Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Błąd P0300 - wypadanie zapłonu


Gość IKS
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie i proszę o poradę.

Rok produkcji 2004, silnik 2.0 l. 140 KM.

Serwis Nissana oprócz sczytania błędu P0300 nie bardzo jest w stanie określić konkretną usterkę.

Zaczynają podejrzewać a to świece, a może cewki, a może któryś czujnik, wreszcie cały rozrząd, lub katalizator, a może sonda i nic konkretnie.

Na koniec serwisant stwierdza:

Właściwie, no wie pan, jeżeli jest dobrze to jeździć dopóki się coś nie spierniczy ewidentnie.

Nadmienię, że auto pali i jeździ bez zarzutu, a check uporczywie zaświeca się regularnie co trzy dni, żeby po kolejnych trzech zgasnąć.

I tak w kółko....Irytujące!!!

Może ktoś pomoże...

dziękuję Maciej :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może rzeczywiście, myślałem już o tym. Raz wybrałem się na ryby i na dłuższych wertepach tak jakby odpalił się szybciej i szybciej zgasł więc może,

ale tak było tylko raz i niedałbym głowy. A weź teraz powymieniaj wszystke czujniki! :-)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze to irytujące jak nie wiadomo co to, ciekawe że w serwisie nie potrafią zdiagnozować usterki, może podzwoń po serwisach znasz już kod błędu jeśli mieli taki przypadek to będą wiedzieć, wszystko zależy od doświadczenia mechanika, jak dorwie sie do niego uczeń z laptopem to nic nie znajdzie, ale jak jakiś weteran to zawsze ma pomysł. Zapytaj u Zaborowskiego na Puławskiej Warszawa, nie lubię ich bo kasują sporo, odwalają robotę na odpierdziel, ale mechanik tam jest taki jeden co więcej wie od niejednej wróżki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam serdecznie i proszę o poradę.

Rok produkcji 2004, silnik 2.0 l. 140 KM.

Serwis Nissana oprócz sczytania błędu P0300 nie bardzo jest w stanie określić konkretną usterkę.

Zaczynają podejrzewać a to świece, a może cewki, a może któryś czujnik, wreszcie cały rozrząd, lub katalizator, a może sonda i nic konkretnie.

Na koniec serwisant stwierdza:

Właściwie, no wie pan, jeżeli jest dobrze to jeździć dopóki się coś nie spierniczy ewidentnie.

Nadmienię, że auto pali i jeździ bez zarzutu, a check uporczywie zaświeca się regularnie co trzy dni, żeby po kolejnych trzech zgasnąć.

I tak w kółko....Irytujące!!!

Może ktoś pomoże...

dziękuję Maciej :wave:

 

Bardzo mnie interesuje jak pan rozwiązał ten palący się i gaszący check engine w nissanie x-trail 2.0 benzyna, mam to samo od pół roku,przejechałem 16.000 km i żadnych różnic w pracy silnika nie zauważyłem?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam po dłuższej przerwie i odpowiadam:

Kopletnie problemu nie rozwiązałem, przejechałem kolejne kilka tysięcy i jestem w punkcie wyjścia.

Jeśli kolega wie coś więcej lub ma sugestie bardzo chętnie wysłucham.

Ja nie wiem. Pozdrawiam ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie serwisant dobrze powiedział, że trzeba jeżdzić aż wkońcu coś padnie i bedzie wiadomo co, jakby była to wina z któreś cewek to komp by pokazał np. 302,

jak pokazuje tobie bład 300 moze być to spowodowane chwilowym spadkiem napiecia, jak tak bardzo tobie to przeszkadza to podjedź do dobrego elektronika samochodowego czy szystko z instalacją elektryczna jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie serwisant dobrze powiedział, że trzeba jeżdzić aż wkońcu coś padnie i bedzie wiadomo co, jakby była to wina z któreś cewek to komp by pokazał np. 302,

jak pokazuje tobie bład 300 moze być to spowodowane chwilowym spadkiem napiecia, jak tak bardzo tobie to przeszkadza to podjedź do dobrego elektronika samochodowego czy szystko z instalacją elektryczna jest ok.

 

Tak a potem mechanik powie "gdyby pan przyjechał wcześniej to by mniej szkód było i naprawa tańsza" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkód żadnych nie będzie bo jak padnie cewka to poczujesz spadek mocy i szarpanie, przy czujniku położenia wału korbowego lub wałka rozrządu też poczujesz spadek mocy i będzie tobie gasł silnik, nawet jakbyś miał rozciagniety łańcuch to żadnych szkód też nie bedziesz miał - wywała check engine i pokazuje bład czujnika wału lub wałka oraz gaśnie.... miałem wszystkie opisane w/w doległiwosci i zadnych szkód w silniku nie było :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wymień na początek świece zapłonowe, co jakiś czas się autu należy.

Możesz też w nocy otworzyć maskę, odpalić silnik i popsikać wodą okolice cewek/cewki i kabli i obserwuj czy nie skaczą iskry - jak latają to cewka/przewód do wymiany

 

Daj znać jak poszło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
Gość dawids212

Witam, 

 

Mam x-traila z przebiegiem ok 75 tys. Na gazie przejechane jakos 20 tys.

 

Pojawia mi sie czasami błąd wypadajacego zapłonu a po czasie sam znikał.

 

 

Wymieniłem swiece, sprawdzilem cewki, sprawdziłem rozrząd, czujnik położenia wału.

 

 

 

Co moze być przyczyną tego błędu ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na PB będzie OK, to znaczy, ze coś z regulacją albo jakiś wtrysk gazowy leje, co masz zamontowane??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Wprawdzie nie mam gazu, ale wystarczyło zatankować inne paliwo i problem sam się rozwiązał .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ISA załączona?? masz możliwość podpięcia auta i sprawdzenia korekt, możesz podpiąć się pod STAG-a?? skąd jesteś??



jakie masz hanny?? i jaka wtyczka, denso czy valtek (kwadratowa czy jajowata) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dawids212

Powiem tak. Wprawdzie nie mam gazu, ale wystarczyło zatankować inne paliwo i problem sam się rozwiązał .....

 

zatankuje vpowera przegonie go i zobaczymy

 

 

ISA załączona?? masz możliwość podpięcia auta i sprawdzenia korekt, możesz podpiąć się pod STAG-a?? skąd jesteś??

 

jakie masz hanny?? i jaka wtyczka, denso czy valtek (kwadratowa czy jajowata) 

 

Nieznam sie kompletnie na tym, pogadam ze znajomym co wiecej siedzi w lpg i dam znac. Ale obstawiam ze wina lezy po stronie gazu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak coś to wyłącz ISĘ, bo ona tylko miesza w nissmo, to auto trzeba wystroić na korekty z sondą AFR i nie będzie problemu 



jak masz zwalone LPG to nawet lotnicze paliwo nei pomoże 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a spradź na wszelki wypadek ciśnienie sprężania na tym cylindrze, na którym wypada Ci zapłon, bo u mnie też wypadał i w końcu się okazało że mam wypalone zawory na 2 cylindrze. Więcej możesz poczytać w tym temacie:

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/89233-t30-25-automat-06-gaśnie-przy-hamowaniu/ 

 

Zapłon mi zaczał wypadać jeszcze przed założeniem instalacji LPG, poprostu silnik czasem gasł, zwłaszcza na biegu jałowym, a potem po założeniu instalacji LPG i przejechaniu na niej 45.000km skończyło się właśnie remontem takim jak masz w powyższym linku. 

 

Swoją drogą mogą Ci przy LPG nawalać cewki zapłonowe, które przy gazie są bardziej obciążone. Ja wymieniłem już dwie. Fakt że pierwszą właśnie na tym cylindrze gdzie wypaliły mi się zawory, a druga znów w tym samym miejscu, bo przy wypalonym zaworze musiała ona włożyć jeszcze więcej energii w odpalenie mieszanki...

 

Też sprawdzałem czujniki (temp., wałka rozrządu), przepustnicę, silnik krokowy, a tu się okazał problem znacznie większy.. :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciśnienie sprężania na tym cylindrze, na którym wypada Ci zapłon, 

 

Dawid212 pisał o błędzie P0300, więc chyba nie konkretny cylinder a losowo. 

Co do wypalonych zaworów - to też gdzieś czytałem (poza forum).

Inna sprawa, że ten motor "nie lubi gazu".

 

Aha, co do samego błędu - to np. u mnie nie objawiało się to niczym oprócz

zapalącej się żółtej kontrolki check engine.

Edytowane przez pawelekm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...