bartekzuczek Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Witam. Chciałbym abyście obejrzeli kilka filmów: (N16 1.5 90 KM 2001r PB+LPG) 1. Uruchamianie silnika https://www.youtube.com/watch?v=KJd7jrekNhc Jak widać nie zapala się kontrolka check engine. 2. Uruchamianie silnika po wyjęciu bezpiecznika od sondy https://www.youtube.com/watch?v=k-t5ouwNcuQ Widać, że zapala się kontrolka check engine. 3. Działanie silnika po odpaleniu bez bezpiecznika https://www.youtube.com/watch?v=H67OWSjvTos Widać jak kontrolka zmienia kolor po przekroczeniu 3 tys. Zapytacie po co wyjmowałem bezpiecznik od sondy. Wyjmowałem go ponieważ mam w samochodzie błąd sondy lambda drugiej oraz czujnika wału korbowego i chciałem sprawdzić jak przy nie działającej sondzie będzie działał silnik. Działał tak samo z bezpiecznikiem jak i bez. Samochód mi szarpie kiedy się dodaje raptownie gazu, dławi się nie chce jechać. Przy spokojnym dodaniu gazu przyśpiesza w miarę dobrze (na PB jest mniej odczuwalnie niż na LPG). Zauważyłem, że po przekroczeniu 3 tys obr te objawy jakby się uspokajały. Zastanawiam się czy ma to jakiś związek z tym zmieniającym się kolorem tej kontrolki. Jakiś czas temu wymieniałem sobie żaróweczki w liczniku i zauważyłem, że przy kontrolce check engine jest przerwana ścieżka (pewnie poprzedni właściciel zrobił taki zabieg, żeby check nie świecił cały czas), więc skoro ścieżka jest przerwana to dlaczego świeci po wyjęciu bezpiecznika. Pomożecie??? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
retros Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę ale kontrolka check enigme nie ma zmiennej barwy - powinna świecić niezależnie od obrotów taką samą barwą ( jeżeli oczywoiście jest jakiś błąd ) pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hektor3s Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Drugą sonda lambda to można wykasować z kompa, pierwsza jest ważniejsza, ewentualnie założyć emulator sondy. Mam Almerę N16 1,8 z LPG kupiłem ją z takimi objawami jak ty masz. Przeczyściłem przepływomierz, krokowy, przepustnice oraz przeczyszczenie wtrysków od LPG wymieniłem pierwszą sondę lambda i jest o wiele lepiej. Błąd położenia wału nadal się wyświetla, ważne jest trzymanie poziomu oleju na poziomie max. Czasami szarpnie silnik, ale jak jest na zbyt wysokim biegu i jest obciążony. A z tą wypaloną ścieżką to najlepiej wlutować jakiś kabelek żeby było połączenie dobre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartekzuczek Opublikowano 13 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2014 Drugą sonda lambda to można wykasować z kompa, pierwsza jest ważniejsza, ewentualnie założyć emulator sondy. Mam Almerę N16 1,8 z LPG kupiłem ją z takimi objawami jak ty masz. Przeczyściłem przepływomierz, krokowy, przepustnice oraz przeczyszczenie wtrysków od LPG wymieniłem pierwszą sondę lambda i jest o wiele lepiej. Błąd położenia wału nadal się wyświetla, ważne jest trzymanie poziomu oleju na poziomie max. Czasami szarpnie silnik, ale jak jest na zbyt wysokim biegu i jest obciążony. A z tą wypaloną ścieżką to najlepiej wlutować jakiś kabelek żeby było połączenie dobre. Czy na gazie i na benzynie samochód Ci szarpał tak jak mi? Ja osobiście czyściłem przepustnicę i krokowca, Wtryski były czyszczone przez gazownika a przepływka została wymieniona. została mi tylko sonda i ten czujnik. Boję się, że to moje szarpanie jest objawem wyciągniętego łańcucha. Dziwne jest to, że jak dam więcej gazu przed 3 tys obr to się dusi ale jak już się przekroczy te obroty to nie czuć żadnych szarpnięć. Już tracę siły do tego samochodu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hektor3s Opublikowano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2014 Tak, samochód szarpał mi na LPG i PB, Przepływkę masz ORI z Boscha ?? Zamienniki nie pasują !! Kupiłem nowy czujnik na podmiankę żeby sprawdzić czy coś pomoże i lipa zrobiłem na nim 3km i wywalił błąd czujnika, jak chcesz to sprzedam tobie za 50zł z wysyłką, może pomoże. Na 90 % wiem ze mam rozrząd do wymiany, ewentualnie może mojej Almerze pomoże wymiana czujnika na ORI, wymiana przepływomierza z Boscha ale raczej nie. Puki jeździ i nie ma zbytnio problemów to nie będę wymieniał. Ile ma przejechane km Almera? Moja ma 230 tyś, silnik bierze już coś oleju, pilnuje żeby był poziom na maxa, i w tedy nie ma zbytnio problemu z silnikiem. Sonde pierwszą wymieniłem na Denso i pomogło dość sporo, Almera 1,8 na LPG pali mi w trasie ok 8,5 l na 100km, w mieście ok 11l , jeżdżę dość dynamicznie z zacięciem rajdowym Odnośnie czujnika zadzwoń do ASO i spytaj się czy w twojej był wymieniony czujnik podczas kampanii serwisowej na nowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.