Edek01 Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 Jeszcze jedna ciekawostka na zimnym silniku przy zapłonie łożyska turbiny pracują bez smarowania!! Widzisz ja nie pisałem wtedy po złości że do silnika francuskiego najlepiej olej francuski ,tak jest one najlepiej pracują na ELF Total. Z Motulem to daj sobie na luz przereklamowany i bardziej podrabiany jak Mobil . Tobie naprawdę turbina przepaliła olej ,wybieraj ELF 5W40 bądź Total 5w40 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 Niemożliwe żeby w nowym silniku turbina przepalała olej (nawet we francuskim). Skłaniam się bardziej ku tezie, że silniki z wtryskiem bezpośrednim szybciej brudzą olej. Wszystkie samochody z silnikami benzynowymi, którymi jeździłem do tej pory, wyposażone były w jednostki wolnossące i tam olej "tracił" kolor wolniej. Widoczne w turbolotach z bezpośrednim wtryskiem jest trochę inaczej. Przynajmniej takie jest moje zdanie. TUTAJ przykładowe potwierdzenie tej tezy (na końcu). Choć gdzieś widziałem bardziej profesjonalny opis - może znajdę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 (edytowane) Turbina jest chłodzona olejem nie miała lekko - dlatego przepaliła olej ,wymiana przedłuży jej żywotność! Ten przemyśl https://www.motointegrator.pl/produkty/1215316-olej-elf-evolution-900-sxr-5w40-5-litrow I ten https://www.motointegrator.pl/produkty/201160-olej-total-quartz-9000-energy-5w40-5-litrow. Shell teraz robi olej syntetyczny z gazu ziemnego ! http://www.shell.pl/products-services/on-the-road/consumer-lubricants-tpkg/cars/how-oil-works/inside-your-engine.html http://www.shell.pl/products-services/on-the-road/consumer-lubricants-tpkg/cars/shell-helix-range/shell-helix-basic-range/ultra-5w40.html Ale jak rozmawiałem z mechanikiem Renault o mojej skrzyni francuskiej powiedział że Francuskie skrzynie i silniki najlepiej pracują na Elf Total. Mi jego rada pomogła bo skrzynia po wymianie oleju na Elf pracuje dużo lepiej ale nie tylko on tam w niej pływa Te filtry to takie http://www.eurofrance.pl/pl/p/Filtr-Oleju-Clio-IV,Megane-III-1.2TCE,-152095084R-Oryginal-Renault/18516 ? Edytowane 2 Marca 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 2 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 Może się mylę,ale turbinka w 1.2 jest chłodzona powietrzem. Co do skrzyni to się zgodzę,też zalałem po 80 tys w Note Elfem i pracowala o niebo lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 Te filtry to takie http://www.eurofrance.pl/pl/p/Filtr-Oleju-Clio-IV,Megane-III-1.2TCE,-152095084R-Oryginal-Renault/18516 ? Tak, to dokładnie taki sam filtr. Jacek, turbina jest chłodzona olejem. Dlatego tak ważne jest schłodzenie jej po ostrej jeździe i nie pałowanie na zimno. W tym drugim przypadku chodzi o to, że na zimno jest niedostatecznie smarowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 (edytowane) Turbina jest chłodzona olejem!!!!! Gdyby nie olej to łożyska by się zatarły ino moment ! Edytowane 2 Marca 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 2 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 OK! Nie byłem pewien!.Dzięki za stwierdzenie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 A nie jest tak, że jest chłodzona podwójnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 (edytowane) http://moto.onet.pl/porady-ekspertow/turbosprezarka-trzeba-o-nia-dbac/hflvv Co jeszcze wynika z filtracji to filtr powietrza silnika ,przy zainstalowanej Turbinie też warto częściej wymieniać!!! Edytowane 2 Marca 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 A nie jest tak, że jest chłodzona podwójnie? Zdarza się, że nawet potrójnie, bo w niektórych silnikach jest chłodzona dodatkowo cieczą (płynem chłodzącym). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 I nawet kiepska benzyna a nagar z niej na wirnikach wykończy też Turbinę. Turbina fajna sprawa ale zaniedbania finansowo duże,ja tam wolę aby koszty ponosił pracodawca jak coś pierdnie Ja to jestem ciekaw czy Jacko zastosował Miksturę czy przestraszył się Rangera wpisów i odpuścił zastosowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 2 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 Zaspokoję Twoją ciekawość,nie stosowałem...jeszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 Ale olej już zmieniałeś szkoda że nie wlałeś ,ale nie ma to znaczenia kiedy się wlewa bo zawsze zadziała. Ja na wiosnę jak już ciepło się zrobi zmieniam oliwę i już trzecia butelka będzie wlewana do silnika . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 Mowa o Militecu? Bo jeśli tak, to ja osobiście jestem sceptycznie do tego nastawiony. Tak jak nie uznaję gazu w samochodzie. Co innego chodzić na gazie (zdarza się też leżeć). Jak widać, nie należy moich opinii brać na poważnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 Czasem mam wrażenie, że pracujesz dla K2 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 (edytowane) Ranger nie nie robię dla K2 Mobila i innych Tylko do K2 przychodzi oryginał dlatego go kupuje i leje z Astona nigdy nie kupowałem tego czeskiego! Oryginał bardzo łatwo sprawdzić topi się i w zimnej wodzie piękne kule tworzy na dnie. Ranger dodaj od siebie czym jest jeszcze chłodzona turbina oprócz oleju?? Edytowane 2 Marca 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 Są różne rozwiązania chłodzenia turbiny. Zasadniczo jednak turbina jest chłodzona olejem. Dlatego samochody z turbo sprężarką bardzo często mają dodatkową chłodnicę oleju. Poza tym tubina zasysa przecież powietrze atmosferyczne, które ją dodatkowo schładza. Nie stosuje się raczej chłodzenia płynem chłodzącym silnika. Turbina rozgrzewa się do zbyt dyżych temperatur, aby traktować ją płynem/wodą. Bardzo szybko by go niebezpiecznie podgrzała. Aczkolwiek, są tego typu rozwiązania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 (edytowane) Czyli im zimniejszy dolot to chłodniej dla Turbo Wydaje mi się że Turbina by zagotowała płyn chłodniczy . Edytowane 2 Marca 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 Sprawa jest dość poważna jeżeli chodzi o technikę. Powietrze sprężone przez turbinę też dość mocno się podgrzewa od bardzo gorącej turbiny. Dlatego oprócz chłodnicy oleju, samochody z turbo mają też intercooler, czyli chłodnice powietrza już sprężonego przez sprężarkę. Bez tego rozgrzane powietrze mogło by powodować niekontrolowane samozapłony w silniku. No i zasadnicza sprawa, że w rozgrzanym powietrzu jest mniej powietrza . Aby zwiększyć masę łasunku a tym samym efekt doładowania, powietrze musi zostać schłodzone w intercoolerze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 Nie chce mi się teraz szukać, ale chyba w niektórych renówkowych DCI turbina jest dodatkowo chłodzona cieczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 Tak jak pisałem, takie rozwiązania też są - i to raczej w dieselach, które z założenia rozgrzewają się mniej. W benzynach raczej się tego nie stosuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 Już mam mętlik w głowie , czytałem dziś artykuł o olejach . między innymi było tam że producent zaleca 5W30 , ale na koniec konkluzja była taka że te 5W30 to taki trochę wykastrowany jest i 5W40 będzie lepszy . powiem Wam że już się pogubiłem .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 (edytowane) Ranger może ty wiesz?? bo nikt nie chce napisać dlaczego nie ma Skyller i dlaczego się pokasowała z panelu??? Już mam mętlik w głowie , czytałem dziś artykuł o olejach . między innymi było tam że producent zaleca 5W30 , ale na koniec konkluzja była taka że te 5W30 to taki trochę wykastrowany jest i 5W40 będzie lepszy . powiem Wam że już się pogubiłem .... Fergul ale do jakiego silnika ?? 5W30 słaba ochrona mała żywotność jednostki,małe spalanie niby!! 5w40 dużo lepsza ochrona większa żywotność jednostki . 5w50 największa ochrona super żywotność jednostki. Edytowane 2 Marca 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 Nie jest wykastrowany tylko stworzony do silników w których producent przewidział jego szybki obieg w silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 Już mam mętlik w głowie , czytałem dziś artykuł o olejach . między innymi było tam że producent zaleca 5W30 , ale na koniec konkluzja była taka że te 5W30 to taki trochę wykastrowany jest i 5W40 będzie lepszy . powiem Wam że już się pogubiłem .... Hahahahaha.... To przeczytaj jeszcze TO tylko 50str Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.