Gość IKS Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Witam serdecznie i proszę o poradę. Rok produkcji 2004, silnik 2.0 l. 140 KM. Serwis Nissana oprócz sczytania błędu P0300 nie bardzo jest w stanie określić konkretną usterkę. Zaczynają podejrzewać a to świece, a może cewki, a może któryś czujnik, wreszcie cały rozrząd, lub katalizator, a może sonda i nic konkretnie. Na koniec serwisant stwierdza: Właściwie, no wie pan, jeżeli jest dobrze to jeździć dopóki się coś nie spierniczy ewidentnie. Nadmienię, że auto pali i jeździ bez zarzutu, a check uporczywie zaświeca się regularnie co trzy dni, żeby po kolejnych trzech zgasnąć. I tak w kółko....Irytujące!!! Może ktoś pomoże... dziękuję Maciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Stawiam na jakiś uszkodzony czujnik, jak go wytelepie to raz działa a raz nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IKS Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 No może rzeczywiście, myślałem już o tym. Raz wybrałem się na ryby i na dłuższych wertepach tak jakby odpalił się szybciej i szybciej zgasł więc może, ale tak było tylko raz i niedałbym głowy. A weź teraz powymieniaj wszystke czujniki! :-))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Kurcze to irytujące jak nie wiadomo co to, ciekawe że w serwisie nie potrafią zdiagnozować usterki, może podzwoń po serwisach znasz już kod błędu jeśli mieli taki przypadek to będą wiedzieć, wszystko zależy od doświadczenia mechanika, jak dorwie sie do niego uczeń z laptopem to nic nie znajdzie, ale jak jakiś weteran to zawsze ma pomysł. Zapytaj u Zaborowskiego na Puławskiej Warszawa, nie lubię ich bo kasują sporo, odwalają robotę na odpierdziel, ale mechanik tam jest taki jeden co więcej wie od niejednej wróżki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IKS Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Bardzo Ci dziękuję podjadę tam :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marek43 Opublikowano 18 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 Witam serdecznie i proszę o poradę. Rok produkcji 2004, silnik 2.0 l. 140 KM. Serwis Nissana oprócz sczytania błędu P0300 nie bardzo jest w stanie określić konkretną usterkę. Zaczynają podejrzewać a to świece, a może cewki, a może któryś czujnik, wreszcie cały rozrząd, lub katalizator, a może sonda i nic konkretnie. Na koniec serwisant stwierdza: Właściwie, no wie pan, jeżeli jest dobrze to jeździć dopóki się coś nie spierniczy ewidentnie. Nadmienię, że auto pali i jeździ bez zarzutu, a check uporczywie zaświeca się regularnie co trzy dni, żeby po kolejnych trzech zgasnąć. I tak w kółko....Irytujące!!! Może ktoś pomoże... dziękuję Maciej Bardzo mnie interesuje jak pan rozwiązał ten palący się i gaszący check engine w nissanie x-trail 2.0 benzyna, mam to samo od pół roku,przejechałem 16.000 km i żadnych różnic w pracy silnika nie zauważyłem????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trailer Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 Witam po dłuższej przerwie i odpowiadam: Kopletnie problemu nie rozwiązałem, przejechałem kolejne kilka tysięcy i jestem w punkcie wyjścia. Jeśli kolega wie coś więcej lub ma sugestie bardzo chętnie wysłucham. Ja nie wiem. Pozdrawiam ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 W zasadzie serwisant dobrze powiedział, że trzeba jeżdzić aż wkońcu coś padnie i bedzie wiadomo co, jakby była to wina z któreś cewek to komp by pokazał np. 302, jak pokazuje tobie bład 300 moze być to spowodowane chwilowym spadkiem napiecia, jak tak bardzo tobie to przeszkadza to podjedź do dobrego elektronika samochodowego czy szystko z instalacją elektryczna jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 W zasadzie serwisant dobrze powiedział, że trzeba jeżdzić aż wkońcu coś padnie i bedzie wiadomo co, jakby była to wina z któreś cewek to komp by pokazał np. 302, jak pokazuje tobie bład 300 moze być to spowodowane chwilowym spadkiem napiecia, jak tak bardzo tobie to przeszkadza to podjedź do dobrego elektronika samochodowego czy szystko z instalacją elektryczna jest ok. Tak a potem mechanik powie "gdyby pan przyjechał wcześniej to by mniej szkód było i naprawa tańsza" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 szkód żadnych nie będzie bo jak padnie cewka to poczujesz spadek mocy i szarpanie, przy czujniku położenia wału korbowego lub wałka rozrządu też poczujesz spadek mocy i będzie tobie gasł silnik, nawet jakbyś miał rozciagniety łańcuch to żadnych szkód też nie bedziesz miał - wywała check engine i pokazuje bład czujnika wału lub wałka oraz gaśnie.... miałem wszystkie opisane w/w doległiwosci i zadnych szkód w silniku nie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 Może wymień na początek świece zapłonowe, co jakiś czas się autu należy. Możesz też w nocy otworzyć maskę, odpalić silnik i popsikać wodą okolice cewek/cewki i kabli i obserwuj czy nie skaczą iskry - jak latają to cewka/przewód do wymiany Daj znać jak poszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zukosok Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 (edytowane) jeśli nisiek ma powyżej 100km stawiam na rozciągnięty rozrząd Edytowane 2 Lutego 2013 przez zukosok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glo Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 albo zabity katalizator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dawids212 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 Witam, Mam x-traila z przebiegiem ok 75 tys. Na gazie przejechane jakos 20 tys. Pojawia mi sie czasami błąd wypadajacego zapłonu a po czasie sam znikał. Wymieniłem swiece, sprawdzilem cewki, sprawdziłem rozrząd, czujnik położenia wału. Co moze być przyczyną tego błędu ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 np. regulacja LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekm Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 Błąd P0300 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dawids212 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 tak p0300. gaz był regulowany ale może coś być zle zrobione, zobacze czy na benzynie samej jak pojezdze tydzien czy sie zapali cos. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 jak na PB będzie OK, to znaczy, ze coś z regulacją albo jakiś wtrysk gazowy leje, co masz zamontowane?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dawids212 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 Sterownik: stag 300+ isa2 reduktor: ac r01 wtryski: hana 2000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekm Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 Powiem tak. Wprawdzie nie mam gazu, ale wystarczyło zatankować inne paliwo i problem sam się rozwiązał ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 ISA załączona?? masz możliwość podpięcia auta i sprawdzenia korekt, możesz podpiąć się pod STAG-a?? skąd jesteś?? jakie masz hanny?? i jaka wtyczka, denso czy valtek (kwadratowa czy jajowata) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dawids212 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 Powiem tak. Wprawdzie nie mam gazu, ale wystarczyło zatankować inne paliwo i problem sam się rozwiązał ..... zatankuje vpowera przegonie go i zobaczymy ISA załączona?? masz możliwość podpięcia auta i sprawdzenia korekt, możesz podpiąć się pod STAG-a?? skąd jesteś?? jakie masz hanny?? i jaka wtyczka, denso czy valtek (kwadratowa czy jajowata) Nieznam sie kompletnie na tym, pogadam ze znajomym co wiecej siedzi w lpg i dam znac. Ale obstawiam ze wina lezy po stronie gazu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 jak coś to wyłącz ISĘ, bo ona tylko miesza w nissmo, to auto trzeba wystroić na korekty z sondą AFR i nie będzie problemu jak masz zwalone LPG to nawet lotnicze paliwo nei pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yoozva Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 Kolego a spradź na wszelki wypadek ciśnienie sprężania na tym cylindrze, na którym wypada Ci zapłon, bo u mnie też wypadał i w końcu się okazało że mam wypalone zawory na 2 cylindrze. Więcej możesz poczytać w tym temacie: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/89233-t30-25-automat-06-gaśnie-przy-hamowaniu/ Zapłon mi zaczał wypadać jeszcze przed założeniem instalacji LPG, poprostu silnik czasem gasł, zwłaszcza na biegu jałowym, a potem po założeniu instalacji LPG i przejechaniu na niej 45.000km skończyło się właśnie remontem takim jak masz w powyższym linku. Swoją drogą mogą Ci przy LPG nawalać cewki zapłonowe, które przy gazie są bardziej obciążone. Ja wymieniłem już dwie. Fakt że pierwszą właśnie na tym cylindrze gdzie wypaliły mi się zawory, a druga znów w tym samym miejscu, bo przy wypalonym zaworze musiała ona włożyć jeszcze więcej energii w odpalenie mieszanki... Też sprawdzałem czujniki (temp., wałka rozrządu), przepustnicę, silnik krokowy, a tu się okazał problem znacznie większy.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekm Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 (edytowane) ciśnienie sprężania na tym cylindrze, na którym wypada Ci zapłon, Dawid212 pisał o błędzie P0300, więc chyba nie konkretny cylinder a losowo. Co do wypalonych zaworów - to też gdzieś czytałem (poza forum). Inna sprawa, że ten motor "nie lubi gazu". Aha, co do samego błędu - to np. u mnie nie objawiało się to niczym oprócz zapalącej się żółtej kontrolki check engine. Edytowane 19 Czerwca 2013 przez pawelekm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.