie rzeczy robił ! Coraz mniej można samemu robić w własnym samochodzie to polityka koncernów samochodowych! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 20 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2014 Dokładnie... A wymiana banalnej żarówki ? U mnie wystarczy zdjąć gumowy "dekielek" i wypiąć ze spinacza gniazdo.... W większości nowych aut nie jest to już takie proste.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marjot Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Witam, Uporałem się z problemem. Zostawiam info dla potomnych. Przyczyną niedziałania nawiewu był oczywiście padnięty rezystor nawiewu. Niestety wymiana do trywialnych nie należy. Rezystor jest typu "elektroniczniego" i jest taki sam jak używany w samochodach renault.Wygląda on tak: http://archiwum.allegro.pl/oferta/rezystor-opornik-dmuchawy-clio-ii-iii-megane-ii-i2861969525.html i zamontowany jest w kanale wentylacyjnym nad pedałem gazu. Niestety aby go wymontować trzeba odkręcić pedał gazu i hamulca... inaczej nie da się go ani odkręcić a tym bardziej wyciągnąć - totalna porażka. Po wymianie (niezła gimnastyka jest przy tym) nadmuch i klima działa jak nowa Pozdrawiam. Koczis, dzięki Twojemu zapiskowi dla potomnych szybko zdiagnozowałem taką samą awarię w swojej Tiidzie. Było totalnie zimno, nic nie grzało, nie dmuchało nawet na najwyższym biegu, ale wyświetlacz pokazywał wszystkie wybierane funkcje na klimatroniku. W ASO wymianę rezystora wyceniono na 650 zeta oryginał, a na allegro znalazłem zamiennik do Tiidy za 99 zeta plus kurier i wszystko w aso wymienili łącznie z filtrem przeciwpyłkowym. Oryginał rezystora (made in france) służył mi 10 lat, zobaczymy jak spisze się teraz made in PRC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasjopej Opublikowano 19 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2017 Koczis, dzięki Twojemu zapiskowi dla potomnych szybko zdiagnozowałem taką samą awarię w swojej Tiidzie. Było totalnie zimno, nic nie grzało, nie dmuchało nawet na najwyższym biegu, ale wyświetlacz pokazywał wszystkie wybierane funkcje na klimatroniku. W ASO wymianę rezystora wyceniono na 650 zeta oryginał, a na allegro znalazłem zamiennik do Tiidy za 99 zeta plus kurier i wszystko w aso wymienili łącznie z filtrem przeciwpyłkowym. Oryginał rezystora (made in france) służył mi 10 lat, zobaczymy jak spisze się teraz made in PRC? Odświeżam temat. Dzisiaj w moim drugim nissanie - wybór padł na Tiidę 1.8B Acenta rocznik 2007, tydzień po zakupie padł też pewnie rezystor. Po odłączenie wentylatora i uruchomieniu nawiewu napięcie na kostce 0V natomiast pomiędzy jednym lub drugim zaciskiem na kostce a masą samochodu - 14V Pozdrawiam kasjopej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszekns Opublikowano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2017 Witam Właśnie padł mi nawiew , wszystko działa przy klimatr. nawet pokazuje siłę nawiewu tylko brak jakiegokolwiek podmuchu jak coś więcej wiecie na temat tej usterki dajcie znać co może być przyczyną. W serwisie przez telefon gadałem to twierdzą że jakiś moduł poszedł . Z góry dzięki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasjopej Opublikowano 18 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2017 Witam Właśnie padł mi nawiew , wszystko działa przy klimatr. nawet pokazuje siłę nawiewu tylko brak jakiegokolwiek podmuchu jak coś więcej wiecie na temat tej usterki dajcie znać co może być przyczyną. W serwisie przez telefon gadałem to twierdzą że jakiś moduł poszedł . Z góry dzięki . Za regulację nawiewu odpowiada taki rezystor (a w zasadzie moduł z elementami elektronicznymi i radiatorem) - tutaj zamiennik: http://allegro.pl/rezystor-modul-opornik-dmuchawy-nissan-tiida-2006-i6759035434.html U mnie w Tiidzie jest produkcji Valeo. Tak ja pisałem w poprzednim swoim poście po przeczesaniu internetu doszedłem do wniosku, że u mnie też padł ten regulator i stwierdziłem, że wymontuję go sam i zamówię nowy. Poświęciłem kilka godzin na demontaż i już miałem zamawiać moduł. Jednak postanowiłem jeszcze podłączyć go i uruchomiłem silnik. Tak więc w moim przypadku moduł jest sprawny. Winne są zapewne zaśniedziałe styki instalacji elektrycznej. W międzyczasie usterka pojawiła się ponownie na chwilę. Tak więc planuję wizytę u elektryka, który przejrzy i odświeży instalację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 5 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2017 dopadło i mnie - brak oznak życia dmuchawy dostęp tragiczny, musiałem ściągać stelaż z pedałem gazu i hamulec od pompy odłączyć , a i tak nie było za łatwo kupiłem zamiennik za 51,85zł i działa jak dawniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom76 Opublikowano 9 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2019 to ja moze dodam pytanie: - mam podobne objawy (tzn brak nawiewu) ale... mini bezpieczniki od air blow jak wkladam ( 2 x15) to po przekreczeniu kluczyka od razu sie pala.. Moze to byc ten rezystor czy jednak cos innego? ewenualnie szukam jakiegos elektryka w Ząbkach ktory by to zdiagnozowal.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Svetr Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Witam, rezystor wymieniony a nawiewu brak. Wie ktoś z was jak dobrać się do silnika/wiatraka ewentualnie jak sprawdzić napięcie bez demontażu połowy auta?? Rezystor wymieniam 4 raz ( działa pół roku i umiera) i mam szczerze dosyć tej roboty. Teraz włożyłem Valeo taki sam jak na pierwszy montaż. Gdzie szukać przyczyny?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasjopej Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 W dniu 8.08.2020 o 12:46, Svetr napisał: Witam, rezystor wymieniony a nawiewu brak. Wie ktoś z was jak dobrać się do silnika/wiatraka ewentualnie jak sprawdzić napięcie bez demontażu połowy auta?? Rezystor wymieniam 4 raz ( działa pół roku i umiera) i mam szczerze dosyć tej roboty. Teraz włożyłem Valeo taki sam jak na pierwszy montaż. Gdzie szukać przyczyny?? Miałem to samo, dwa chińczyki a trzeci moduł Valeo i jest OK. Ale jedna uwaga problem jest z jednym ze styków dochodzących do rezystora - "upala się" przy wymianie rezystora obciąłem kable i wymieniłem kostkę na nową, rok jest już OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldek83 Opublikowano 19 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2021 Witam Od niedawna mam ten sam problem z nawiewem tzn.wszystko pokazuje,stopnie podmuchu ale rzeczywistego podmuchu brak. Bezpieczniki są ? więc pewnie rezystor problem w tym że nie wiem w którym dokładnie miejscu szukać,czy może ktoś pokazać na zdjęciach? Będę dozgonnie wdzięczny za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 25 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2021 Musisz zanurkować pod kierownicę i patrzeć w bok tunelu środkowego. Musisz wymontować pedał gazu i odpiąć wtyczkę wtedy się jakoś dostaniesz Przykręcony jest na 2 śrubki PH2 i do wypięcia wtyczka kup odrazu oryginał Valeo z Renault/Citroena bo będziesz drugi raz wymieniał przy tanim zamienniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.