VASQUEZ Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 (edytowane) Witam ! Po awarii bloku silnika ( dziura w bloku) ,został wymieniony kompletny dół silnika -blok ! Wszystko złożone prawidłowo, punkty na łańcuszku rozrządu ,ustawione według schematu, czyli żółte i czarne ogniwa łańcucha zgrane z punktami na kółach zębatych ! Problem polega na tym , że po odpaleniu silnika zapala się kontrolka Check ,silnik pracuje na wolnych obrotach normalnie,,lecz po dodaniu gazu i puszczeniu gazu silnik gaśnie! Podczas jazdy również jest wszystko w porządku, ma przyspieszenie ,ale gaśnie po wrzuceniu na luz ! Po podłączeniu komputera wyskakuje błąd "Brak synchronizacji wału korbowego z wałkami rozrządu"! Czy możecie mi pomóc ,gdzie szukać problemu ! Dodam,że gdy włączę klimę ,silnik na wolnych obrotach pracuję normalnie, lecz jak wyłączę klimę od razu gaśnie ! Bardzo proszę o POMOC !!! Edytowane 13 Czerwca 2014 przez VASQUEZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Sprawdź czujnik położenia wału, położenia wałka rozrządu (jest przy vacum jrst w miarę dostęp więc wykręć, wyczyść wsadź ponownie i sprawdź wtyczkę), sprawdź szczelność dolotu. Miałem podobny problem na wolnych obr potrafił zgasnąć - u mnie przyczyną była nieszczelność na dolocie. Sprawdź czy nie masz urwanego króćca od odmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VASQUEZ Opublikowano 12 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 Czy przez nieszczelność na dolocie lub przez urwany króciec od odmy może palić się kontrolka Check ? Według mechanika czujnik wału jest dobry ,ponieważ przy próbie regulacji czujnikiem , silnik od razu gasł ! Zastanawia mnie jedna sprawa , przed awarią wszystko było w porządku ,gdy został wymieniony kompletny dół i zaczęły się takie problemy! Czy przez tą awarie mógł się zepsuć czujnik położenia wałków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 12 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2014 u mnie check się nie świecił ale gaśnięcie mnie mocno irytowało... zaczęło się od rozciągniętego łańcuszka vacum rzuć okiem na temat: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/90979-ga%C5%9Bnie-na-wolnych-obrotach/?do=findComment&comment=934179 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VASQUEZ Opublikowano 13 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2014 Zawór SCV wymieniałem na nowy 3 miesiące temu! Co może być przyczyną świecenia kontrolki Check, czy to problem elektroniki czy mechaniki? Gdzie szukać problemu? Chciałbym również dodać ,ze bardzo ciężko jest auto odpalić. Odpala dopiero po paru razach kręcenia ! Pracuje na wolnych obrotach i sam gaśnie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2014 Z tego co piszesz to wynika, że synchronizacja rozrzadu nie jest zrobiona dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VASQUEZ Opublikowano 13 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2014 Mechanik twierdzi ,że wszystko jest ustawione według schematu ,punkty na zębatkach wałków rozrządu są równe z punktami na odlewie, żółte i czarne ogniwa są zgodne z punkami na zębatkach wału korbowego! Zrobiłem " ręczne" odczytanie błędu i wyszło 10 długich, 4 krótkie, 10 długich,4 krótkie, 10 długich, 10 krótkich , 1 długi,,6 szybkich mrugnięć kontrolki Check ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2014 czujniki połozenia są właściwie osadzone w odpowiednich odległościach od odniesień? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 14 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2014 Ten silnik powinien palić ( z trudnościami i nie wkręcać się na obroty ) z odłączonym jednym z czujników położenia ( wału lub wałka rozrządu ) więc jeśli odłącza mechanik czujnik i auto gaśnie to może ten drugi nie działa poprawnie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VASQUEZ Opublikowano 15 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2014 Czujnik wałka rozrządu jest dobry, bo swój przełożyłem do takiego samego X-traila kolegi i w jego aucie nie pokazuje błędu ! Próbowałem odpalić auto odłączając czujnik wału ,niestety nic ,bez zmian ,auto nie odpala! Jak już odpali za którymś razem kręcenia to chodzi, dam delikatnie gazu i puszczę gaz od razu gaśnie ! Podczas jazdy jest wszystko ok, ma moc, nie muli, nie przerywa, ale cały czas pali się Check ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 16 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2014 Podłącz OBD skaner. Możesz kupić zawsze się przyda. Podaj konkretny kod błędu i zaczniemy szukać w serwisówkach bo inaczej to jak wróżenie z fusów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VASQUEZ Opublikowano 2 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2014 Problem rozwiązał inny mechanik ! Powód gaśnięcia silnika - żle ustawiony rozrząd ! Teraz wszystko jest w porządku ! Dziękuję wszystkim za podpowiedzi !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.